Skocz do zawartości

Analiza konkurencji


dawkins

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy wiemy, że przed potencjalnym pozycjonowaniem warto sprawdzić z kim przyjdzie nam się mierzyć. Mam pytanie - jakich metod używacie do analizy konkurencyjności fraz i stron konkurentów?

Ja stosuję z grubsza taką procedurę:

1. Dobieram słowa kluczowe.

2. Sprawdzam popularność fraz w narzędziu propozycji słów kluczowych googla.

3. Wybieram frazy z dużą ilością zapytań (oczywiście jest to pojęcie względne :)) oraz dodaję frazy które podpowiedział tool googla. Dodatkowo sprawdzam też współczynnik konkurencyjności adwords.

4. Wpisuję frazy i patrzę co ciekawego się pojawia w serpach :)

5. Analizuję strony w top10 - najpierw sprawdzam stopień optymalizacji strony. (dodatkowo w meta i na stronie wyszukuję potencjalnych słów kluczowych na które nie wpadłem wcześniej)

6. Sprawdzam backlinki (yahoo site explorer, backlinkwatch), PR, wiek itp - sprawdzam też "Pozycjonowatość" linków - czyli jak widzę 600 linków z jakiegoś SWLa albo spamu to wiem, że ktoś "kuma". Jak widzę 200 linków z katalogów to wiem, że przynajmniej ktoś próbował. Jak widzę 3 z sygnaturki z forum i 1 z katalogu onetu przy 5 letniej domenie to wiadomo :).

To chyba tyle - jak przeoczyłem jakiś ważny element to chętnie się o tym dowiem. Macie jakieś inne metody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności