Skocz do zawartości

"meta name description" na podstronach


barbara69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

spotkałam sie z opinią specjalisty od pozycjonowania, że nie ma sensu wstawiania odpowiednich opisów strony (description) w kodzie kazdej podstrony ponieważ google analizują jedynie opis strony ze strony glównej. Czy to może byc prawda? mam strone z wieloma podstronami, rózniącymi się znacznie treścią i zawsze staram sie wstawiać tytuł, opis i słowa kluczowe odpowiadające treści danej podstrony. Jak wiecie jest to dość pracochłonne więc opinia fachowca, wyżej zaprezentowała, bardzo mnie zmartwiła. Będę wdzięczna za Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z keywords zrezygnowałem już dawno - nie widzę żadnego sensu stosowania. Description używam tylko dlatego, ponieważ istnieje szansa, że zostanie wykorzystane jako opis strony w wynikach wyszukiwania. Mam więc szansę na przekazanie kilku słów szukającemu. Skoro taka szansa zostaje mi dana, to szkoda jej nie wykorzystać :)

Program partnerski na Twoje katalogi i precle! Nawet 20% prowizji!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, masz rację. Ale "dlaczego" nie wiem. Ze wzgledu na pracochłonność? Czy wstawianie meta tagów może okazać się niekorzystne dla strony i jej pozycji w wynikach? Mam nadzieje, że nie...

Google wykorzystuje fragment treści strony, jeśli uzna, że pasuje on lepiej do zapytania niż wprowadzony meta description. I faktycznie ja, jako użytkownik wyszukiwarki, chętniej wchodzę na jakąś stronę widząc w opisie pogrubione słowa kluczowe, które wpisałem, w ten sposób można lepiej wstępnie ocenić, czy dana strona mnie zainteresuje, niż mając przed sobą wprowadzony przez kogoś opis, który w różnym stopniu może pasować do zawartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej ci specjaliści mają mało czasu na zrealizowanie poprawnych description, a czas ten wolą przeznaczyć na "opowiadaniu" o optymalizacji.

Każda obecna strona (CMS, sklep, itp) podczas wprowadzania danych wymusza podanie osobno tytułu i treści a nawet opisu. Na podstawie tych danych można wygenerować ładny tytuł i opis (nawet nieco odmienny).

Xann zauważ w tym przykladzie ktory podałeś, że google pobrało własny opis tylko w przypadkach gdzie nie ma description lub jest bardzo krotki albo zupełnie nie przemyślany pod względem seo nie zawierający żadnych popularnych informacji dotyczących poszukiwanego modelu.

Cos w stylu:

"lekka ergonomiczna lustrzanka posiadająca funkcje sprawdzone w profesjonalnych aparatach"

albo:

"instrukcja obsługi w języku polskim, oprogramowanie: Image Browser, Remote Capture, ZoomBrowser EX, PhotoRecord, PhotoStitch, Digital Photo Professional"

Takie opisy to tylko wprowadzają błedne wyniki w wyszukiwaniu!

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xann zauważ w tym przykladzie ktory podałeś, że google pobrało własny opis tylko w przypadkach gdzie nie ma description lub jest bardzo krotki albo zupełnie nie przemyślany pod względem seo nie zawierający żadnych popularnych informacji dotyczących poszukiwanego modelu.

zajmuje się głownie szerokim pozycjonowaniem i z takimi przypadkami sykam sie na codzień , nie jesteś w statnie stworzyc idealnego opisu destrypion ktory bedzie pasował do każdej kombinacji

1 . to że go nie ma nic sie nie dzieje bo google go sobie samo dorobi

2. to że on jest to google może go wykożystać lub nie jeżęli w nim się znajduje lub nie znaduje poszukiana fraza

3. nie jest to czynnik strategiczny strony żeby nim sobie głowe zawracać , masakryczna ilośc treści na stronie załatwia sparawe brakujących meta

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajmuje się głownie szerokim pozycjonowaniem i z takimi przypadkami sykam sie na codzień , nie jesteś w statnie stworzyc idealnego opisu destrypion ktory bedzie pasował do każdej kombinacji
Jeżeli jest jakiś content to rownież musi być jakoś zatytułowany i również ma pewne kluczowe frazy w jakiś tam sposób wyeksponowane, ponieważ pisał to człowiek. Ja na razie nie miałem problemu aby wygenerować na tej podstawie description.

Problem może być na stronach typu agregator rss lub autoblog gdzie nawet człowiek nie bedzie w stanie zatytuować tego zlepka treści.

nie jest to czynnik strategiczny strony żeby nim sobie głowe zawracać
Można by tak powiedzieć o każdym czynniku (z dziedziny seo) ktory wpływa na pozycje, że nie jest tym strategicznym. Bo tak naprawde nie ma takiego jednego, ktory jako jedyny osiągnął by oczekiwany cel. Idąc tym rozumowaniem można pominąć również: title, hx, strong, anchor tekst, itp i polegać tylko na samej treści. Uważam że w kupie jest siła i każdy jest ważny.

Czy byłbyś zadowolony z wynikow wyszuiwania w ktorych robot zupełnie odrzucił by wszystkie podpowiedzi człowieka takie jak wymieniłem powyżej i brał by tylko pierwszy lepszy kawałet treści aby tylko jakoś pasował do zapyania?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności