Skocz do zawartości

Duplicate Content a współpraca z partnerem


joketown

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Firma (sklep internetowy) w której obecnie pracuję ma kooperacje z innym serwisem. Działa to w ten sposób, że pod ich aliasem nazwamojejfirmy.nazwakooperanta.pl jest iframe w którym pojawia się sklep mojej firmy. Nie ma filozofii. Kooperant stwierdził jednak, że nie chce iframe, bo chce, aby w url zmieniały się linki (z iframe linki się nie zmieniają). Mi tu śmierdzi duplicate content, bo wówczas google zacznie indeksować te strony. Inna sprawa, że poza duplicate content, wartość tekstów na naszej stronie też może być mniejsza, bo ta sama treść pojawi się u nich (czy nie?). Jakie macie doświadczenie z takimi przypadkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest czasem tak, że DC jest szukany w obrębie jednej domeny i jej subdomen, ewentualnie serwisów, które stoją na tym samym IP? Gdzieś znalazłem informację, że google nie jest w stanie szukać DC wszędzie, bo wymagałoby to wielkich mocy obliczeniowych.

Zajrzyj na stronę xDEEP sprzęt nurkowy.

A może interesują Cię działki budowlane Kraków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież DC występuje w obrębie domeny a nie różnych stron, nawet Google o tym pisało na swoim blogu. Tak naprawdę jest to cienka afiliacja i to z punktu widzenia google jest groźniejsze (jak już).

logosc.png

Nowa odsłona systemu!!! --- Radek Kubera na G+.--- Mój blog: radek.kubera.org

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, no chyba nie wrzucasz sklepu internetowego z unikalną treścią do tej samej szuflady co serwis z opisami gg, których duplikatów są setki(tysiące)?

Jeżeli coś jest unikalne to nie jest powielane, a tu jest pytanie o powielanie tego samego.

Co do sklepów nie wiem czy kopi sklepów nie ma jednak więcej w necie jak opisów gg.

Co do porównywarek to zazwyczaj ten sam produkt jest w kilku z nich z takimi opisami i jakoś żyje to wszytko razem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do porównywarek to zazwyczaj ten sam produkt jest w kilku z nich z takimi opisami i jakoś żyje to wszytko razem :P

No ok, pewnie masz/macie racje, zastanawiam się tylko, czy jaka jest różnica obu przypadków:

1. Przykład z porównywarkami, a więc w wielu porównywarkach w necie znajdują się te same opisy produktów

2. kopia całej strony, tyle że dostępna po innym adresem. Tak jak działało to z iframe, a w nim pełna strona sklepu, tak teraz bez iframe, a dostępne wszystko nie tylko opisy produktów, ale i cały content, niemal te same urle (różniące się naturalnie jedynie tym pod jaką domeną się znajdują).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Portal Gazeta.pl publikuje te same artykuły często w różnych serwisach jednocześnie (czyli pod różnymi subdomenami, a nawet domenami). Słowo w słowo.

Ten sam artykuł może pojawić się pod wyborcza.pl, wyborcza.biz, technologie.gazeta.pl czy gospodarka.gazeta.pl i wszystkie będą zaindexowane oraz widoczne w wynikach wyszukiwania. Nie podam przykładu takiego artykułu, ale jest ich mnóstwo i kiedyś właśnie przez przypadek to zauważyłem.

Nie panikowałbym zatem, jeśli chodzi o DC.

Szukam aktualnego właściciela domeny filmside.pl

Proszę o kontakt na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"A to nie jest czasem tak, że DC jest szukany w obrębie jednej domeny i jej subdomen"

Nie tylko i przykład kopii opisów GG wcale temu nie przeczy. W indeksie widzisz tylko to, co jest zaindeksowane, ale nie jesteś w stanie śledzić, ile tego typu serwisów zostało po prostu wyindeksowanych... no chyba, że sam postawisz ich ze 100 i sprawdzisz, jaki % utrzyma się w Google.

"czy takie duplikowanie ma negatywny wpływ na moc contentu na stronie właściwej?"

Może mieć, ale nie musi i prędzej spodziewałabym się negatywnych konsekwencji na stronie partnera. Niektórym się udaje, ale to może być tylko kwestia czasu. Czy w grę wchodzi wyłącznie udostępnianie pełnej treścj z Twojej strony? Poczytaj sobie na seomozie co na ten temat mówił ostatnio Rand.

"Przecież DC występuje w obrębie domeny a nie różnych stron, nawet Google o tym pisało na swoim blogu."

Na blogu czy w pomocy Google jest również mowa o tego typu problemach na różnych domenach. Poza tym, ważniejsze jest to, co doświadczenie pokaże, a tu widać, że Google jako tako radzi sobie z wychwytywaniem duplikatów... z naciskiem na "jako tako" ;-) Nie ryzykowałabym jednak ze stroną firmową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wersja odpowiedzi ciut różni się od Lexy :)

"A to nie jest czasem tak, że DC jest szukany w obrębie jednej domeny i jej subdomen"

... ile tego typu serwisów zostało po prostu wyindeksowanych... tego nie wiemy i nigdy się nie dowiemy

"czy takie duplikowanie ma negatywny wpływ na moc contentu na stronie właściwej?"

"Może mieć, ale nie musi..." - i wszystko w temacie

"Przecież DC występuje w obrębie domeny a nie różnych stron, nawet Google o tym pisało na swoim blogu."

"Na blogu czy w pomocy Google jest również mowa o ........" - tam tylko nie mówia o zaćmieniu słońca inna sprawa jak to co podają odnosi się do rzeczywistości

A teraz coś od siebie :( Warto zapamiętać zasadę przy pozycjonowaniu.

Google może wszytko

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności