Skocz do zawartości

Sposób na pozycjonowanie szerokie - strona techniczna


rf13

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym rozpocząć pozycjonowanie szerokie strony. Mam podłączone GA i Adwords - wiem na jakie frazy ludzie wchodzą lub mogą wejść. Odpowiednia optymalizacja strony została wykonana. Chciałbym rozpocząć linkowanie - wybrałem linkme.

Mam pytania:

1) Jak od strony technicznej (w miarę szybko) wykorzystywać dane/ filtrować z GA i wprowadzać je do ww. SWLa ?

Tych fraz jest troche i w pełni ręczna robota zajmie ogrom czasu. Jest na to jakiś sposób (jakieś eksporty, skrypty etc) ?

2) Jeżeli mam frazę np. "szukam w Warszawie bloku numeru 5" to linkować bezpośrednio do informacji o bloku nr 5 czy może być do działu "Bloki w Warszawie" gdzie jest podstrona o bloku nr 5.

Wydaje mi się, że lepiej linkować działy, gdyż konkretne podstrony z czasem mogą wypaść.

3) Ile punktów/linków na początek poprzydzielać na poszczególne frazy, oczywiście z m-ca na m-c zwiększając, tak aby filtra nie dostać ?

Myślałem o ok 15K i w pierwszym m-cu maks. 20 linków/ 1 dziennie. Co o tym myślicie ?

Jeżeli pominąłem coś istotnego to konstruktywna krytyka mile widziana.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ad 1.

Co do eksportu z GA, to tam nie ma. Ja do tego używam statystyk xannstat.com, kosztują niewiele, a ładnie sobie możesz wyeksportować frazy wraz z podstronami na które są przez nie wejścia.

Ad 2.

Ja bym raczej linkował konkretne podstrony.

Ad 3.

1 link dziennie na początek według mnie będzie okej.

Aha, no i pamiętaj, że long tail to nie tylko linkowanie tych konkretnych fraz, ale także odpowiednia budowa strony, meta, title. Część fraz z LT możesz linkować, będą z nich wejścia - a kolejne wejścia zdobędziesz tylko przy odpowiednim linkowaniu wewnętrznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umknął Ci jeden szczególik - budowa zaplecza pod dane frazy

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpisuje się pod tym co gada 'adby'

Generalnie dobrze mówi, ale widzę jedną merytoryczną nieścisłość. Dużo lepszym źródeł pozyskiwania fraz do długiego ogona niż statystyki z wejść na analizowaną stronę poprzez wyniki organicznejest AdWords . Chodzi wyłącznie o to, że serwis jest inaczej zoptymalizowany pod różne frazy wobec czego długi ogon w statystykach nie będzie reprezentatywny!:) Dostaniemy zakłócony obraz częstości wyszukiwań danych fraz a wielu dobrych fraz dla pozycjonowania szerokiego w ogóle nie zobaczymy w swoich statystykach (bo np. nasza strona jest na na tę frazę na 800 miejscu w SERPach).

Branie fraz do pozycjonowania szerokiego wyłącznie lub w dużej mierze ze swoich statystyk jest błedem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całym moim wywodzie chodzi o zbadanie żródła wejść userów na stronę a nie o to gdzie będziemy te dane odczytywać.

Nie ma różnicy czy to samo obejrzymy sobie w panelu Adwords czy w panelu Analyticsa. Chcodzi o to żeby zbadać ruch generowany przez Adwords a nie generowany przez wyniki naturalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adwords jest bardzo dobry do budowania długiego ogona i nie można tego negować, trzeba umieć go wykorzystać. W połączeniu z Google analytics możemy wybrać dodatkowo najskuteczniejsze słowa kluczowe. Oraz przeprowadzać szerokie badania w różnym zakresie.

Statystyki xannstat są o tyle dobre, że wskazują niszowe fraz z których ludzie już weszli i które warto jeszcze podlinkować. Dodatkowo ułatwiają to poprzez eksport linków do weblinka.

Pozdrawiam,

M.

Pozdrawiam, (-;

www.topposition.pl - Top Position

tp468x60_banerrr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki eksport to dobra rzecz, ale moim zdaniem nadal to ręczna robota. Frazy do podlinkowania uzyskane w ten sposób wymagają różnej mocy, bo są na różnych pozycjach w serpach, są różne pod względem konkurencyjności i wartości. Gdyby udało sie to połączyć: statystyki, pozycja w serpach, konkurencyjność frazy, wartość frazy (mierzona ilością odwiedzin z top1) i deklaracja mocy linkowania? Jeżeli to się Xannowi uda, chociaż częściowo - to ma przebój więcej wart niż wszystkie inne SWL-e.

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yeden chciałbyś żeby wszystko za ciebie załatwiło oprogramowanie wówczas to był by koniec ery pozycjonerów :) Pomysł genialny ale brakuje w nim czynnika ludzkiego bo pozycjonowanie to nie tylko automatyka ale przede wszystkim intuicja i doświadczenie.

Szerokim pozycjonowaniem zajmuje się bardzo długo w pewnym momencie pomyślałem a dlaczego by się nie podzielić z innymi moja maszynką do szerokiego pozycjonowani, (prywatna wersja była uboga w stosunku do obecnej ale i tak robiła to co było najistotniejsze) i tak włąśnie powstał xannstat gdzie jego prawdziwą funkcją jest wyłapywanie i exportowanie fraz wiec mamy tylko dwa kliki i można już dopalać

Ideą szerokiego pozycjonowanie jest dopychanie fraz z długiego ogona a długi ogon wyłapujemy zawsze poprzez statystyki , przy czym zawsze należy pamiętać że na samym początku jest optymalizacja strony internetowej a długi ogon możemy uzyskać nawet na firmowej stronie jak dobrze pomyślimy jak to zrobić

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do eksportu z GA, to tam nie ma.

a to ciekawe... czyli przycisk eksport w GA (analytics) to tylko takij bajer co nie działa? :>

Eksportuj

Plik PDF XML CSV TSV

ja robię to tak:

eksport fraz z GA, ładuję plik do skryptu sprawdzania pozycji, wypluwa kolejny plik gdzie są wszystkie frazy na pozycje poniżej 2, importuje ten plik w weblinku. To tak mniej więcej, w uproszczeniu.

dymna.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yeden chciałbyś żeby wszystko za ciebie załatwiło oprogramowanie wówczas to był by koniec ery pozycjonerów :) Pomysł genialny ale brakuje w nim czynnika ludzkiego bo pozycjonowanie to nie tylko automatyka ale przede wszystkim intuicja i doświadczenie.

Jest miejsce na czynnik ludzki, intuicje i doświadczenie. Rozważmy czynniki, które wymieniłem:

- statystyki, frazy, pozycja w serpach - mierzone narzędziem

- wartość frazy - można w przybliżeniu obliczyć na podstawie statystyk wejść z aktualnej pozycji

- konkurencyjność frazy - Zaznaczasz w skali 1-10 intuicyjnie

- deklarowana moc ustala algorytm narzędzia.

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności