Skocz do zawartości

stawka nie osiąga minimalnej stawki


Bert

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od wczoraj zainteresowałem się tematyką adwords

otrzymałem kupon google 200 zł i wniosłem opłatę 40 zł

Na koncie na start miałem 220 zł

Prowadzę stronę o tematyce FILMY ONLINE

ustawiłem ok. 20 słów kluczowych w adwords najpopularniejszym był: filmy

miałem ustawioną stawkę 0,50 CPC miałem 106 kliknięć na kampanię przeznaczyłem 20 zł za dzień

po jakimś czasie okazało się że ta stawka jest za niska tak samo na słowo filmy online

trochę się rozczarowałem postanowiłem podnieść stawkę do 1 zł dalej była za niska okazało się że dopiero gdy ustawię kwotę 20 zł była akceptowana przez google, niestety nie mogę dopuścić żeby płacić tyle za kliknięcie!

Postanowiłem usunąć tą kampanię i utworzyć nową,

dobrałem tylko 2 słowa kluczowe: filmy i [filmy online]

okazało się, że stawka 0,50 zł jest nadal za niska ustawiłem więc stawkę 6 zł i mi zaakceptowało

w bardzo krótkim czasie kampania się zakończyła miałem tylko 6 kliknięcia i straciłem 20 zł :/

Utworzyłem kolejną kampanię dając tylko jedno słowo kluczowe: [filmy] stawkę CPC ustawiłem na automatyczna 0,25 zł

nadal stawka jest niby za niska mimo że jest ustawiona na automatyczna.

trafność w każdym z przypadków była 1/10

jak mam zorganizować taką kampanię, by nie stracić np. 20 zł za 6 kliknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum było już kilka tematów podobnych, zacytuję jedną wypowiedź:

Trzeba wziąć pod uwagę też dopasowanie słowa kluczowego do strony i klikalność reklamy. Jeżeli klikalność będzie bardzo słaba, system może podnieść stawkę za pierwszą stronę

i jeszcze coś z bloga mariusza:

Stawka za pierwszą stronę to przybliżona stawka CPC, która wystarcza do umieszczenia reklamy AdWords na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google Dlaczego moja stawka za pierwszą stronę jest wysoka, chociaż obecnie nie jest wyświetlana żadna reklama AdWords dla tego słowa kluczowego?

Stawka za pierwszą stronę zależy w dużej mierze od Wyniku Jakości danego słowa kluczowego w koncie. Im niższy Wynik Jakości danego słowa kluczowego, tym wyższa stawka będzie wymagana jako stawka za pierwszą stronę AdWords.

Dlaczego moje słowo kluczowe pomimo dość wysokiego Wyniku jakości i braku innych reklam ma wysoką stawkę za pierwszą stronę?

Zdarza się nieraz, że bardzo niszowe słowa kluczowe mają dość wysokie szacunkowe stawki za pierwszą stronę. Może się więc zdarzyć, że słowo kluczowe pralka Electrolux ERB 29003W będzie miało wyższą stawkę za pierwszą stronę niż słowo kluczowe pralka Electrolux.

Dzieje się tak nieraz ze względu na to, że AdWords jest mało danych historycznych służących do oceny Wyniku Jakości słowa kluczowego. W takim przypadku system AdWords może być surowy w ocenie Wyniku Jakości słowa kluczowego.

niezaleznosc-finansowa.pl - czasami coś napiszę

Hippos - Katalog stron PREMIUM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytuj bez potrzeby!

noone

Ale dlaczego wcześniej mogłem ustawić 0,50 zł CRC na słowo filmy z czego miałem 106 kliknięć (budżet 20 zł)

A dzisiaj byłem zmuszony zmienić CRC na 6 zł z czego miałem tylko 6 kliknięć (budżet 20 zł)

Czy idzie zrobić tak, by się to opłacało?

Bo nie sztuka stracić 200 zł na 60 kliknięć wolałbym to stracić już na 6000 kliknięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trafność w każdym z przypadków była 1/10

dopilnuj, żeby było 10/10

po za tym czasami zaczyna się od wysokich stawek 2-3 złote i w trakcie kampanii można zjechać do kilkudziesięciu groszy.

Inna sprawa to upieranie się na prestizowe hasła, na które ma ustwaione kampanie 100 firm, kiedy "obok" są hasła za 1/10 tej ceny.

Filmy Online - to doskonały przykład hasła jakiego NIGDY nie powinno się ustawiać, chyba, że ma się budżet na "walcowanie rynku"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mówić o Wyniku Jakości strony docelowej nie widząc jej. Jak już wspominał mrtn warto poświęcić trochę czasu na rozbudowę słów kluczowych. Wówczas można pozwolić sobie na luksus wyłączenia części słów kluczowych.

Blog - marketing internetowy, reklama w wyszukiwarkach, SEO, SEM, Usability

Darmowe kursy do pobrania: Google AdWords, zaktualizowany kurs Google Analytics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt ogólne frazy, zbyt mały wynik jakości, za małe CTR i pewnie nie do końca zoptymalizowana kampania. Wszystkie te czynniki wpływają na to, że stawki będą Ci rosły. Dopracuj słowa kluczowe i zacznij kampanię od wyższych stawek. Czasem tak się robi jak zaznaczył to mrtn aby stopniowo ze zł schodzić na grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakie hasła widzielibyście dla "filmy online" inne aby zmniejszyć koszty reklamy za kliknięcie a żeby hasła były na tyle skuteczne, żeby się opłacało?

Wczoraj ustawiłem, by stawki dopasowywane były automatycznie na frazę "filmy" co się okazało, że stawkę ustawiło mi na 12 zł na szczęście było tylko 1 kliknięcie (straciłem 12 zł) szybko wycofałem kampanię.

Dziękuję z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności