Skocz do zawartości

Bardo mała skuteczność newslettera


look4me

Rekomendowane odpowiedzi

Podpięliśmy Google Analytics dla linków w newsletterze aby sprawdzić skuteczność i okazało się że dla biuletyny wysłanego do 8500 adresów mail były tylko 533 odwiedziny. Po sprawdzeniu statystyk serwera okazało się że obrazek (logo sklepu) w newsletterze został wywołany tylko 1889 razy (jeden klient mógł kilka razy wywołać obrazek).

Wniosek jest taki że około 6000 osób wogóle nie otworzyło mail-a lub go nie otrzymało.

Newsletter jest tylko dla klientów którzy sami się zapisali. Newsletter jest wysyłany raz w miesiącu i jest to 8 w całej działalności sklepu

Newsletter wysyłamy poprzez PHP ( mail() ) wysyłając do max. 20 osób co 10 sekund.

Waga newslettera to ok 10-15KB

Nagłówek wiadomości widoczny po otrzymaniu poczty:

X-From_: nazwa-sklep@nazwa-sklep.home.pl Sun Apr  5 11:41:23 2009
Return-Path: <nazwa-sklep@nazwa-sklep.home.pl>
Delivered-To: adres@poczta.pl
Date: Sun, 5 Apr 2009 16:44:43 -0000
Message-ID: <20090405164443.35856.qmail@home.pl>
To: "adres@poczta.pl" <adres@poczta.pl>
Subject: Hasło reklamowe
From: "Sklep branża - nazwa-sklep.pl" <mailing@nazwa-sklep.pl>
MIME-Version: 1.0

Wysłaliśmy próbnie newsletter na konta stworzone w o2, gmail, wp.pl i mail dotarł i nie został potraktowany jako spam.

Co może być przyczyną tak małej ilości otwarcia newslettera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiesz że spory procent osób blokuje obrazki w mailach? Słaba znajomość tematu i płacz, że newsletter nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

tym bardziej jak ktoś korzysta z klienta poczty u siebie w systemie, wtedy już musi mieć niesamowite zaufanie do dostawcy żeby otwierać obrazki - ja nawet od allegro nie otwieram jak mi wyślą...

druga sprawa to treść, tytuł, czas nadesłania newslettera.

ale za szczegóły mi płacą. jak chcesz to pisz PW, mail...

Mhm... tęskniłem?

Jeżeli szukasz kogoś, kto zrobi profesjonalne zdjęcia, to zapraszam! Fotografia Produktowa - klik klik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W przypadku listów sprzedażowych wysłanych mailem 5% otwartych wiadomości to już coś. Odsetek osób otwierających NL jest większy, ale naiwnością jest sadzić, ze wszyscy go otworzą. Dużo zależy od tego, jak rekrutujesz osoby na listy subskrypcyjne. Dopisują się do newslettera, czy są to osoby, które z jakiś innych powodów musiały podać swojego maila. Internauci dopisują się do wielu list. Stwarzają osobne konta pocztowe, na które trafiają newslettery itp. Sam z różnych powodów musiałem zawiesić wysyłanie newsletterów. Minął miesiąc i jakoś nikt się nie dopytuje, gdzie mój ulubiony newsletter? Życie ;) 8 tys osób dopisanych do newslettera to wynik godny pogratulowania.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że te wyniki nie są takie złe

ja podejdę do sprawy z drugiej strony, sam jestem "zapisany" do dwóch dużych sklepów internetowych ale tylko dlatego, że kiedyś robiłem tam zakupy. i powiem szczerze, że listy z aktualnymi promocjami które przychodzą chyba co miesiąc mnie denerwują, ale też czasem coś tam sobie zobaczę, ale już bez większego zainteresowania, po prostu "niewiadomo jak niska cena" na lodówkę nie skusi mnie do jej kupna skoro mam nową lodówkę :-) jak chcę coś kupić to robię rozeznanie gdzie taniej i kupuję tam gdzie mi wygodniej

"Ale kochany! Nie ma żadne "tylko"! Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!"
1% dla Antka

Ania M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badania pokazują, że zmuszanie Klientów do zakłądnaia kont w sklepie internetowym po to by słac im newslettery i promocje - działa jednak bardziej zniechęcająco niż in plus.

Liczba osób, które rezygnują z zakupu gdy muszą wypełnić długi formularz rejestracji, pochwalić się danymi na przyszłość, jak i godzić na newslettery jest większa niż gdyby to pominąć, a dać w końcowej fazie zakupu możliwość zakładnaia konta lub nie.

Tak i newslettery te czestokroć się odklikuje dla zasady... :puknijsie:

Pozdrowienia

Bartłomiej Juszczyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności