Skocz do zawartości

Jakich fraz, branż nie opłaca się pozycjonować?


condom_19

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Niezrozumiałe ogłoszenie w gazecie lub plakaty umieszczone w nieodpowiednich miejscach, to też bedzie nieopłacalna reklama.

Tylko czy temat wątku tyczy się ogólnie reklamy w wyszukiwarkach? Czy nieumiejetnym wykorzystaniu tej formy reklamy?

Plakat, banner na mieście przyklejony odwrotnie (reklamą do ściany) też bedzie nieopłacalną reklamą jeżeli za zrobienie jego wydało się majątek.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pozycjonowanie jeszcze nie doszło do swego apogeum marketingowego.

Na klasyczną formę reklamy, młodzież uodporniła się kompletnie (wiem to z własnego przykładu)

-praktycznie w ogóle nie zwracam uwagi na bilbordy

-bardzo rzadko oglądam TV, a jak już, to gdy leci blok reklam, momentalnie odchodzę od TV

-reklama w internecie? Serfuję po nim już około 10 lat, i nie wiem czy 5 razy kliknąłem w jakąś reklamę? Po prostu już mam taki mechanizm wbudowany, że reklamy od razu przeskakuję wzrokiem.

-te cholerne pop-upy reklamowe na stronach WWW? Momentalnie szukam jak to wyłączyć, choćby nie wiem jakie to było ciekawe. Na dodatek to mnie cholernie denerwuje i raczej nie pomaga budować silnej marki w mojej głowie.

Pozycjonowanie to moim zdaniem najlepsza forma reklamowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycjonowanie jest dobre zawsze niezależnie od branży i z tym nie ma co dyskutować. Ale czy zawsze się opłaca (nawet jeśli są dobre frazy itd.? czyli czy zawsze nakłady poniesione na pozycjonowanie się zwracają?

Dalej pociągnę temat restauracji "x". Droga restauracja, przeciętnych zjadaczy chleba nie stać na jedzenie tam. Świetnie wypozycjonowana, strona na odpowiednie frazy, duży ruch na stronie, niby świetnie, ALE...

skoro klientami są tylko zamożni ludzie biznesmani itd., którzy np. nie szukają restauracji w internecie bo jadają w restauracjach tylko poleconych przez znajomych biznesmanow, albo nie szukają bo nie mają na to czasu albo z różnych innych przyczyn.

Wtedy pozycjonowanie nie zwróci chyba poniesionych kosztów, bo takich "bogaczy" jest dużo mniej niż zwykłych zjadaczy chleba, którzy znajdą stronę restauracji ale i tak się tam nie wybiorą bo ich nie stać.

Może ten cały wątek to szukanie dziury w całym, ale czy nadal uważacie, że pozycjonowanie zawsze i wszędzie przynosi korzyści? Oczywiście korzyści takie jak wysoka pozycja ok, ale czy korzyści finansowe?

Być może ja się mylę, w takim razie podawajcie konkretne argumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kikasek - zdaje ci sie tylko ze jej nie widzisz/unikasz itp itd... pomysl sobie a sie przekonasz ze mam racje...

"przyklad"- widzisz 10x dziennie reklame (domestosa - ze on taki super dobry i wogole oh i ah) za pol roku, musisz kupic dobry produkt, idziesz do sklepu na polce masz 10 roznych do wyboru - co kupisz "domestos" bo w glowie masz ten produkt - i nikt mi nie powie ze tak nie jest :pytajnik:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przyklad"- widzisz 10x dziennie reklame (domestosa - ze on taki super dobry i wogole oh i ah) za pol roku, musisz kupic dobry produkt, idziesz do sklepu na polce masz 10 roznych do wyboru - co kupisz "domestos" bo w glowie masz ten produkt - i nikt mi nie powie ze tak nie jest :pytajnik:

dałeś życiowy przykład jak pozycjonowanie służy do promowania i budowy świadomości marki, ale nie wszyscy sobie to zdają

że tak powiem zacytuje tu jednego

Ale jakież to jest na rękę pozycjonerom, mamiącym Klientów idiotycznymi obietnicami u nas się płaci tylko za efekt – jaki efekt? Pozycja to żaden efekt!

Nic bardziej idiotycznego nie słyszałem w swoim życiu

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kikasek - zdaje ci sie tylko ze jej nie widzisz/unikasz itp itd... pomysl sobie a sie przekonasz ze mam racje...

"przyklad"- widzisz 10x dziennie reklame (domestosa - ze on taki super dobry i wogole oh i ah) za pol roku, musisz kupic dobry produkt, idziesz do sklepu na polce masz 10 roznych do wyboru - co kupisz "domestos" bo w glowie masz ten produkt - i nikt mi nie powie ze tak nie jest :pytajnik:

Pozdrawiam

Nie, nie widzę 10 razy dziennie reklamy tego samego produktu. Produkt ma szczęście jeśli raz w ciągu dnia zostanie prze zemnie zauważony.

Potem idę do sklepu i kupuję ten produkt, który opakowaniem zrobi na mnie dobre wrażenie + będzie w przedziale cenowym, w który akurat mierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kikasek - zdaje ci sie tylko ze jej nie widzisz/unikasz itp itd... pomysl sobie a sie przekonasz ze mam racje...

"przyklad"- widzisz 10x dziennie reklame (domestosa - ze on taki super dobry i wogole oh i ah) za pol roku, musisz kupic dobry produkt, idziesz do sklepu na polce masz 10 roznych do wyboru - co kupisz "domestos" bo w glowie masz ten produkt - i nikt mi nie powie ze tak nie jest :pytajnik:

Pozdrawiam

Nie, nie widzę 10 razy dziennie reklamy tego samego produktu. Produkt ma szczęście jeśli raz w ciągu dnia zostanie prze zemnie zauważony.

Potem idę do sklepu i kupuję ten produkt, który opakowaniem zrobi na mnie dobre wrażenie + będzie w przedziale cenowym, w który akurat mierzę.

albo masz 15 lat - albo jestes inny niz wszyscy ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkt ma szczęście jeśli raz w ciągu dnia zostanie prze zemnie zauważony.

przypadki z wadą wzroku się nie liczą

Potem idę do sklepu i kupuję ten produkt, który opakowaniem zrobi na mnie dobre wrażenie + będzie w przedziale cenowym, w który akurat mierzę.

kupujesz opakowanie, nie produkt (jak wiekszośc) - kolejny życiowy przykład :)

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do humoru się nadaje. Radzę zapoznać się z podstawami reklamy i marketingu w internecie bo właśnie pozycjonowanie to główny jego aspekt. Dlaczego witryna A o tematyce "ABC" która jest w TOP3 google a ruch na poziomie 100tys uu/dzień a witryna B o tematyce "ABC" która jest na 50 stronie w wynikach wyszukiwania ma ruch na poziomie 5 uu/dzień, bo wejdą na nią tylko znajomi webmastera?

spro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklama to taka rzecz, która nawet jeżeli nie działa bezpośrednio i nawet jeżeli wydaje ci się, że nie działa na Ciebie bezpośrednio, to działa w Twojej podświadomości. Wrażenie, że reklama na Ciebie nie działa jest złudne. W pozycjonowaniu też coś takiego jest. Nawet jak dana osoba nie jest bezpośrednim odbiorcą informacji to działa na budowanie marki danej firmy.

condom_19, pomyśl logicznie. To forum pozycjonerów, a ty pytasz kiedy pozycjonowanie jest nieopłacalne... :) Wejdź na forum o grze Football Manager i zrób wątek: "Czemu Championship Manager jest lepszy?"...

To oczywista sprawa, że czasem pozycjonowanie nie będzie opłacalne, bo czasem inne rodzaje kampanii będą bardziej skuteczne. Dajmy na to pozycjonowanie na frazę "restauracja Pipidówka Mała" będzie mało opłacalne, bo lepiej po prostu rozdać ulotki, pojawiać się w lokalnych mediach Pipidówki, niż pozycjonować się w wyszukiwarce. Wszystko zależy od konkretnych przypadków, które trzeba dogłębnie przeanalizować i zastanowić się czy będzie to opłacalne, czy nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi condom_19 chodzi Ci zapewne o to, że frazy z jakiejś branzy mogą byc konkurencyjne, czesto wpisywane, kosztowne itp. ale dotyczą produktu/usługi która z rożnych powodów nie sprzedaje się w internecie, tak??

Pewnie dało by się znaleźc parę takich branż, np. spora cześc branzy spożywczej. Raczej mało osób wybiera kiełbasę dlatego, że czytało o niej w necie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności