Skocz do zawartości

Newsletter i ewentualny filtr


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że to mój pierwszy post, witajcie!

Mam takie pytanie;

Wysyłam do klientów newsletter. Co zrobić w sytuacji, gdy konkurencja zapisze się na niego a później zgłosi mnie do firmy hostingowej? Jak się przed tym zabezpieczacie?

Druga sprawa - jeśli zostanę zgłoszony i zaczną filtrować moje maile, czy za spam będą uchodziły wszystkie maile wychodzące z domeny czy tylko ten jeden "zgłoszony" adres?

To bardzo ważne, gdyż nie chciałbym stracić kontaktu z klientami (inne adresy kontaktowe są w tej samej domenie). Zastanawiam się dlatego, czy specjalnie dla newslettera nie kupić drugiej domeny. Ludzie potrafią być zawistni.

Z góry dziękuję za odpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już taką sytuację, dostałem maila od az.pl, że jeden z użytkowników zgłosił spam z mojego adresu. Okazało się, że to konkurencja.

Co do filtrowania oraz różnych komplikacji, mam na myśli np. filtr w onecie, wp, gmailu itp. Czy będą w takiej sytuacji filtrowane wszystkie listy z mojej domeny, czy tylko z tego jednego adresu newslettera?

A czy są jakieś inne konsekwencje? Kary grzywny się nie boję, bo działam 100% legalnie, nie jestem spamerem. Chodzi mi raczej o sytuacje zablokowania domeny czy hostingu przez az.pl. A może mają oni jeszcze jakieś inne "sposoby"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest to legalny newsletter i wykażesz dowód, że ten ktoś się na niego wpisał, że w każdym mailu ma stopkę i po kliknięciu może się z niego wypisać, to żadna firma nigdzie cię nie umieści.

warunek to to, żeby można było się w łatwy sposób wypisać

i dowód na to, że z tego i tego adresu (podajesz adres IP, który powinieneś dostawać przy wpisywaniu się ludzi na newsletter) tego i tego dnia ten mail został dopisany do listy - ewentualnie logi serwera sprawdzasz na którym masz skrypt.

za legalny "mailing" Ci nic nie grozi.

Mhm... tęskniłem?

Jeżeli szukasz kogoś, kto zrobi profesjonalne zdjęcia, to zapraszam! Fotografia Produktowa - klik klik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mailing jest legalny, jest informacja w stopce i link do wypisania się.

Niestety skrypt nie przechowuje adresów IP. Pozostaje sprawdzanie logów na serwerze, ale to mnie troszkę przerasta... ;) Niemniej trzeba będzie się nauczyć. Dzięki.

Tak jak powiedziałem, mimo iż newsletter spełnia wszelkie "normy" konkurencja zgłosiła mnie do az.pl (nie wiem czy po prostu przyciskiem "to jest spam", czy pofatygował się napisać do nich list). Przecież każdy może zapisać się na newsletter a później dodawać to do spamu czy w jakiś inny sposób go odrzucać. Dostałem ostrzeżenie, a boję się stracić kontakt z klientami (w tej samej domenie są adresy biura obsługi klienta itp.).

Tak więc wracając do sedna sprawy: jak wygląda filtrowanie przez innych usługodawców, blokują tylko pojedynczy adres czy całą domenę? Może warto wysyłać newsletter z innej domeny? Słyszeliście o sytuacjach zabierania "spamerowi" domeny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogą Ci zablokować sam adres np. mama@mama.pl, mogą Ci zablokować wszystkie adresy z domeny *@mama.pl mogą też zablokować adres z którego idą maile itd. Ja raczej bym się nie obawiał o filtrowanie newslettera, wątpię w to, aby jakaś firma coś takiego zrobiła bez jakichś grubszych dowodów, bo każdy może każdego maila uznać za spam tak naprawdę i to zgłosić.

ja bym to podciągnął pod niezdrową konkurencję i udał się z tym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a wcześniej pogadał z tą "konkurencją" i ich przycisnął.

Mhm... tęskniłem?

Jeżeli szukasz kogoś, kto zrobi profesjonalne zdjęcia, to zapraszam! Fotografia Produktowa - klik klik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi, że każdy może się zapisać i zgłaszać jako spam.

Zawsze można porozmawiać po swojemu z konkurencją, ale nie zawsze zdołam dojść, kim dokładnie jest ta osoba.

Obawiam się mocno zablokowania na filtrach całej domeny, dlatego chyba bezpieczniej będzie założyć drugą domenę.

Dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tak bezpieczniej, że jeśli zablokują domenę z której wychodzi newsletter, nic się wielkiego nie stanie (w najgorszym wypadku kupię po jakimś czasie inną domenę). Gdyby spamfiltry zaczęły blokować wszystko z domeny, pod którą mam sklep, jestem w czarnej (...). Zero kontaktu z klientami.

Mam nadzieję, że nie będzie nigdy powodu do filtrowania moich listów, ale jak to się mówi: "strzeżonego Pan Bóg strzeże". :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Cię za pomocą jednego zgłoszenia nie zamieści na własnej black liście (bo chyba o tym piszesz), a tym bardziej nie pojawisz się na "dużych" ogólnodostępnych. Zatem wyluzuj bo nikt Cię w prosty sposób nie pozbawili kontaktu z klientami.

Najlepszą metodą jak pisali przedpiścy jest wymaganie od klienta potwierdzenia wpisania się na newsletter (link aktywacyjny) i zbieranie o tym zdarzeniu danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestestuj skrypt FUMLP z Sellwide. Nie jest darmowy, ale tańszy niż inne komercyjne rozwiązania. Zapisuje IP osoby, która dokonała rejestracji, a w mailingu możesz wysyłać informację na kształt: [iMIE] email ten otrzymujesz ponieważ dnia [DATA] zapisałaś/eś się z adresu [iP] na listę newslettera "X". Jeśli chcesz się wypisać kliknij w link [uNSUBSCRIBE].

Zmienne z nawiasów zostaną zamienione na dane przechowywane w bazie, a które skrypt dodaje podczas rejestracji do newslettera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności