Skocz do zawartości

Narzędzie automatycznego ustawiania stawek CPC


Stan

Rekomendowane odpowiedzi

Takie programy obecnie nie maja sensu. Pozycje moga sie zmieniac bardzo czesto i jedyny efekt jaki to bedzie mialo (poza impression fraud) to taki, ze pozycje zaczna skakac jeszcze bardziej.

Jesli potrzebujesz utrzymac swoja reklame na konkretnym miejscu to uzyj 'position preference', z tym, ze moze to byc ryzykowne. Jesli jakosc reklamy (lub stawka) bedzie za niska aby wyswietlic w okreslonym przez Ciebie przedziale to nie wyswietli sie wcale.

Co to narzedzi ktore automatycznie zmieniaja ustawienia stawek to raczej bazuja one na budzecie, ilosci klikniec lub CPA.

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno ulatwiaja prace ale osobiscie nie rzucal bym sie na takie narzedzia. Paradoks polega na tym, ze zbyt rysykowne jest uzywanie ich przy duzych kampaniach (jesli wydajesz 50k dziennie to jakakolwiek wtopa sporo bedzie kosztowala) a przy malych jest to nieoplacalne.

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzędzie może być płatne. Potrzebne mi jest do pomocy w zarządzaniu kilkoma kampaniami. Chcemy zrobić własne narzędzie do zarządzania ale najpierw chcę sprawdzić czy zakup już stworzonego nie będzie tańszy. Czy ktoś korzysta z takich narzędzi?

Ryzyko używania takich narzędzi pewnie istnieje ale zapewne istnieje taka możliwość że muszę najpierw zaakceptować zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akceptowanie zmian mija sie z celem jesli ma to byc automatyczne.

Jesli chcesz pisac wlasne narzedzie dla kilku kampanii to licz sie z tym, ze uzywanie API Adwordsa jest platne. Kazda operacja ma koszt w 'kredytach', ktore trzeba oplacac. Oczywiscie do testow mozna uzywac sandboxa ale nie wszystko da sie tam sprawdzic.

Nie jestem programista ale od strony uzytkowej/funkcjonalnej chetnie pomoge przy czyms takim. Przecietnemu uzytkownikow przydadza sie rowniez inne rzeczy, nie tylko automatyczne zmienianie stawek na podstawie pozycji.

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami akceptowanie jest możliwe. Jeżeli mamy kampanie które zawierają po kilkaset grup reklam i w każdej grupie chcemy podwyższyć stawki o np 12 groszy gdy reklamy są na pozycji gorszej niż 4 (liczby czysto hipotetyczne) to bez narzędzia zabiera to dużo czasu. Oczywiście korzystanie z API jest płatne ale koszt będzie niższy niż nakład pracy na ręczne zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A uwzgledniles w tym Adwords Editor? Mozna paroma kliknieciami zwiekszyc stawke w wybranych slowach/podrupach/kampaniach. Mozna wybrac o ile zwiekszyc/zmiejszyc. Nawet mozna zrobic to procentowo z ograniczeniem dolnej/gornej granicy.

Zastanawiales sie wogole nad kwestiami technicznymi? Jaka ilosc slow kluczowych bylo by to w stanie zarzadzac? Jak bedziesz sprawdzal pozycje i z jaka czestotliwoscia? API nie zwraca pozycji, mozna co najwyzej pobrac raport ktory pokazuje srednia a nie aktualna pozycje. Jesli chcesz pobierac wyniki z Google automatem to ile slow dasz rade przemielic w godzine? Jak ominiesz ograniczenia Google odnosnie ilosci zapytan?

Zalozenia zawsze wygladaja prosto ale kiedy sie testuje to trzeba miec na uwadze, ze przecietna kampania ma od 2 do 10k slow. Sa tez takie ktore wykraczaja poza limity Adwordsa.

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wiem że nie można sprawdzać pozycji w danej chwili, średnia z danego dnia mi zupełnie wystarczy.

mirekg Jeżeli chodzi o ustawienie preferowanych pozycji i max CPC to oczywiście można z tego korzystać, ale nie uda się dzięki temu zbijać realnie płaconego CPC a to jest naszym celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności