Skocz do zawartości

ADWORDS - rozliczanie nieuczciwych kliknięć


Gość PTC SECURITY SYSTEM

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PTC SECURITY SYSTEM

Witam,

Czy możecie potwierdzić, że Google w 100% analizuje i poprawnie rozlicza w ADWords sztucznie generowane i nieuczciwe kliknięcia wykonywane seryjnie przez konkurencję?

W rozliczeniach widać ‘jakieś’ zwroty PLN ale czy to jest adekwatne do nieuczciwych działać konkurencji?

Firma przeznaczała na Google ADWORDS bardzo duże pieniądze, ale jakiś czas temu zauważyliśmy pewne rozbieżności pomiędzy ilością kliknięć, czasem spędzonym, wartością PLN oraz zwrotami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, Google analizuje nieprawidłowe kliknięcia, ale to w interesie samego reklamodawcy jest analiza i kontrola tego swojego budżetu. Wedle zasad podanych na stronie: https://www.google.com/intl/pl/adwords/lear...nter/19460.html działania te są kontrolowane. Jeśli jednak użytkownik uzna, że zwrot jest nieproporcjonalny do strat jakie firma poniosła zawsze może napisać do Google przedstawiając całą sprawę. Wtedy jednak warto podać jak najwięcej szczegółów i wszelkie potrzebne informacje do szybszego rozpatrzenia sprawy. Dane jakie należy podać zamieszczone są w linku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może konkurencja większa/nowa/lepsza, cpc się zwiększyło, ? Fakt, że czas spędzony na stronie jest niepokojący jeśli mocno spadł, ale spokojnie. Są raporty którymi można sprawdzac, skąd ludzie klikają, ile czasu ci użytkownicy spędzili, można wykluczyc poszczególne ip, jest dużo narzędzi, które mogą ci pomóc rozwikłac to zadanie. Przy tych systemach zabezpieczeń, któe ma google, trzeba się trochę namęczyc, żeby spowodowac jakieś widoczne dla oka straty, zwłaszcza jeśli chodzi o duże budżety i niski koszt cpc.

Don't be the_bill

Linki sponsorowane profesjonalnie i na temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często przyczyna leży w konstrukcji samej kampanii. Np jeśli słowa i frazy użyte w grupach reklam mają dopasowanie zbliżone może w pewnych okresach (sezonowość lub wpływ jakiegoś medium) wzrastać liczba wyświetleń dla danego słowa kluczowego powodowana zapytaniami bliskoznacznymi. Widać to na podstawie raportów wyszukiwanego hasła i w nowym interfejsie.

Sytuacja taka może zwiększać obciążenie kampanii niewłaściwymi kliknięciami i gorszą jakością ruchu obserwowaną w GA, jeśli pomimo zbieżności tematycznej zapytania dotyczą jednak innej tematyki niż docelowa strona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności