Skocz do zawartości

cd. o pozycjonowaniu, tym razem IDMnet


piotrek

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio coraz głośniej o pozycjonowaniu, dziś IDMnet posłało swoim Uzytkownikom biuletyn, pozwoliłem sobie wkleić najciekawsze fragmenty, swoje komentarze oparłem o doświadczenia z Google:

Niska jakość usług i nieetyczne działania odbijają się głównie na klientach - w końcu to ich strona może być skreślona z bazy danych wyszukiwarek, jeżeli pozycjonowanie odbywało się wbrew ustalonym regułom, a nie strona "specjalisty".

Myślę że należało jeszcze podkreślić, że usunięcie z indexu to strata czasu i pieniędzy! Ponowne zindeksowanie usuniętej strony może okazać się dość trudne.

Miedzy innymi dlatego IAB Polska powołało grupę roboczą SEO/SEM, która ma za zadanie stworzyć standardy jakościowe i etyczne pozycjonowania i optymalizacji witryn. Pierwszym efektem pracy tej grupy jest Kodeks Etyczny SEO. Dokument ten zbiorem zasad i dobrych praktyk, określa czego nie wolno i jakie działania są nieetyczne.

A autorzy ciągle zapominają, że masa osób (coraz młodszych) próbujących organizować sobie jakąkolwiek pracę w internecie nie zna nawet netykiety, tym bardziej zasad korzystania z wyszukiwarek a już tym bardziej nie sięgnie do żadnego kodeksu IAB.

Wspomniany dokument w postaci jaką raz przeczytałem pozwala na takie działanie: o, jestem sobie pozycjoner - zamawiam wypozycjonowanie na 1 miejsce swojej strony internetowej u innego pozycjonera, po wykonanej pracy płace i żądam od niego kompletnie wszystkich informacji o tym co zrobił aby moja strona była na 1 miejscu. Potem mogę juz sam pozycjonować.

O zajmowanej w rankingu pozycji decydują głównie dwa czynniki - treść serwisu i jego popularność w sieci, mierzona zazwyczaj ilością odnośników.

Tak naprawdę treść, czyli tekst, ma znaczenie kluczowe. Ważna jest ilość występujących słów kluczowych oraz ich forma. Jeżeli nie występują wystarczająco często na stronie, to dla wyszukiwarek nie sązbyt "atrakcyjne", a to przekłada się na wyniki.

Czyżby autorzy zapomnieli że tak naprawdę słowo kluczowe nie musi występować na stronie i to że go nie ma nie jest jeszcze niczym złym. Aktualnie Google w kopiach podaje już konkretne wyniki: "znaleziono w treści strony" oraz / lub "znaleziono w linkach do tej strony".

Oczywiście, im dane słowo kluczowe jest popularniejsze i częściej w sieci występujące, tym surowsze są kryteria indeksowania.

surowe kryteria indeksowania?

Podobnie rzecz ma się z odnośnikami do strony. Dlatego ważne jest, by odnośniki do stron znajdowały się w różnych katalogach i listach branżowych, serwisach tematycznych itp. Tworzenie sztucznych linków jest zresztą powszechną praktyką stosowaną przez nieetycznych "specjalistów".

Nie wiem, chyba nie rozumiem tych dwóch zdań kiedy występują koło siebie.

Wokół pozycjonowania narosło sporo nieprawdziwych określeń. Mimo podejmowanych działań, jak choćby wspomniana inicjatywa IAB Polska, nadal wiele firm oferuje złej jakości usługi w tym zakresie.

O, a iniciatywie kodeksu IAB jakoś już dawno nie było słychać. Pytanie do Rafała który czytał ostatni tekst z Entera o pozycjonowaniu - czy było tam coś o kodeksie IAB?

Przed wyborem konkretnej firmy warto pamiętać, że negatywne skutki pozycjonowania odbijają się tylko na kliencie. Dlatego należy omijać szerokim łukiem tych, którzy oferują tanio, szybko, jednorazowo i "na zawsze".

Otóż to, pamiętacie ofertę dożywotniego pozycjonowania? - zbyt długo nie utrzymała się na hasło konkursowe :D

źródło: biuletyn specjalny IDMnet

- buduj content metodą drag&drop i łatwo zgarnij SEO backlinki z msDrop

- wideoporadniki jak korzystać z msDrop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj komentarz do twoich rozważnych przemysleń jest jeden

Zalewa nas chłam podpisywany Markowymi piórami.

Lepiej nic nie pisać jesli pisać zle i wyrządzać szkodę branży.

Mniej zorientowanym przypominam ,że pozycjonowanie jest nauką niescisłą i próba ubrania tego w szywne ramki kończy się zle dla ubeirającego

K>B

Firmę w Polsce utrzymuje czynną od 1997 roku w Hamburgu od 2008 Roku więc nie robią na mnie wrażenia awatary i linki w stopce. Zajmuje się od zarania początków Black Hat Seo. Mam prawo do zapomnienia. Niech się firma Google zajmie sztuczną inteligencją zanim  Sam Altman ich wyprzedzi :) Moje stare konto https://www.forum.optymalizacja.com/profile/21-kill-bill/  :( boże jaki młody byłem i głupi. Wróciłem i wchodzę z drzwiami nie drzwiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie działania zwiazane z kodeksem, jego promocją i popularyzacją wiążą się z jednym:

"Wielcy" polskiego internetu wreszcie dostrzegli wyszukwiarki, pozycjonowanie i ludzi, którzy z nich korzystają. A w szczególności google

Nieprzypadkowo w skład grupy roboczej wchodzą portale i wyszukiwarka, a o ich poczynaniach pisze jedna z dwóch wielkich sieci reklamowych w Polsce. Natomiast druga ogłosiła niedawno, ze do swojej oferty dodaje obsługę AdWordsów.

Tak więc przestraszyły się chłopaki z IDM i Adnetów badań dotyczących wydatków na reklamę w wyszukiwarkach, i że zes woimi banerkami daleko nie pojadą, a polskie portale i wyszukiwarki przestraszyły się, że zbyt duży kawałek tortu im umknie i podejmują różne rozpaczliwe kroki.

Na szczęscie (z resztą można się było tego spodziewać ) ich wszelkie działania są nieprzemyślane i rozpaczliwe.

Także ja z rozbawieniem patrzę na to wszystko :D i innym też polecam :)

wyprzedaż domen. domeny od 300 pln

 

idziesz na zakupy i po kody rabatowe czy wybierasz gotowanie w domu i potrzebujesz dobry przepis ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Rafała który czytał ostatni tekst z Entera o pozycjonowaniu - czy było tam coś o kodeksie IAB?

Nie.

Autor postu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania zawartych w nim informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności