Skocz do zawartości

Dni tygodnia a opłacalność emisji reklam


Dr Spin

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy temat byl juz poruszany, jesli tak to prosze o kasacje.

Wiadomo ze sprzedaz w wielu sklepach uzalezniona jest od np dnia tygodnia, najwieksza w pon/wt najmniejsza w pt/so

Obserwujac wiele miesiecy Adwords, zdecydowalem sie zawieszac na pt/so kampanie. Dlaczego? Dlatego ze klikalnosc w reklamy nie spadala ale ilosc decydujacych sie na zakup tak. W tych dniach przybywa ciekawskich i niezdecydowanych, którzy klikaja w reklamy ale nie robia zakupow. Ew wracaja w pon/wt ale znow przez google klikajac w adwordsa (wiec placimy podwojnie za wejscie tego samego klienta) (sprawdzalem wielokrotnie przez GA)

Czy stosujecie podobne metody czy olewacie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym płaceniem podwójnym to bym nie przesadzał, przykład:

Załóżmy, że 2% wejść z Adwords do konwersja, w tym przypadku zakup.

Czyli do jednego zakupu potrzebujesz w tym przypadku 50 klików.

Klient "niezdecydowany piątkowy" to nie jest stracony klient, tylko ten który robi 1 dodatkowy klik. Bo to jest ten jeden konkretny przypadek odosobniony przypadek.

Czyli masz nie 1/50 tylko 1/51 (zakup/klik).

Czyli nie ma mowy o płaceniu podwójnym za zakup.

De facto koszt zakupu to nie koszt tego pojedynczego kliknięcia ale łaczny koszt klików przypadający na jedną konwersję.

Dla lepszego zobrazowania: jak zwyczajnie masz 20gr za klik i 2% współczynnik konwersji - to za jednego klienta płacisz 10zł.

A powrót niezdecydowanego klienta to +1 klik, czyli 10,20zł

(może nie tak do końca, bo brałem już wartość uśrednioną, ale coś w tym rodzaju)

Ja bym nie bagatelizował tych wejść z pt/sb bo też mają swoją wartość, użytkownik zapoznał się z ofertą, zaznajomił ze sklepem, nie musi się wczytywać ponownie w regulamin, warunki gwarancji - szybciej podejmuje decyzję itp.

Naturalnie to czyste spekulacje. Musiałbyś lepiej poznać zachowania klientów z poszczeólnych wejść, prześledzić czas spędzony na stronie, jakie podstrony przejrzał za jednym i drugim razem.

Dla podsumowania: Te wejścia weekendowe niekoniecznie muszą być stracone, a koszt z pewnością nie zwrasta aż dwukrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zauważyłem, że w piątek, sobotę i dodatkowo w niedzielę wejścia pozostają bez zmian za to wzrasta wyraźnie wskaźnik odrzuceń.

Nie wstrzymuję kampanii, a to ze względu na ROI, jeżeli klienci generują więcej przychodu niż koszt reklamy to czemu wstrzymywać ? Chyba, że reklama kosztuje Cię więcej niż wartość zakupów (dokładnie zysku z zakupów).

Natomiast ograniczam kampanie godzinowo głównie ze względu na CTR.

W sumie skłaniam się ku optymalizacji kampanii a nie wstrzymywaniu, może wstrzymać niektóre słowa w weekendy, albo zmienić stawki.

Może jak wracają w poniedziałek przez Adwords to dać im coś na stronie żeby mogli sobie "zapisać w pamięci" podczas pierwszej wizyty.

Pozdrawiam

Cognitive-it.pl - usługi SEO i SEM.

Cognitive-it.org - do poczytania blog o SEO i Adwords.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź roi - jeśli opłaca się każdego dnia to jest okey. Potem zerknij na ROI miesięczne i jeśli jesteś w plecy to wtedy zrób symulacje jakby było gdybyś nie miał kampanii w te dni chociaż to wg mnie nie jest do sprawdzenia tak łatwo.

Pamiętaj o buforze czasowym, większość klientów kupuje po kilku dniach od zobaczenia pierwszy raz oferty. Może Ci, którzy weszli z adwordsa w pn/wt kupują pod koniec tygodnia, a Ci co w weekend kupują na początku i sytuacja jest dokładnie odwrotka niż myślisz?

Poza tym weź pod uwagę, że w większości branż reklama może być na "zero" lub nawet na lekkim minusie, liczy się pozyskany do bazy klient.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności