Skocz do zawartości

Materiały - skąd, jak i gdzie?

pyzdera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Grafików :P

Jako że ani trochę nie jestem grafikiem, czasami borykam się z durnymi dylematami i problemami.

Dylemat na dziś:

Skąd czerpać materiały?

Potrzebujecie do konkretnego projektu powiedzmy np. zdjęcia pieska - milusiego i słodkiego, rozczulającego itd...

Najbardziej kuszącym miejscem jest google images, ale - prawa autorskie! Zatem pytanie: czy można użyć jakiegoś fragmentu zdjęcia bez zgody i wiedzy autora? Czy można wykorzystać zmodyfikowane fotki, np. wycinam sobie pieska ze zdjęcia, albo wycinam pieska i pokrywam go jednolitym czarnym kolorem zamieniając tylko w kontury, albo wycinam pieska i traktuję go filtrem, zamieniając np. w szkic...

Czy to jest dopuszczalne?

Następne - jest sporo takich miejsc, jak np. Fotolia - zatem kupuje zdjęcie za parę kredytów i podobno muszę zamieścić informację o autorze... Podobno, bo przeglądając strony internetowe często trafia się na foty własnie tego typu, ale jakoś informacji o autorze żadnych... Zatem jak to jest?

Ogólnie, moje pytanie to, jak pozyskać tego typu materiały, aby być w pełnej zgodzie z prawem i dobrym obyczajem?

Pozdrawiam

Whitepress - Liczy się tylko content marketing

Biznes-Host - serwery które polecam

Fakt, są zdjęcia na standardowej licencji :) jak mogłem tego nie zauważyć wcześniej - przekopywałem te zasoby już kilkukrotnie. Na stockxpert.com wybór widzę jest ogromny, mam nadzieję że znajdę zdjęcia bez konieczności powiadamiania o autorze, Fotolia mnie tym powaliła na kolana :/

Dzięki wielkie :P:)

Whitepress - Liczy się tylko content marketing

Biznes-Host - serwery które polecam

to co podał Spec to obecnie chyba największy bank fotek jaki istnieje - a na pewno najlepszy. co jakiś czas nawet maja coś w rodzaju promocji, że można sobie jakieś zdjęcia za darmo ściągnąć, więc może się akurat coś ciekawego trafić albo na potrzeby przyszłych projektów