Skocz do zawartości

Wasze doswiadczenia z mailingiem


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory nie robilem tego zadnemu klientowi profesjonalnie. Chcialem sie dopytać o pare rzeczy osoby ktore juz dzialaly w tym temacie.

Z jakich baz korzystacie? Ceny po wstępnym rozpoznaniu rynku ksztaltuja sie róznie. Dla przykladu www.polandexport. pl sprzedaje cala polske baze 290 k rekordów za ok 800 seta, wtedy mozna selekcjonować target i wysylac samemu.

A np slynna Panorama Firm juz otargetowną baze o np miejscowość za 30 tys rekordów chca 9 k , lub wysylka przez nich 13 tys ;]

Cos mozecie zaproponować innego? Chętnie poczytam o Waszych doswiadczeniach.

Nie poruszam tematów typu forma kreacji, czy wysylka zgodna z przepisami, to dla mnie jest jasne

pozdrawiam

adek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja,

Im lepsza - dokładniejsza baza - tym lepsze efekty - ale i tak nie ma gwarancji sukcesu - ja wyselekcionowałem trochę firm z danej branży ręcznie. Wysłałem próbnie mailing do 200 i okazało się że 40 maili jest pełnych/nieaktywnych, a odpowiedzi dostałem w ciągu 3 dni z 6 maili. Dodam, że nikt potem nie odpowiedział na moją ofertę z tych 6 osób :)

Popytałem, poszperałem w statystykach i dochodze do wniosku, że mailing to jedna z najgorszych form reklamowych w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo niska jest skuteczność mailingów, to raczej forma reklamy dla podmiotów które mają nadmiar środków na marketing i chcą je szybko wykorzystać. Powoli chyba zaczyna to być traktowane jak reklama wizerunkowa, kolejne przypomnienie określonej grupie klientów że dana firma istnieje i że można kiedyś skorzystać z jej usług. IMO przestaje to być techniką stricte sprzedażową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuteczność mailingu jest wprost proporcjonalna do bazy danych z której wysyłasz. Czyli może byc zarówno bardzo skuteczny jak i nieskuteczny. Problem tylko z tym że ciężko zdobyć bazę docelowych adresatów. Bo to co oferują róznego rodzaju firmy reprezentuje poziom porównywalny z rozdawaniem ulotek pod H&M. A z kolei zbudowanie we własnym zakresie bazy też nie będzie tanie i pewnie można wydać pieniądze lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kpati to zależy do kogo, jeżeli masz legalną bazę adresów e-mail a podczas jej zbierania były spełnione wszystkie wymogi formalne to można od razu wysyłać ofertę. W sytuacji gdy znajdujesz adresy do osób potencjalnie zainteresowanych twoją ofertą sam to musisz najpierw wysłać zapytanie a najlepiej uzyskać zgodę na przesłanie oferty telefonicznie jest to obecnie najskuteczniejszy sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mieszane uczucia w tym temacie. Sam takich maili nie czytam natomiast wykorzystuje własną bazę adresów. Teoretycznie efekt powinien być mocniejszy, ale i tak pozostawia wiele do życzenia. O wiele skuteczniejsza było krótkie zdanie z linkiem do oferty umieszczone w newsletterze o charakterze raczej soft-sell, niż typowy list sprzedażowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mailing raczej jest dobry w promowaniu danego produktu. Taniego, efektownego, interesującego itp.

Ogólnie lepiej zainwestować w AdWords.

KryptoPoradnik - twoje źródło wiedzy o kryptowalutach

Dyskusje o kredytach i pożyczkach - Forum Kredytowe | Kantory walut online - KantoryWalut.pl     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mailing spośród narzędzi reklamy jest obecnie jednym z najskuteczniejszych (abstrahując od pozycjonowania). Niemniej jednak konieczne jest idealne stargetowanie grupy docelowej a zatem gdy trudno to od oferenta wywalczyć - tak i na efekty trudno będzie liczyć.

Promujac się warto wziać natomiast pod uwagę narzędzia public relations w Sieci - o wiele skuteczniejsze a wyliczenie kosztów dotarcia wypada zdecydowanie korzystniej.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Bartłomiej Juszczyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności