Skocz do zawartości

Kilka pytań dla początkującego


Arbict

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Już kilka tygodni przygotowuje się przed wypozycjonowaniem własnej strony. Na nurtujące mnie pytania niektorzy użytkownicy już mi odpowiedzieli, teraz mam kilka pytań odnośnie AdWords.

1. Jak odpowiednio dobrać stawkę dzienną w kampani?

2. Jak odpowiednio dobrać stawkę CPC?

3. Domyślam się, żeby ustalić pkt. 1 i 2 związane jest to z ilością wyszukiwań danej frazy. W takim razie interesuje mnie czy jest jakaś strona, na której jest udostępniona informacja przez googla jakie są stawki na niektóre frazy? Czy jest w ogóle jakies znaczenie jaką stawkę dzienną / CPC postawię? Proszę mi mniej więcej powiedzieć jaką warto dać stawke cpc/dzienną przy:

a) 17,900,000 dla zapytania pilka

^_^ 213,000 dla zapytania wiadro

c) 4,150,000 dla zapytania sklep sportow

4. Jaki jest lepszy sposób rozliczania CPC czy CPM?

5. Jaki mieć najlepiej budżet na kampanie, żeby były jej efekty? Chodzi mi o stawki tygodniowe/ miesieczne / roczne.

6. Podczas rejestracji jest do wyboru VAT polski i irlandzki, który się bardziej opłaca? Nie mogłem znaleźć aktualnego VATu irlandzkiego.

Proszę o dośc wyczerpujące odpowiedzi, jeśli jest to konieczne. Proszę rowniez 'zyczliwych' uzytkownikow forum o odpuszczenie sobie robienia offtopa w tym topicu.

Pozdrawiam, Z góry dzieki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Bardzo ogólne pytania, które nie mają jednej odpowiedzi to na początek, no ale spróbuję.

Ad.1 Stawkę dzienną należy dobrac odpowiednio do ogólnego budżetu np. miesięcznego, a ten z kolei będzie zależec od tego co się reklamuje i jaki ma byc efekt reklamy.

Ad.2 Stawki cpc można ustalic, poprzez użycie narzędzi np. keyword tool external. Zależec, ona będzie od konkurencyjnosci frazy.

Ad.3 Tak jest to związane i ilością wyszukiwań i konkurencyjnością danej frazy, ale nie od ilości wyników, (to także można sprawdzic ww. narzędziem).

Odnośnie wspomniancych fraz to są one bardzo ogólne i o ile nie chodzi ci tylko o ruch na stronie to unikałbym takich słów kluczowych.

Ad.4 Oba są po coś, cpc jest z reguły tańsze. CPM przeznaczone raczej dla firm, które mają zbędną gotówkę i chcą promowac markę, na większą skalę, chociaż to też można zrobic poprzez cpc.

Ad.5 Zależy co reklamujesz, jeśli coś bardzo niszowego, sezonowego to czasami nie trzeba wiele, ale ogólnie rzecz biorąc im więcej tym lepiej.

Ad.6 Jeśli jesteś płatnikiem vat w polsce, no to lepiej go podac, będziesz mógł (po uzyskaniu europejskiego numeru vat), rozliczyc sobie wewnetrzna faktura ten vat. Czegokolwiek nie wybierzesz, jeśli wybrałeś opcję komercyjną adwords, Google Vat-u nie naliczy, ale będziesz musiał sam się z niego rozliczyc.

Ponadto polecam poczytac help adwords i kilka blogów na ten temat i ogólnie rzecz biorąc, zapoznac się z tematem troche głębiej. Adwords to świetne i wydajnę narzędzie reklamowe, ale tylko kiedy jest wykorzystane odpowiednio.

Pozdrawiam

Don't be the_bill

Linki sponsorowane profesjonalnie i na temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

razy , które wypisałeś są bardzo ogólne. Poszukaj bardziej szczegółowych - będziesz miał lepszy ruch niższym kosztem...

Aha i skorzystaj z tego: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Bierz takie słowa na które będziesz w stanie opłacić kampanię(na zbyt ogólne będziesz miał dużą konkurencję i praktycznie nigdy się twoja reklama nie będzie wyświetlać przy niskim budżecie). Jeszcze daleka droga przed tobą. Przeczytaj dokładnie to:

https://www.ittechnology.us/kurs-adwords/ - biblia dla początkujących

I złota rada - najlepiej zainwestuj więcej na początek(wyższy CPC - wyższe pozycje - wyższy CTR) - to zaprocentuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności