Skocz do zawartości

F1 we Wrocławiu !.


alumilut

Rekomendowane odpowiedzi

Inco, z tą budową metra to nie był dobry przykład. :-)

Metro zostałoby wybudowane i w przeciągu roku (do tego całkiem konkretne), jeżeli stopień opłacalności wzrósłby ponad inne formy inwestycji (w komunikację). Dlaczego? Ponieważ pod Wrocławiem tunele z infrastrukturą komunikacyjną istnieją już od dawna (nie pamiętam dokładnie od kiedy, aczkolwiek chyba był to czas przed II Wojną Światową). Problemem tutaj jest wilgoć (i pewnie kilka innych). Pod samym dworcem PKP znajdować się ma kolejny, wielopoziomowy dworzec kolejowy a owe tunele sięgać mają do większości wrocławskich dzielnic (na Kozanowie wejście [studnia] zostało zasypane [a w zasadzie tylko uniemożliwione zostało wejście poprzez wrzucenie doń ogromnych betonowych bloków], przez tamtejszych mieszkańców, z obawy na możliwe zabawy w poszukiwaczy skarbów, przez młodzież. Tamten teren, swego czasu upodobali sobie również miłośnicy wykrywaczy metali. Po kilku wypadkach z niewybuchami, ludzie z takim sprzętem przestali być tam mile widziani.

Aby było jeszcze ciekawiej, jest miejsce pod Odrą, z którego zarządzano i koordynowano kampanią wysiedlenia Niemców z Wrocławia (w tym miejscu znajdowały się wtedy same wysoko postawione osoby). Obecnie teren ten jest ściśle strzeżony (uwierzyłem na słowo - nie chciałem sprawdzać) i należy do Armii.

Co do samego Wrocławia, takie rzeczy jak szyny tramwajowe czy inne nie są problemem przy tego typu "evencie". Nie zdziwiłbym się, gdyby po podjęciu decyzji o realnych startach bolidów F1 we Wrocławiu, owy teren został przystosowany bardzo szybko. :-) Można to negować, ale jeżeli jest potrzeba, mamy teraz rozwiązania, że takie prace to nie jest długotrwały proces. Więcej w tym logistyki, niż samego działania.

Tak więc, trzymajmy kciuki za Wrocław, i jeszcze raz powtórzę, popierajmy takie inicjatywy! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Afek - te wszystkie opowieści o tunelach pod Wrocławiem słyszałem wiele razy, nawet ojciec mi opowiadał jak gdzieś tam hasali po podziemiach( a mieszkał przy pl. Nowy targ gdzie są podziemia ). Jednak muszę cie rozczarować to tylko urban legend, mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Jest np. taka historia że niby od dworca świebodzkiego prowadzi tunel do pl. Nowy targ i niby Niemcy wozili nim rannych podczas oblężenia, ale to tylko legenda. Pracowałem prawie rok w instytucie archeologii, który zaraz po wojnie prowadził wiele wykopów w obrębie centrum miasta i nigdy nie odkryto tam jakieś sieci tuneli co najwyżej kilka większych schronów takich jak na placu nowy targ. To samo tyczy się Dworca głównego, polecam obejrzeć taki dokument "Podziemny Wrocław" czasami leci na TVP Historia, tam wyjaśniają skąd się wzięła legenda o podziemiach dworca.

Jeśli chodzi o metro to pomysły na jego budowę sięgają chyba początku XX wieku, ale nic z tego nie wyszło, Wrocław teraz inwestuję w rozwój sieci tramwajowej( tzw. tramwaj plus), która też napotyka trudności finansowe( plany zostały ostatnio mocno okrojone ), a co dopiero budowa metra. Zresztą gdyby Wrocław chciał inwestować w transport szynowy na wzór metra to powinien doprowadzić do porządku transport kolejowy na terenie miasta, bo spokojnie można go zorganizować tak jak u-bany w Berlinie.

Wracając do tematu toru, to nie twierdzę że we Wrocławiu nie można zorganizować GP F1, jednak na 100% nie w tej lokalizacji. Torowiska, czy wąskie mosty, kostka itd. to nie jedyny problem innym problemem jest to że ta trasa przebiega przez centrum miast jeśli ktoś by chciał wyłączyć w tym miejscu ruch na co najmniej 4-5 dni to nie sądzę by ktoś się na to zgodził. To miejsce to główna arteria komunikacyjna miasta, gdyby ktoś zamknął stwarzała by zagrożenie dla miasta( karetki straż pożarna, policja itp ), to oznaczało by zamknięcie 2 z 3 mostów które są w tej okolicy i są jedyną drogą by przejechać odrę. Podsumowując może jakiś tor będzie we Wrocławiu( nie prędką ) ale mało relanę by w tej lokalizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inco,

Rozmowa pomiędzy nami, czy owe tunele istnieją, czy też nie, nie ma o tyle sensu, że nic mamy na to dowodów. Dopiszę, że moja wypowiedź opierała się na opiniach historyków i kilku innych specjalistów, z którymi po prostu rozmawiałem. Sprawdzać, tego zamiaru nie mam, ale żadne programy telewizyjne i inne historie nigdy nie pomogą dowiedzieć się, czy jest to prawdą, czy wręcz odwrotnie (nie będą po prostu wiarygodne - zwłaszcza, jeżeli jest tak jak pisałem, że niektóre z tych miejsc należą do naszej Armii). Najlepiej (przede wszystkim, najpewniej) byłoby to samemu sprawdzić. Ja mam jednak inne cele w życiu, może ktoś inny kiedyś to sprawdzi? :-)

Tymczasem wróćmy do tematu.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Adek ja też swoje zdanie opiera na rozmowach z archeologami( więc jak najabrdziej praktykami w tym temacie), którzy jeśli by jakieś tunele po Wrocławiem istniały to coś by o tym wiedzieli, a niczego takiego przez ponad 60 lat nie odkryli we Wrocławiu( mówię tu o sieci tunelów ).

A wracając do tematu to czy tylko ja jestem nadmiernie podejrzliwy, czy to niesamowitym zbiega okoliczności że miastem które wygrało w plebiscycie LG, jest Wrocław w którym to LG( dokładnie obok Wrocławia) ma największą fabrykę w Europie. Jasnę prywatna firma może sobie zrobić taki event ale po co mydlić oczy ludziom że robiło się jakiś konkurs. Jeszcze raz podkreślam, moim zdaniem to tylko tani sposób by o LG w Polsce było głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności