Skocz do zawartości

duplicate content


Guszczyn

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mówie o oficjalnym stanowisku Google, a nie o zlepkach informacji z nie autoryzowanego przez Google wywiadu z szeregowym pracownikiem jednego z działów odległej filii.

a/ Oficjalnym stanowisku sprzed 3 lat

b/ z tym szeregowym pracownikiem to trochę przesadziłeś - odrobina szacunku

Są też nowsze wieści o duplicate content na tym blogu i zawsze mowa jest o jednej domenie jak i o róznych domenach.

Jeśli coś się od tego czasu zmieniło w pojmowaniu wyrażenia "duplicate content" to proszę podaj żródło.

Tak zmieniło się a źródłem są sepry w gooogle

ps. podpowiem Ci gdzie szukać: porównywarki

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szeregowy pracownik to nie jest pejoratywne określenie.

Swojego czasu trochę polemizowałem odnośnie duplicate content w innym wątku, ale teraz zaoszczędzę sobie czas. Podeślę jeszcze tylko linka do najbardziej opiniotwórczego SEO-bloga na Świecie - seomoz.org.

https://www.seomoz.org/article/search-ranki...ranking-factors

Zobaczcie proszę, jaki jest najważnieszy czynnik optymalizacji strony WWW (niezwiązany ze słowami kluczowymi) wpływajacy na pozycje strony w SERPAch: unikalna treść!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Stary temat, ale nie ma zakazu odpowiadania na takie, więc odpowiadam:

Google rozpoznaje duplicate content, ale nie przy indeksowaniu tylko dopiero przy wyświetlaniu wyników.

https://www.google.com/search?num=50&hl...q=&gs_rfai=

35 wyników i wiadomość na dole:

Aby pokazać najbardziej trafne odpowiedzi, pominięto kilka bardzo podobnych stron do tych 35 już wyświetlonych.

Jeśli chcesz, możesz powtórzyć szukanie we wszystkich stronach wraz z pominiętymi wcześniej.

Po kliknięciu na ten link otwiera się https://www.google.com/search?q=%22This+dom...al&filter=0, gdzie jest 200k stron - duplikaty się wyświetlają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cytatu z tego posta nie wynika, że problem występuje tylko przy powielaniu treści w tej samej domenie. Wydaje mi się, że różnice w oficjalnych wypowiedziach pracowników Google na ten temat to tylko kwestia nazewnictwa każdego z tych problemów. W zacytowanym fragmencie Guglarz pisze o duplicate content w obrębie tej samej domeny i o kopiowaniu treści na różnych domenach, przy czym dodaje, że Google coraz lepiej radzi sobie z rozpoznaniem źródła tych kopiowanych tekstów. Wniosek: problem występuje w obu przypadkach.

W praktyce wygląda to następująco - zarówno w przypadku tej samej, jak i kilku różnych domen:

- na początku Google nie zauważa problemu, wszystkie podstrony są zaindeksowane i wyświetlają się dla odpowiednich zapytań;

- w pewnym momencie (po tygodniu, miesiącu, roku, a nawet później) Google zauważa problem i próbuje wyświetlić tylko najbardziej trafne wyniki, przy czym nie zawsze wybiera tę podstronę, którą wg nas powinien. Zazwyczaj wszystkie te podstrony są cały czas zaindeksowane (chociaż i od tego zdarzają się wyjątki) i dopiero przy zwracaniu wyników można zauważyć zmiany - czyli (tak jak już ktoś wspomniał) problem leży po stronie wyświetlania, a nie indeksacji.

Różnica w obu sytuacjach jest taka, że w przypadku tej samej domeny zazwyczaj kończy się na tym, co napisałam. Tzn. na stronę nie jest nakładana żadna kara (np. w formie filtra na całą domenę lub część podstron) i wystarczy kilka poprawek (np. 301 i konsekwentne stosowanie tych samych formatów adresów), aby nawet w ciągu tygodnia wszystko wróciło do normy.

Inaczej jest w przypadku powielania treści na wielu domenach. W najlepszym przypadku skończy się tak samo jak przy powielaniu w obrębie tej samej domeny, czyli filtrowanie dopiero na etapie wyświetlania. W najgorszym przypadku jednak może zostać nałożona kara. Osobiście najczęściej spotykam się z filtrami na całą domenę, a gorszą sytuacją może być ban.

Niektórzy pokazują tu porównywarki cen i inne strony korzystające z tych samych opisów. Nawet w ich przypadku można zobaczyć, że mimo wszystko część wyników wyświetli się dopiero po kliknięciu na "Jeśli chcesz, możesz powtórzyć..." - czyli filtrowanie na etapie wyświetlania, nie będące żadną karą.

Ważniejsze jest jednak to, że możemy zobaczyć tylko co, co jest w indeksie, ale nie sprawdzimy, jaki % tego typu podstron ma nałożony filtr albo całkowicie zniknęło z indeksu. Dowodem na brak problemu wynikającego z powielania treści na różnych domenach byłoby pokazanie, że żadnej stronie nie nałożono kary tylko ze względu na powielone treści, a tego nikt nie zrobi.

Poza tym, nie oczekujcie nałożenia kar na strony zwykłych sklepów czy porównywarek, które z punktu widzenia Google są przydatne dla użytkowników. To nie to samo co odpalenie programów partnerskich na kilkudziesięciu domenach tylko po to, aby nabić site, a dopiero w takich przypadkach spodziewałabym się kar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duplicate Content

Zazwyczaj wszystkie te podstrony są cały czas zaindeksowane (chociaż i od tego zdarzają się wyjątki) i dopiero przy zwracaniu wyników można zauważyć zmiany - czyli (tak jak już ktoś wspomniał) problem leży po stronie wyświetlania, a nie indeksacji.

W kontekście powielania treści na wielu domenach w celu nabicia site pod SWL to dobra moneta,

ważne by się zaindeksowało

wyświetlać już nie musi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arni, zacytowałeś fragment dotyczący tej optymistycznej wersji, kiedy na stronę nie została nałożona jeszcze żadna kara. Przy powielaniu tekstów na większą skalę ryzyko kar jest całkiem spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności