Skocz do zawartości

specyfika i wyświetlanie reklam skierowanych


Content

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie założyłem pierwszy kanał spersonalizowany i uczyniłem go dostępnym do kierowania reklam. I teraz mam dylematy. Jak przeczytałem, reklamy skierowane mogą rywalizować stawką o miejsce z tymi kontekstowymi - tradycyjnymi (nieskierowanymi). Jednak z drugiej strony nawet jeżeli mam ściśle tematyczna stronę np. o kredytach, to reklamodawca może na nią skierować reklamę np. o bieliźnie a więc nie mająca nic wspólnego z tematem witryny i taka reklama może nie być klikana albo klikana i porzucana. Jakie macie doświadczenia co do opłacalności udostępnienia witryny dla reklam skierowanych? I czy faktycznie ciekawa strona tematyczna o wysokiej pozycji w serpach może liczyć na atrakcyjniejsze reklamy skierowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Cię obchodzi, czy reklama skierowana będzie w ogóle klikana? To nie Twoja brocha, niech się tym martwi reklamodawca.

Nie wiem, czy jesteś świadomy, jak dokładnie wygląda system aukcji w AdSense. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wyświetlane są te reklamy, gdzie zalicytowano najwyższe CPC, czyli stawkę za kliknięcie. Tymczasem jest to nieprawda. I to nie tylko dlatego, że reklamodawca przygotowując reklamę skierowaną na Twoją witrynę, wcale nie określa CPC.

Otóż licytacji podlegają stawki CPM. W przypadku reklam klasycznych, do licytacji brane jest eCPM, czyli efektywne CPM wynikające z ustawionego CPC i faktycznie osiąganego CTR. W przypadku reklam skierowanych, do licytacji brane jest CPM ustawione przez reklamodawcę.

A zatem, w teorii ZAWSZE powinieneś dostawać reklamy, które zarobią Ci najwięcej pieniędzy. A zatem jeśli w licytacji najwyżej będzie reklama skierowana, zarobisz na niej nawet wtedy, gdy NIKT w nią nie kliknie.

Napisałem, że tak to wygląda w teorii. Bo nie wiem, czy to eCPM dla reklam obliczane jest globalnie w całym AdSense, czy na poszczególne konta AdSense albo witryny. Im bardziej globalne podejście, tym większe mogą być różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienia. Obawy o klikanie i porzucanie wiążą się z ryzykiem wpadnięcia w smart pricing choć nie wiem, czy dotyczy ono także reklam skierowanych.

I czy dobrze rozumiem - mam wysoko w serpach stronę na frazę "porady prawne", reklamodawca zobaczy ją, zobaczy że jest wartościowa i umieści na niej reklamę skierowaną. Po pierwsze dlatego, ze ją zobaczył bo jest wysoko w serpach a po drugie dlatego że jest tematyczna i ma ciekawe treści czy tak? Po prostu wybrał ja sobie do umieszczenia reklamy skierowanej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności