Skocz do zawartości

Personalizacja SERP dla niezalogowanych


Erbit

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Panowie ale o czym wy mowicie? Przykladowo mamy firme sprzedajaca bramy w Olsztynie.

Klient pozycjonuje sie na hasla:

bramy olsztyn

bramy segmentowe olsztyn

.. itd

I myslicie ze on ucierpi na personalizacji? Bo wedlug mnie nie.

Oczywiscie ze moze ucierpiec... bo jesli wczesniej wpisze cokolwiek usługowego typu tłumaczenia olsztyn i zacznie przegladac strony np. firmy.net to potem na bramy olsztyn bedzie mial podstrone firmy.net o bramach w olsztynie wyzej niz twoja;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm czytając i podsumowując: nie widzę powodu do paniki :) Nic się nie zmieni - klient chce, aby jego strona po wpisaniu frazy "skup używanych sznurowadeł" była na pozycji 1-10 i będzie dalej, bo jeżeli ktoś wpisze tą frazę po raz pierwszy (zazwyczaj jak czegoś szukamy, szukamy pierwszy raz) to strona będzie na pozycji 1-10 a później, jak się nią zachwyci to ta strona będzie cały czas pierwsza i to jest plus dla niego - osiągnął to dzięki seo. Jeżeli strona jest nieatrakcyjna i nie wzbudza zainteresowania to to jest jego problem a nie problem firmy SEO. Bardzo dużo ludzi ma błędne przekonanie, że wystarczy mieć byle jaką stronę, wypozycjonować i to już jest recepta na zostanie milionerem B) A teraz - nie ma - liczy się jakość, nie pozycja. Wiele razy ktoś się mnie pytał: "dlaczego pozycjonowanie jest nieskuteczne - moja strona jest wysoko a sprzedaż wcale nie wzrosła" a ja na to od razu "Panie - z taką stroną, to co się Pan dziwisz ? Sam jakbym na taką trafił od razu bym szukał dalej". Jakość jest co najmniej tak samo ważna jak pozycja a często nawet ważniejsza - byle czym się internetu nie podbije ;) Może wyniki spersonalizowane pozwolą odcedzić badziew od wartościowych stron :)

Dla tych co lubią na biało i dla tych co na czarno:
logo_ap.jpg godmodelogo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze ja bym po takiej stronie jak na firmy.net nie szukal informacji ale to juz takie moje widzimisie i sa napewno ludzie, ktorzy by tak zrobili. Natomiast ty juz zakladasz jakas strategie, a jak ta osoba nie bedzie wczesniej szukala tych tlumaczen to co? ;) a jak ta strona poprostu nie przypadnie jej do gustu to co zrobi? zejdzie nizej.. Z klientem malo kto na top1 umowe podpisuje prawda?:)

Oczywiscie troche ruchu moze poleciec itd (nie da sie ukryc:)) ale szczerze jak czytalem ten temat i inne blogi na necie, nie zapoznajac sie jeszcze dokladniej z tym wszystkim i znalazlem posty w stylu koniec seo, bankructwo firm, linki juz sie nie beda liczyly itd to pomyslalem masakra. A tu wychodzi ze, ktos sobie wszystko zdramatyzowal na maksa. Bedzie odrobine gorzej nie da sie ukryc, ale nie robmy z tego tragedi bo wedlug mnie i tak seo bedzie caly czas dawalo zarabiac i bedzie fajnym zajeciem B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linki juz sie nie beda liczyly

Panowie takie pytanie ode mnie bo dałem się w to wciągnąć i się pogubiłem .

Która wersja jest poprawna?

A)Dajemy personalizację,zabieramy linki i sami ustawiamy wyniki wraz z pomocą userów.

B)Linki zostają, są dalej wyznacznikiem pozycji ale dodatkowym jeszcze ważniejszym wyznacznikiem są użytkownicy (czyli wspomniana personalizacja).

Krótko mówiąc: Żegnamy się z linkami czy nie?

Bo jeśli linki nadal coś znaczą to personalizacja nie jest żadną przeszkodą :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki + content -> było, jest i będzie... Treaz dochodzi jako oceniający dodatkowo user, który albo odrzuci stronę, albo pozostanie dłuzej na stronie i do niej powróci... Czyli mielismy około 200 czynników ustawiających, teraz mamy około 200 + 1 :)

- Reklama -

Podatki we Wrocławiu: biuro podatkowe wrocław

Miejscówa do parkowania przy Okęciu: parking okęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak teraz jakaś strona się zacznie ostro w adsense reklamować i przez 6 miesięcy non stop będzie na górze szukajki to potem adwords i pozycjonowanie się może olać bo i tak u zainteresowanych tematem będzie w top 1 dzięki personalizacji ?

Sklep dla sportowców w którym znajdziesz Odżywki oraz suplementy diety dla sportowców, sprzęt siłowy i fitness oraz akcesoria do sportów walki i treningowe Hurt-Detal. Szybka wysyłka na terenie polski i za granicę.

Sklep producenta sprzętu siłowego, fitness oraz akcesoriów do sportów walki. Wysoka jakość, przystepne ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, personalizacja dotyczy sytuacji: szukasz, klikasz w cos w wynik organiczny. Przynajmniej tak to działa na dzisiaj. Sprawdzałem, i albo 3 dni testów to za mało na adwords, albo jest jak napisałem. Skoki w pozycjach zauważyłem tylko na stronach z organicznych wyników po tym jak w nie sobie klikałem i udawałem, że mnie interesują :)

- Reklama -

Podatki we Wrocławiu: biuro podatkowe wrocław

Miejscówa do parkowania przy Okęciu: parking okęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to czasem nie jest jak wirtualny podsłuch i śledzenie? To można sobie tak patrzeć co kto gdzie? Wiem że jak się nie podoba to szukaj w bingu np.

Z tego co wiem to trzeba pozwolenie na coś takiego, a niby jest to OK jak z jakimś regulaminem się zgadzasz, ale google samo łyka nasze strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale o czym wy mowicie? Przykladowo mamy firme sprzedajaca bramy w Olsztynie.

Klient pozycjonuje sie na hasla:

bramy olsztyn

bramy segmentowe olsztyn

.. itd

I myslicie ze on ucierpi na personalizacji? Bo wedlug mnie nie.

Zwykle gdy ktos bedziesz szukal tego hasla to nie bedzie o tym czytal przez rok, tylko wpisze w googlarke frazy i ujrzy po raz pierwszy wyniki. Wiec zmian tu chyba niema tak? Jezeli byl juz na jakiejs stronie wczesniej to byc moze wybierze jej oferte, jezeli nie bedzie mu pasowala to automatycznie zejdzie nizej, wiec warto byc wysoko.

Oczywiscie bedzie trzeba powiadomic, ze pierwsza pozycja w przypadku klienta nie jest zawsze pierwsza w rzeczywistosci i jak to sprawdzic :P

To wszystko prawda, jednak trzeba wziąść pod uwagę, że personalizacja będzie wpływać na niespersonalizowane wyniki organiczne, czyli w tym wypadku:

2 klientów pozycjonuje się na hasła bramy olsztyn (super-bramy.net.pl, taniebramy.pl)

1 uzytkownik internetu nigdy nie czytajacy nic o bramach

wchodzi na stronę taniebramy.pl i stwierdza ze nic tam nie kupi (www/oferta slaba)

wchodzi nastepnie na super-bramy.net.pl i spędza tam 10 minut (bardzo dobra oferta)

2 uzytkownik internetu nigdy nie czytajacy nic o bramach

wchodzi na stronę super-bramy.net.pl ( bo jest wysoko w wynikach ze wzgledu na zdazenie wyzej)

nastepnie przeglada kolejno top10 i nie odwiedza taniebramy.pl (poleciala poza top10)

Zamierzenie googla - wyeliminowac spam i slabe strony z wysokich pozycji w wynikach organicznych - w pelni jest realizowane poprzez ten nowy algorytm.

Dla branzy oznacza to jedno - nie oplaca sie pozycjonowac byle czego.

Nalezaloby sie zastanowic tylko jak personalizacja wplynie na moc linkow na preclach/katalogach/spamach...

Mysle ze czeka nas rewolucja.

linki ze stopki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thant: gdyby to mialo dzialac tak jak ty mowisz to byla by taka manipulacja wynikami, ze masakra i naprawde watpie aby wlasnie tak to mialo wygladac..

Linki jak by niepatrzec sa dobrym i sprawdzonym rozwiazaniem, mozna cos dodawac ale ich calkowita eliminacja? watpie :) byc moze dojda dodatkowe elementy takie jak szybkosc witryny itp ale baza powinna byc ta sama tylko rozwinieta bardziej

Z tego tak raczej nie wynika -> https://technologie.gazeta.pl/technologie/1..._nawet_gdy.html

ps. pozatym kompletnie nie rozumiem dlaczego jak jakis uzytkownik wejdzie na strone i z niej wyjdzie po paru sek. to ona ma z top10 wyleciec? moglbys mi to rozjasnic prosze ? %)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje, że dopóki personalizacja ma wpływ tylko na wyniki jednego użytkownika (odwiedzane przez niego strony tylko u niego są wysoko), to nie ma problemu. Gorzej się zacznie, jak Google uśredni wyniki, bo np. większość użytkowników ma daną stronę wysoko - i tę średnią wyników spersonalizowanych uczyni głównych czynnikiem decydującym o pozycji.

Pamiętajcie, że system oparty na linkach też opiera się na zdaniu użytkowników, czyli oddawaniu głosów na stronę przez użytkowników poprzez link (założenie: dobra treść będzie linkowana). Teraz po prostu Google ma większe możliwości mierzenia zdania użytkowników niż tylko przez linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności