Skocz do zawartości

Pytanie o strone firmową w wielu językach


fuzz

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim się przywitam, szukałem postu z takim przypadkiem, ale nie znalazłem dlatego zakładam nowy wątek... a zatem ;)

Witam wszystkich, oto moja sytuacja:

  • kilka dni temu kupiłem dwie domeny firma.pl i firma.com
  • chciałbym udostępnić użytkownikom stronę w trzech językach: pl, en i de

Moje pytanie brzmi jak zorganizować całość, o ile się orientuje jest kilka możliwości:

  • subdomeny pod firma.com: firma.com, pl.firma.com itd.
  • katalogi: firma.com/pl
  • a może firma.pl z contentem polskim, .com z angielskim i de.firma.com z niemieckim

Osobiście wydaje mi się ze opcja 3 jest najbardziej sensowna (jednak firma bedzie w Polsce wiec domena w pl wydaje sie naturalna dla uzytkownikow)... natomiast nie chce schrzanić nic na początku, stąd moje pytanie do doświadczonych użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matt Cutts: "My personal preference on subdomains vs. subdirectories is that I usually prefer the convenience of subdirectories for most of my content. A subdomain can be useful to separate out content that is completely different. Google uses subdomains for distinct products such news.google.com or maps.google.com, for example. If you’re a newer webmaster or SEO, I’d recommend using subdirectories until you start to feel pretty confident with the architecture of your site. At that point, you’ll be better equipped to make the right decision for your own site."

https://www.mattcutts.com/blog/subdomains-and-subdirectories/

Official Google Webmaster Central Blog: "So if your time and resources are limited, consider buying one non-country-specific domain, which hosts all the different versions of your website. In this case, we recommend either of these two options:

1. Put the content of every language in a different subdomain. For our example, you would have en.example.com, de.example.com, and es.example.com.

2. Put the content of every language in a different subdirectory. This is easier to handle when updating and maintaining your site. For our example, you would have example.com/en/, example.com/de/, and example.com/es/. "

https://googlewebmastercentral.blogspot.com...ngual-site.html

MG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najlepszym wyjściem jest:

firma.pl (względnie pl.firma.com)

en.firma.com

de.firma.com

ze względu na regionalizację. W tym przypadku, gdy strony będą na tym samym szablonie mają szansę się wybić w danych krajach.

W przypadku:

firma.com

de.firma.com

subdomena de.firma.com może zostać potraktowana jako część domeny firma.com i będziesz miał "dualizm" regionalizacyjny, co może się objawiać na różne sposoby.

Ale moim zdaniem w dużej mierze to decyzja biznesowa a nie pozycjonerska, w zależności od tego, jaki bedzie profil firmy.

Pozdrawiam.

logosc.png

Nowa odsłona systemu!!! --- Radek Kubera na G+.--- Mój blog: radek.kubera.org

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem dużo mi pomogliście, dziekuję.

Rozumiem ze należy zrobić przekierowanie (301 czy inne) na en.firma.com? A może lepiej stworzyć coś jak stronę powitalna z linkami do poszczegolnych wersji językowych? Chyba problem z taką stroną to brak możliwości stworzenia content'u pod coś takiego...

Co w takim przypadku łatwiej pozycjonować w przyszłości?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności