Skocz do zawartości

jutro rusza F1


zakręcony

Rekomendowane odpowiedzi

Już Ci odpowiadam mistrzu. Skoro oficjalne stanowisko BMW w sprawie nie użycia systemu KERS w bolidzie Roberta mówi, że Kubica jest zbyt wysoki/ciężki oraz, że bolid po użyciu systemu traci swój optymalny balans świadczy (wg. mnie), że priorytetem inżynierów mógł być ich 59-kilogramowy rodak Heidfeld. 59 kg w F1 nie jest optymalną wagą - wiadomo, fajnie, bo można te 10 kg poświęcić na różne bajery i zmieścić się w regulaminowych 605 kg, ale co z rozkładem mas, gdy chcemy te bajery dodatkowo montować w tylnej części bolidu? Wydaje mi się, że różnica wagowa obu kierowców może być nie lada problemem w zespole, a śledząc BMW od początku ich istnienia w F1 stawiałbym na to, że Kubica nie jest ich wymarzonym mistrzem... A szkoda, bo bardzo prawdopodobne, że BMW nie dowiedziałoby się do dziś, że zbudowało konkurencyjny bolid. Dla przypomnienia - druga dziesiątka, to było ich miejsce za kadencji Villeneuve'a i Heidfelda. Co zrobił Kubica w za ciasnym bolidzie wszyscy pamiętamy. Ale to nieważne, bo jak widzieliśmy, Polak potrafi, nawet bez KERS, więc teraz trzeba Kubicować jeszcze bardziej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

"Koszt projektowania i budowy bolidu wymaga olbrzymich zasobów finansowych, przekraczających 100 milionów dolarów. Na rok 2007 budżet stajni BMW Sauber wynosił 355 milionów dolarów. Wysokie fundusze pochłania rozwój, badania i testy w tunelu aerodynamicznym."

Dalej uważasz, że w F1 są idioci którzy przy tych kosztach budują bolid "pod" jednego kierowcę? Kierowcę który może np. stracić formę, odnieść kontuzję, odejść z zespołu itd.? A priorytetem w samochodzie jest np jego środek ciężkości. Stawia on Kubicę na przegranej pozycji w stosunku do niższego i lżejszego konkurenta.

Bogusław Senator, firma Poczta Kwiatowa INC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomahawk "rozkład mas bolidu" to takie ładne tajemnicze sformułowanie. Wiadomą rzeczą jest że każdy dąży do tego aby najcięższe elementy znajdowały się na samym srodku i jak najniżej - było by to idealne rozwiązanie. Jeżeli mają lekkiego kierowcę i muszą dołozyć dodatkowy balast to na pewno umieszczą go gdzieś na środku. Lekko z przodu lub z tyłu zależnie od ilości tankowań paliwa jakie jest przewidziane na dany wyścig. Lekko po prawej lub po lewej w zalezności od specyfikacji zakrętów (są pewne zakręty na ktorych dany kierowca lubi zaryzykować i wyprzedzać) itp. Na pewno taki balast nie jest rozmieszczany aby poprawic błędy konstruktorów, tylko rozmieszczany jest w zależności od danej strategii na dany wyścig. A możliwości to będzie o wiele więcej niż te które wymieniłem.

Kadłub bolidu nie buduje się pod konkretnego kierowcę tylko według przepisów FIA określających głownie bezpieczeństwo i łatwość ewakuacji kierowcy, wiec nawet to ogranicza wszystkim upychanie cięzkich elementów blisko środka.

I ciężki Kubica ze swoją własną masą bezwładnościową połozoną dalej od środka i wyżej położonym środkiem cięzkości jest w gorszym połozeniu niż mały i lekki Heidfeldem z ołowiem pod tyłkiem jezeli chodzi o "rozłożenie mas bolidu" ;)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A priorytetem w samochodzie jest np jego środek ciężkości. Stawia on Kubicę na przegranej pozycji w stosunku do niższego i lżejszego konkurenta.

Kolejny magik - a co, kierowca na stojąco prowadzi bolid? Jeśli chcesz wnikać w takie szczegóły musisz wziąć pod uwagę, że dłuższe-cięższe "kopyta" lepiej wyważą bolid - logiczne to jest chyba, nie? Musiałbyś pokroić Kubicę i Heidfelda i zmierzyć ich od tułowia z głową :D

Zobacz byłych mistrzów świata - jaką mieli wagę i wzrost, a dowiesz się, że wzrost i waga w tym sporcie nie jest głównym wyznacznikiem. Dla przykładu: Rosberg 78kg i Nakajima 62kg - kurde N. taki "niski środek ciężkości" i wypakował w bandę :D

Edit: literówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli o to chodzi to w F1 prowadzi praktycznie na "leżąco" Problem w tym racz zauważyć, że znajduje się on ponad środkiem ciężkości pojazdu. Dlatego waga kierowcy odgrywa dość istotną rolę. A tak na marginesie, od nóg cięższy jest tułów a u niektórych (kierowców) bardzo dużą masę ma głowa.

Bogusław Senator, firma Poczta Kwiatowa INC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten wątek... widzę, że sami fachowcy od F1 tutaj, jak na większości polskich forów :)

"To ostatnia szansa Nicka Heidfelda"

Liczyłem na to, że chodzi o najbliższy wyścig, no ale jak ma czas do końca sezonu, to co innego...

Moim zdaniem w ogóle nie przydaje się zespołowi i tylko przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam fachowcem nie jestem, pisze co widze i jak to widze, a jak sie mylę w jakichs kwestiach to sie nie przejmuje i przyjmuje do wiadomości że nie mam racji :]

ten wyscig w Malezji będzie chyba nawet ciekawszy o ile pogoda będzie taka jak zapowiadają, oby tylko dojechał do mety Robercik :)

- Reklama -

Podatki we Wrocławiu: biuro podatkowe wrocław

Miejscówa do parkowania przy Okęciu: parking okęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie, ten wyscig nie bedzie ciekawy. Chyba, ze spadnie deszcz, wtedy cos czuje ze mniej niz 10 kierowcow dojedzie do mety. Nie bedzie deszczu, bedzie jezdzenie w kolko - Brawn uzyska spora przewage nad innymi. Jestem fanem Ferrari, jednak nie licze na ich sukces. Mysle, ze nie uda im sie utrzymac takiego tempa podczas Grand Prix. Sami tez nie sa zbyt pewni swojej formy o czym pisalem (czyt. tłumaczyłem z oficjalnej strony F) na blog https://www.sferrari.pl

Kubica? Bedzie w czolowce! To chyba jedyny niezawodny Polak :)

Forum Alfa Romeo Giulietta, 159, MiTo, 156, 147, 166, 145, 146, 155, 164, 33, 75, GTV, GT, Brera, Alfetta ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubica? Bedzie w czolowce! To chyba jedyny niezawodny Polak

Polak może niezawodny, z samochodem troche gorzej :)

Mimo wszystko BMW niezawodność ma bardzo dobrą. Wyścig... hmmm trochę zbyt chaotyczny.

katalog sklepów - darmowy katalog PR4 porady, artykuły, produkty.

Atrakcje turystyczne - wyjade.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i chaotyczny, ale już dawno nie było takich walk na torze, Weber - Hamilton, Weber - Alonso i jeszcze kilka innych i to zanim się rozpadało na dobre :)

szkoda Roberta, ale na niektóre rzeczy nie ma sie wpływu... dobrze, że mu nikt nie zaprakowal pod tylnim skrzydłem...

- Reklama -

Podatki we Wrocławiu: biuro podatkowe wrocław

Miejscówa do parkowania przy Okęciu: parking okęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności