Skocz do zawartości

Linkowanie wewnętrzne w sklepie + kilka pytań

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie odnośnie linkowania wewnętrznego, chodzi mi o sklep internetowy.

Czy dobrym rozwiązaniem będzie utworzenie czegoś w rodzaju "podobne/pokrewne produkty"?

Jeśli tak to czy na kilku podstronach w różnych kategoriach mogą znajdować się odnośniki do tych samych produktów co w innej kategorii? Czy może lepiej się tego wystrzegać i tworzyć to tak aby na każdej podstronie znajdowały się całkiem nowe "pokrewne produkty".

Pytanie 2, czy można różnicować keywords na różnych podstronach czy powinny być one stałe dla całego serwisu?

Pytanie 3, czy linkując podstronę zyskuje na tym strona główna/cały serwis czy może tylko linkowana podstrona?

Pytanie 4, czy w nawigacji warto stosować parametr title?

Z góry dziękuje za odpowiedź, zdaję sobie sprawę, że moje pytania mogą wyglądać jak "czy auto jeździ na 4 kołach" no ale jestem bardzo początkujący i wolę się dopytać:)

dopilar.pl

https://dopilar.pl/meskie-sprawy/titan-gel/

Portal o zdrowiu, odżywianiu i diecie - NaturaLab

Czy dobrym rozwiązaniem będzie utworzenie czegoś w rodzaju "podobne/pokrewne produkty"?

Tak, wzmocni to linkowanie wewnętrzne. Pomyśl również o wyświetlaniu na głównej stronie ostatnio kupionych, najlepiej ocenionych, koniecznie nowo dodanych itp.

czy na kilku podstronach w różnych kategoriach mogą znajdować się odnośniki do tych samych produktów co w innej kategorii?

Tak, ale pod usera najlepiej byłoby pokazywać produkty podobne, bo prędzej do nich zajrzy niż do tych z zupełnie innej kategorii. Robiąc takie rzeczy patrz nie tylko na Google, ale także na to, jaki chwyt będzie lepszy do zatrzymania klienta.

czy można różnicować keywords na różnych podstronach czy powinny być one stałe dla całego serwisu?

Domyślam się, że chodzi Ci o całe mety a nie tylko keywords. Metatagi powinny być dopasowane do konkretnej podstrony.