Skocz do zawartości

Kopiowanie treści w sklepie internetowym


Aleksy Lisowski

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu trafiłem na artykuł odnośnie właściciela Amazon.com Rzuciła mi się w oczy jedna rzecz, zostało tam powiedziane, że Amazon jako jeden z nielicznych sklepów sam tworzy opisy dla swoich produktów (przy takiej ich ilości, którą oferują, jest to ogromna ilość pracy) Zastanowiłem się więc, czy jeśli sprzedaje załóżmy książkę X, której opis jest taki sam w każdej księgarni to ma to niekorzystny wpływ na indeksację na tyle, że jeśli ta sama książka X będzie miała autorski opis to będzie o wiele wyżej w wynikach wyszukiwania na hasło "książka X" Jak myślicie?

Sklep z grami- AGARD.pl

Sklep z fantastyką- Odyn.pl

Fantastyka- Eldamar.pl - Księgarnia Fantasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tej z powielonym kolejny raz opisem moze wogóle nie być...

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

unikalny opis dopasujesz do potrzeb klienta i pozycjonowania - to zaleta tworzenia swoich opisów.

wada to czas i koszty.

wadą kopiowanego opisu - jest mało atrakcyjny dla klienta, który już widział tą książkę, ale nie kupil u konkurencji i niczym go nie zatrzymujesz na stronie - chyba, że cena.

drugą wadą jest duplikat, którego google nie lubi i jak wyżej strona może być w ogóle nie zaindeksowana.

zaleta? minimalna praca włożona w "stworzenie" opisów.

Mhm... tęskniłem?

Jeżeli szukasz kogoś, kto zrobi profesjonalne zdjęcia, to zapraszam! Fotografia Produktowa - klik klik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to kwestia wielkości sprzedaży. Mała księgarnia ile jest w stanie sprzedać sztuk konkretnej książki (poza topowymi) - 5-10? Pewnie nawet nie. Połowy ze swoich książek pewnie nigdy nie sprzeda. Tworzenie unikalnych opisów, które zwiększy sprzedaż takiej książki dajmy o 20-30% (bo lepiej się pozycjonuje, stanowi wartość dla klienta itp) się po prostu nie opłaca.

Jeśli natomiast amazon sprzeda 20-30% więcej danej pozycji to już się robi różnica. Z czasem wyrabia się też markę. Często wejdziesz tam "z palca" bo wiesz, że tam są dobre opisy i recenzje. Ale to są takie zalety bycia dużym.

Jeśli natomiast jest sklep z ograniczonym asortymentem, albo gdzie sprzedaje się powiedzmy 5-10% asortymentu a reszta to takie "dodatki" to myślę, że warto te 10% produktów opisać samodzielnie.

Kobol is the name of a planet in the fictional universe - the birthplace and original home of humanity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas właśnie chodzi o ilość czasu, którą trzeba włożyć w tworzenie takiego opisu, w stosunku do wzrostu sprzedaży i wyników wyszukiwania. Przy 2 tysiącach produktów może to zająć zbyt długo. Zrobię test dla 5-ciu produktów, zobaczymy. Kolejne opinie pozostałych użytkowników, będą bardzo pomocne

Sklep z grami- AGARD.pl

Sklep z fantastyką- Odyn.pl

Fantastyka- Eldamar.pl - Księgarnia Fantasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to właśnie dla tych pięciu Ci się nie opłaci, bo to nie przyniesie rezultatów. Twój sklep będzie miał - jak już nie ma - etykietę tego, który ma identyczne opisy co 90% innych sklepów. albo podchodzisz poważnie do klienta i dajesz mu poważne argumenty do kupna u Ciebie, albo walczysz obniżając ceny, albo zwiększając ilość potencjalnych zainteresowanych kupnem.

domyślam się, że chodzi o książki fantastyczne - z mojego doświadczenia wiem, że ten temat najlepiej się sprzedaje jak dajesz coś unikalnego, ludzi przyciąga odmienność serwisów i wejście w całkowity świat fantasy. sprzedając sapkowskiego dobrze jest stworzyć opis niezwykle wiedźmiński, który po prostu wpłynie do wyobraźni czytelnika i on będzie chciał mieć tą książkę za wszelką cenę. a czytając kolejny opis jak to o wiedźminie sapkowski pisze - napisany przez recenzenta, który nie przywiązuje wagi do tego jak jego tekst będzie odbierany(większość udaje, że tak robi) zwyczajnie nie zainteresujesz.

Kobol, wielkość sprzedaży to nie jest to. Liczy się podejście do klienta - oni to kochają. To właśnie małemu sklepowi opłaca się bardziej poopisywać wszystko po swojemu, niż takiemu, który ma tak czy siak potężne obroty - bo ma reklame, wszechstronną tematyke, etc. Popatrz trochę w odwrotną stronę - bo jak sklep z małym asortymentem i małą kwotą na reklamę może zwiększyć sprzedaż? właśnie poprzez takie zabiegi!

e: małe masło maślane, ale to po wczorajszym, przepraszam ;-)

nie mam siły na kosmetykę ;-)

Mhm... tęskniłem?

Jeżeli szukasz kogoś, kto zrobi profesjonalne zdjęcia, to zapraszam! Fotografia Produktowa - klik klik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gniotek: właśnie chodzi tylko i wyłącznie o sprzedaż ;-) - mówię to z doświadczenia. Jeśli prowadzisz sklep w 1-3 osoby i jesteś od wszystkiego to stworzenie 2000 opisów to jest wyzwanie. To nie jest tak, że taki dobry opis robisz w pięć minut - przecież nie czytałeś każdej książki, która sprzedajesz. Musisz się więc zapoznać z taki tytułem, trochę o nim poczytać itp. Na końcu i tak jedyne co możesz zrobić to ładnie opisać własnymi słowami informacje znalezione w innych serwisach.

W pełni się z Tobą zgodzę, że użytkownik będzie baaardzo zadowolony i w ogóle, tyle tylko czy jesteś potencjalnie w stanie to zrobić? Czy masz tyle czasu aby opisywać każdą nową książkę. Dajmy na to że dobry opis zajmuje ci 15 minut - przy dwóch tysiącach kiążek to jest 500 godzin. Daje ci to trochę ponad 62 dni pracy (8 h gdziennie). To jest w przybliżeniu 3 miesiące (w miesiącu jest około 20 dni roboczych). Wszystko to oczywiście przy założeniu że pracujesz non stop bez przerw i ciągle masz taką samą wydajność.

Resumując musisz poświęcić 3 miesiące ze swojego życiorysu, żeby mieć dobre opisy - potem dodatkowo pewnie po około 1h dziennie na ich aktualizacje itp. Patrząc z perspektywy małego sklepu to jest niewykonalne. Małym sklepom pozostaje zastosowanie reguły 20/80. Amazon/Merlin może sobie poświęcić 1 pracownika na to, bo przy ich obrotach to się opłaca i dodatkowo wzmacniają markę. Przy małej księgarni lepiej zainwestować np. w pozycjonowanie/reklamę. Dlatego też moim zdaniem chodzi tylko i wyłącznie o stosunek nakładów pracy/zysków czyli wielkość sprzedaży...

Na pocieszenie w wielu branżach można zastosować pewne triki, które sprawiają że opisy wyglądają "pro" a nie wymagają tyle pracy, tyle tylko że trzeba wtedy mieć dedykowane oprogramowanie do takiego sklepu.

Kobol is the name of a planet in the fictional universe - the birthplace and original home of humanity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 miesiące to było by mało, trzeba wziąć pod uwagę, że stale przybywa nowych tytułów. Nie myślałem tutaj akurat o książkach, tylko o innym towarze. Wydaje mi się, że zasada Pareto mogła by się tutaj nieźle sprawdzić. 20% produktów przynosi mniej więcej te 80% zysku. Jest więc chyba dość jasna podstawa do tego by spróbować stworzyć autorskie opisy (które później będą kopiowane np. :/) dla najlepszych produktów. Jest jakaś prawidłowość w tym, że coś co się kompletnie nie sprzedaje i tak nie jest warte uwagi ale warto to mieć bo inni mają

Sklep z grami- AGARD.pl

Sklep z fantastyką- Odyn.pl

Fantastyka- Eldamar.pl - Księgarnia Fantasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ogłosić konkurs na porywające opisy książek. Wydaje mi się, że koszty poniesione na nagrody i tak będą niższe niż wartość Twojego czasu poświęconego na pisanie ich samemu. A korzyść jest taka, że nie tylko zyskasz ciekawe, unikalne opisy pewnej części asortymentu, ale dodatkowo zwiększasz atrakcyjność strony ze względu na konkurs i możliwość umieszczenia własnej treści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem mni-test na początek, dość popularny produkt, który pod hasło "produkt" był na 13 pozycji dałem unikalny opis po dwóch dniach skoczyl na 8, co nigdy się wcześniej nie zdażało. Niestety aktualnie zleciał na 20 miejsce:/

Sklep z grami- AGARD.pl

Sklep z fantastyką- Odyn.pl

Fantastyka- Eldamar.pl - Księgarnia Fantasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności