Skocz do zawartości

Słowa kluczwe w kampanii oraz wycena stworzenia kampanii


Krokiet

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam :P

Mam do Was pytanie. Jeśli chodzi o dopasowanie słów kluczowych. Jaka dokładnie jest różnica między słowem przybliżonym - "" a ścisłym - []

Sam wiem, że w ścisłym wpisując dajmy słowo [biuro warszawa] tylko pod ta wyszukiwana fraze wyświetli się reklama, a przy przybliżonym dopasowaniu "biura warszawa" jak to dokładnie jest?

Mając słowo "biuro warszawa" pod fraze biura w warszawie też się wyświetli moja reklama, bądź pod fraze biura warszawa??

Może mi ktoś to dokładnie objaśnic?? Z praktyki wiem, ze czasem właśnie frazy podobne do tej w dopasowaniu przybliżonym - "" się nie wyświetlają, dlatego zawsze jak robie kampanie to dodaje wiele podobnym fraz w "" czy jest to konieczne?

To na razie pierwsze pytanie :) Jeszcze będę miał pare pytań do Was, także wątek się pewnie nieco rozwinie.

2 Sprawa, to już pytanie do znawców adwords, ludzi którzy odpłatnie robią kampanie. Jak się wyceniacie? Wiadomo, każdy odpowie indywidualnie trzeba się wycenić. Ale czy to jest na zasadzie np.

1) zrobienie kampani -> np 1000 zł

2) monitorowanie kampani i przeprowadzanie zmian itp itd -> np. 200 zł / mieś

Czy Wy jak się umawiacie dogadujecie się na jakąś prowizje? Po stworzeniu kampanii oprócz tych przykładowych 200 zł umawiacie się na jakieś dodatkowe 3-5 % z zysków od kampanii?? Na jakej zasadzie zawieracie te umowy, bardzo proszę o odpowiedź.

wiadomo kazda kampania jest inna zalezy jak duza i na co. Załóżmy, że w warszawie na odpisy z KRS KW na terenie całej polski, dodatkowo zmiany w KRS zkaładanie firmy... wirtualne biuro w warszawie?? Załóżmy, że takie zlecenie dostaje jak byście się wycenili? ;-)

Jeszcze ostatnie 3 pytanie: Chciałbym się zapisać na kurs pozycjonowania stron. Nie przez narzedzia google ad wrods. Po prostu zwykłe pozycjonowanie ;-) Możecie dać jakieś sprawdzone propozycje, strony od jakiś firm, którze przeprowadzają takie szkolenia??

ps. słyszałem kiedys o jakims kursie pozycjonowanie, refundowanym w dużej częsci ze środków ue czy jakoś tak... wie ktoś może coś o tym więcej? :(

Edycja 4:

Jeszcze mam pytanie, ostatnio ruszyła jakas akcja promocyjna adwords... Duzo ludzi mi mowi ze otrzymała bony na kampanie w adwords na 200 zł dla nowo założonego konta, ja nic takiego nie dostałem, gdzie trzeba miec konta aby takie bony otrzymac, i czy jeszcze mam szanse sie załapać? Planuje sam dla siebie rozpocząć kampanie i taki bon by mi się na start przydał ;-) Może ktoś już ma długi czas konto a otrzymał taki bon i nie moze z niego skorzystac??

Czekam na Wasze odpowiedzi ;)

Duże zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jeżeli chodzi o hasła lokalne rzadko kiedy korzystałem z adwords, raczej z Centrum Firm Lokalnych Google lub zwykłego "niesponsorowanego" pozycjonowania (hasła lokalne są z reguły dość proste - nie licząc takich jak np. "nieruchomości warszawa") :(

2) Koszty i rodzaj rozliczania przeprowadzenia oraz monitorowania kampanii adwords zależy od Ciebie - musisz to tak ułożyć, żeby się najlepiej dopasować do potrzeb potencjalnych Klientów :)

3) Pisałem na PW

4) Z tego co wiem takie bony (na 200 PLN) daje home.pl przy wykupieniu serwera ;)

Pozdrawiam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś by się jeszcze wypowiedział na temat cen? W końcu trzeba zrobić rozeznanie, jak wchodzi ktoś nowy na rynek raczej od początku własnej stawki nie ustala skoro nie zna wartosci tej pracy... może już był temat o takich wynagrodzeniach?

Odświeżam temat licząc, że ktoś jeszcze odpowie! :-)

Duże zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o profesjonalna obsluge AdWords to nie bierze sie pieniedzy za 'stworzenie' kampanii. Kampanie sie tworzy dla klienta i 'wypozycza' ja na okres obslugi kampanii. Kampania nie jest jego wlasnoscia (co zwieksza szanse utrzymania klienta) co ucina koszta. Klient placi za obsluge i rezultaty (w zaleznosci jaka bedzie umowa: za konwersje albo % od miesiecznego budzetu).

Przeprowadzanie zmian i monitorowanie to jedna usluga. Placi sie za zarzadzanie kampania a nie kazda duperele (jedynie pseudo specjalisci i zdzierskie firemki kasuja za kazda mozliwa rzecz).

Sprawa wyglada prosto. Tworzysz kampanie - klient okresla budzet i cele, ewentualne ograniczenia itd.

Ty prowadzisz kampanie. Beda dobre rezultaty - kampania sie rozwija, klient pakuje wiecej kasy => Twoj zysk rosnie :D Prowadzisz kampanie do xxxx albo okazuje sie, ze branza/rynek przekracza mozliwosci finansowe klienta - rezygnuje z dalszych uslug i wszyscy rozstaja sie w zgodzie, z tym ze klient nie dostaje fizycznego dostepu do kampanii ani jej kopii a jedynie raporty podczas trwania obslugi.

Oczywiscie nie jest to jedyna sluszna droga ale wg mnie najlepsza z punktu widzenia obu stron. Uklad jest w pelni transparentny i wszyscy sa happy :D

Co do kursow pozycjonowania...

1. Wszystkiego nauczysz sie sam jesli nie jestes leniwy

2. Najciekawszych sztuczek nigdy sie nie dowiesz na takich kursach

3. Serwuja tam oczywiste sprawy dla leniwych, ktorym nie chce sie samemu rozejrzec.

Jesli ktos lubi poczuc sie 'pro', dostac nic nie warty certyfikacik i po tym jak opadna emocje i tak dojsc do wniosku, ze potrzeba praktyki a nie jednorazowego szkolenia to prosze - https://www.google.pl/search?q=pozycjonowan...GL_enGB288GB288

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o profesjonalna obsluge AdWords to nie bierze sie pieniedzy za 'stworzenie' kampanii. Kampanie sie tworzy dla klienta i 'wypozycza' ja na okres obslugi kampanii. Kampania nie jest jego wlasnoscia (co zwieksza szanse utrzymania klienta) co ucina koszta. Klient placi za obsluge i rezultaty (w zaleznosci jaka bedzie umowa: za konwersje albo % od miesiecznego budzetu).

Ciekawa jestem co byś mówił i jakie byłyby Twoje zapatrywania na niepobieranie kasy za stworzenie gdybyś w ramach usługi musiał stworzyć boksy dla długiego ogona:) Powiedzmy dla 100 fraz kluczowych, ale zapewne się mylę i ty takie kampanie trzaskasz w piec minut zatem nie ma potrzeby pobierać kasy za tak niewiele pracy:)

Specjalny przewodnik po krakowskim Kazimierzu. Imprezy, knajpy, restauracje - Kazimierz bez tajemnic

Fantastyczny Gabinet kosmetyczny Kraków

Menopauza - objawy, przyczyny, leczenie w serwsie dedykownym problematyce kobiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa jestem co byś mówił i jakie byłyby Twoje zapatrywania na niepobieranie kasy za stworzenie gdybyś w ramach usługi musiał stworzyć boksy dla długiego ogona:) Powiedzmy dla 100 fraz kluczowych, ale zapewne się mylę i ty takie kampanie trzaskasz w piec minut zatem nie ma potrzeby pobierać kasy za tak niewiele pracy:)

100 fraz kluczowych? Mam kampanie do ktorych trzeba bylo prosic Google o zdjecie limitow wiec cokolwiek smieszne porownanie.

Kampani nie trzaskam w piec minut ale jesli mamy mowic o takiej na 100 slow to owszem, duzo czasu mi to nie zajmie.

A z innej beczki. Wyskoczysz do klienta chcacego wydac £100k miesiecznie i o ktorego bije sie kilka agencji z cana za stworzenia kampanii? O klientow sie walczy a nie odstrasza...

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z innej beczki. Wyskoczysz do klienta chcacego wydac £100k miesiecznie i o ktorego bije sie kilka agencji z cana za stworzenia kampanii? O klientow sie walczy a nie odstrasza...

Ja raczej nie wyskakuję do klienta, nie mam tego w zwyczaju raczej.

Gratuluję owych wielotysięcznych budżetów. Pozazdrościć. Nadal jednak uważam, że sposób naliczania opłaty za kampanię uzależniony jest od czasu pracy, jaki w nią wkładasz oraz od podejścia samej agencji. Ja również nie naliczyłabym opłaty za kampanię z wielotysięcznym budżetem- pozostałabym przy procencie od tych tysięcy- zatem rozumiem Twoje podejście.

Specjalny przewodnik po krakowskim Kazimierzu. Imprezy, knajpy, restauracje - Kazimierz bez tajemnic

Fantastyczny Gabinet kosmetyczny Kraków

Menopauza - objawy, przyczyny, leczenie w serwsie dedykownym problematyce kobiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jesli skasujesz kogos za stworzenie kampanii to ciezko bedzie aby pozostala Twoja wlasnoscia.

Jesli mowimy o kampaniach z niskim budzetem to owszem, bez kasowania za stworzenie kampanii raczej ciezko mowic o zyskach ale wtedy nie ma mowy o obsludze kampanii a jedynie o jej przygotowaniu. Obsluga niskobudzetowych kampanii sie zwyczajnie nie oplaca (chyba, ze przyjmie sie plaska stawke, niezalezna od budzetu). Kwestia skali i podejscia fair do klienta. Mase jest przykladow firm 'zajmujacych' sie PPC ktore bladego pojecia nie maja o temacie a maja w ofercie takie cuda jak 'klikniecie juz od 1.50zl' - co jest zlodziejstwem w bialy dzien. Jeszcze fajniejsi sa tacy co kaza sobie doplacac za raporty. W koncu licza sobie za poswiecony czas, czyz nie?

Jesli mowisz, ze oplata za kampanie powinna byc naliczana za czas pracy to moze lepiej umowic sie na stawke godzinowa, jak w przypadku programistow freelance? Tylko co jesli mi stworzenie kampanii zajmie dwa dni a Tobie dwie godziny? Wtedy zaczynaja sie cuda typu stawki od ilosci slow, od ilosci textow reklamowych, od populacji w Abudabi i co tam komu jeszcze wpadnie do glowy.

Zreszta powiedzialem w pierwszym poscie. To moje zdanie, wypracowane na podstawie kulkuletniego doswiadczenia a nie 'Przewodnik Jak Trzeba Wyceniac Kampanie PPC' a jesli ktos ma przez to jakies kompleksy to juz nie moj klopot;)

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mozna dopisac email do raportow i Google bedize je wysylac automatycznie. Wtedy Ty (jako klient) dostajesz raport prosto z Google (mozna sprawdzic email nadawcy). Ewentualnie jesli zalezy Ci bardzo na 'poziadaniu' owej kampanii no to wtedy przyda sie wycena stworzenia kampanii (plus pozniejsza jej rozbudowa).

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

hej,

Nie zgadzam sie z Twoimi twardymi ocenami i przywłaszczeniem określenia profesjonalnej obsługi AdW do praktyk, jakie stosujesz tylko Ty.

W moim przekonaniu nie ma nic złego w wycenianiu różnych faktorów współpracy, nie tylko % od budżetu, czy liczby konwersji (szczerze wątpię, abyś tak szybko przystawał na taką formę rozliczenia).

Wazne, aby być szczerym w stos. do Klienta i fakturować Go za rzeczy faktycznie wykonane.

Cała reszta jest elastyczna, bo rynek mamy wolny.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym polega rozmowa :) Nie musisz sie zgadzac. Ktos zadal pytanie, ja udzielam odpowiedz jaka uwazam za sluszna.

Co do stosowanych praktyk to nie 'stosuje je tylko ja' poniewaz jest to standard w Europie i wiekszosci krajow anglojezycznych uznawany przez wszystkie wieksze agencje i 'duzych' klientow.

Zgadzam sie, ze nie ma nic zlego w wycienianiu roznych czynnikow ale to wlasnie nie jest uczciwe w stosunku do klienta. Czyjas ocena a rzeczywista wartosc wykonania uslugi jest bardzo wzgledna. PPC to nie SEO, tu nie placi sie w ciemno majac nadzieje, ze cos zadziala lub nie. Tutaj placi sie za wymierne rezultaty. Stworzenie kampanii takowym nie jest. Mozna zrobic w 3 godziny kampanie na 100k slow z ktora przyniesie tylko straty albo wogole nie wystartuje a mozna poswiecic tydzien po 8h dziennie na kampanie z 50 slowami ktora przyniesie 500% zysku.

Czy mozna policzyc klienta za rozne czynniki zwiazane z PPC? Jasne, ze mozna ale z uczciwoscie nie bedzie to mialo wiele wspolnego. Mozna znalezc bardzo wiele firm oferujacych jakies smieszne pakiety, ograniczenia kampanii w stosunku do ilosci slow, tekstow reklamowych itd. Niezaleznie czy sie chce cos sprzedac, przyciagnac ludzi do nowego forum, zbudowac liste maili - wszystko to okresla ilosc konversji i srednia za nie cena - to jest uczciwe i wspolmierne. Wtedy prowadzacemu kampanie zalezy na tym aby szla jak najlepiej. Kampania sie rozwija - klient jest zadowolony, pakuje wiecej w kampanie - prowadzacy jest zadowolony bo wiecej zarabia.

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności