Skocz do zawartości

Google Analytics - współczynnik odrzuceń


munky

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam pytanko co poza treścią strony i nawigacją może mieć wpływ na duży współczynnik odrzuceń ? i drugie pytanie Jaka maksymalna wartość współczynnika odrzuceń powinna nas zaniepokoić ? ja wyczytałem, że jest to 70-80%

pozdrawiam

munky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie amsz ciekawego kontentu to nie poiwnno niepokoic nawet 99% odrzuceń. Z tego co zauważyłem średnia to jakies 50-55%. ja u siebie mam 38%, a keidyś miałem ledwie 23%. Z tego co zauwaażyłem im więcej traiku z wyszukiwarek, a mniej bezposredniego tym więcej odrzuceń

Sprzątanie po zgonach https://sprzataniepozgonach.pl/

Dezynfekcja i dezynsekcja https://www.isotech-pestcontrol.pl/
Ptaszyniec kurzy https://zwalczanie-ptaszynca.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej dopasowane frazy do pozycjonowania, mniej ogólne i współczynnik ten będzie lepszy.

Dodatkowo leszpe materiały na stornie, ciekawsze i przyciągające uwagę...

Można ew jakoś wymusić na użytkowniku dodatkowe przejście na podstronę...

Pozdrawiam, (-;

www.topposition.pl - Top Position

tp468x60_banerrr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam, że 50-55% to granica, przekroczenie której oznacza, że coś jest nie tak.

a to niby dlaczego ??

a co powiesz, jak tresc jest dopasowana idealnie do zapytan i wynosi on 80 i wiecej ??

a wypychasz misia ze strony za pomoca reklamy ?? - badz to AS czy czego kolwiek innego ??

masz wysoki wspolczynnik - delikwent znalazl to co chcial i i szukajac wiecej informacji podazyl za reklama ??

wlasnie takie 50-60 % to nie wiadomo co :)

zalezy to wszystko od konstrukcji strony docelowej i co dalej planujesz robic z ruchem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@k3rn3l - ale pod warunkiem, że to nie sklep internetowy. Tam LT jest po to, żeby użytkownik trafił dokładnie na ten towar, którego szuka i dokonał zakupy (a to zmniejsza wsp. odrzuceń).

@Lukas_79 - Chodzi Ci ogólnie, czy może pytasz o ten konkretny przypadek, w którym odsyłasz użytkowników dalej przez AS?

bnormalny.jpg

Tam daleko w Himalajach powiesił się słoń na trąbie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@k3rn3l - ale pod warunkiem, że to nie sklep internetowy. Tam LT jest po to, żeby użytkownik trafił dokładnie na ten towar, którego szuka i dokonał zakupy (a to zmniejsza wsp. odrzuceń).

tak zgadza się.

W przypadku sklepu i dużego wskaźnika odrzuceń może być sytuacja że informacje zawarte przy produkcie nie są przekonujące, czyli np. cena lub zdjęcia produktu są słabej jakości.

W przypadku biura podróży może to być np. brak zdjęć przy ofercie lub zbyt wysoka cena która odstraszy Klienta.

Do każdego tematu trzeba podchodzić indywidualnie.

Marketing w sieci - da się ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jerz - tak naprawde to do WO - nalezy podchodzic dla kazdej podstrony i frazy indywidualnie - by z tego wyciagnac jakies wnioski

wiem, ze to przy wiekszych projektach niewykonalne - ale czasami warto to przeanalizowac, bo mozna ladnie podniesc efektywnosc, czy to reklamy (wtedy dazymy by byl on jak nawyzszy) lub sprzedazy

dlatego powiedzenie, ze najlepiej by nie przekraczal xx jest bledem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście, że należy podchodzić indywidualnie do każdego projektu, podstrony czy frazy, przecież tego nie neguję. Trzeba jednak przyjąć jakieś kryteria i poziom zagłębiania się w analizie. Zaproponowany poziom WO w okolicach 50% jest wg mnie dobrym pułapem dla szybkiej analizy.

Masz rację, że błędem jest takie uogólnianie. Zdecydowanie nie ma ono zastosowania dla stron nastawionych na AS (pisałem o tym), jak również niektórych sklepów (głównie tych, które przyjmują ruch z porównywarek cen).

bnormalny.jpg

Tam daleko w Himalajach powiesił się słoń na trąbie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie współczynnik odrzuceń jest w granicach 35% - 40%. Wydaje mi się, że to całkiem nieźle. Niestety sklep jest jeszcze stosunkowo młody i odwiedzin/zamówień jest jeszcze malutko...

Sklep internetowy z artykułami dla dzieci: klocki cobi, zabawki edukacyjne, zabawki smily play, licencjonowane zabawki, wózki, łóżeczka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety współczynnik odrzuceń nie mówi nam zbyt wiele. Zawsze trzeba go analizować w jakimś kontekście.

Hasła z długiego ogona podnoszą WO także w sklepach - konwersja wcale nie wpływa znacznie na WO - w końcu jaką konwersję można mieć na haśle? 5% to już dużo. Pozostałe osoby zapewne porównują ceny itd, zobaczą co chciały i wychodzą podnosząc WO. Podobnie będzie ze stronami newsowymi.

Wg mojej oceny norma to:

- sklepy 30-45%

- wortale tematyczne 45-65%

- blogi często powyżej 70%

Ale oczywiście wszystko zależy od ilości wejść z wyszukiwarek, marki strony, jakości, cen (jeśli to sklep), konstrukcji strony itp. Mi np zwiększył się w sklepie WO gdy wprowadziłem elementy ajaxowe np. informacja o wysyłce była jako osobna strona i zmieniłem to na zakładkę w ajaxie (brak przeładowania strony).

Inny współczynnik mam w przypadku produktów kupowanych w gurpie (np. kosmetyki - często kupuje się kilka na raz) a inny gdy produkty kupowane są pojedynczo (np. elektronika).

Czytam teraz ciekawą książkę o statystykach stron internetowych - ogólnie człowiek stoi na stanowisku, że pojedyncze dane typu WO mają bardzo małe znaczenie - kluczem jest korelacja danych z różnych źródeł i analiza nazwijmy to jakościowa a nie ilościowa - trudno się z tym nie zgodzić.

Kobol is the name of a planet in the fictional universe - the birthplace and original home of humanity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności