Skocz do zawartości

Personalizacja SERP dla niezalogowanych


Erbit

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
@roli jak sobie wyobrażasz aby jako nie zalogowany user wywalać wyniki z google? Można by było tak połowę konkurencji wyczyścić. A tak apro po powstał bing i wszyscy do binga z co np z yahoo ??

tak richti napisal... ze w google com mozna powywalac wyniki a w polskim nie mozna... jak sie zalogujesz na konto to w polskich wynikach tez sobie mozesz wywalic co chcesz:D ale weszla personalizacja i samo sie wszystko powywala;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad personalizacja pracuja od kilku lat ponoć... więc na pewno będzie miała duże znaczenie, personalizacja to przyszłość. Najmocniej oberwie długi ogon i już to widać i czuc, przynajmniej ja czuje. Na pewno zyskaja duże portale, te najwieksze w kazdej dziedzinie, bo po prostu beda sie same pozycjonowaly.

Warto poczytać stary post... ale https://www.ittechnology.us/przyszlosc-google-personalizacja/

Co z tego wynika dla branży SEO?

W całkiem niedługim okresie może się okazać, że w walce o pierwsze pozycje w konkurencyjnych frazach tworzenie zwartej, wiernej społeczności wokół witryny w określonej dziedzinie będzie miało większe znaczenie od tworzenia samej bazy linków. Personalizacja wyników wyszukiwania może umożliwić wyszukiwarkom stworzenie mechanizmów, w których zastosowaniu spam okaże się zajęciem nie tyle niewykonalnym, co nieopłacalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roli> masz racje. Mój błąd co do wywalania wyników po zalogowaniu.

Wracając do personalizacji to faktycznie czas pokaże co się będzie działo i jak personalizacja wpłynie na życie ludzi z branży SEO. Analizując statystyki z ostatnich kilku dni to przynajmniej u mnie sprawa wygląda tak:

1. Małe serwisy i strony firmowe nie zanotowały większych zmian w ruchu (część była pozycjonowana na frazy lokalne typu np. "fryzjer gliwice" część na bardziej ogólne zarówno niszowe jak i bardziej konkurencyjne)

2. Kilka większych portali, które są moją własnością odnotowały wzrost ruchu nawet o 25%-30%. Są to portaliki ze sporym SITE i dużą mocą... tutaj faktycznie przykład CENEO podany przez Xanna ma odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Podsumowując moją wypowiedź, drastycznych zmian dla nas nie będzie, bo po pierwsze nikt nie będzie rozbudowywał stron firmowych swoich klientów do tysięcy podstron, żeby uzyskać ruch z long taila i tysięcy innych niszowych fraz.

Fraz, na które pozycjonuje się w samej Polsce jest miliony dlatego sądzę, że normalny user będzie miał spersonalizowane wyniki tylko dla niewielu fraz, które często przeszukuje (i tutaj każdy będzie miał spersonalizowane inne frazy, ponieważ każdy ma też inne zainteresowania). W dalszym ciągu jednak jak będziesz chciał jechać nad morze wpiszesz w Guglu "wczasy nad morzem", których wcześniej nie szukałeś i nie będziesz miał personalizacji. Poza tym, jak odwiedzisz każdą stronę tylko jeden raz to w dalszym ciągu personalizacja nie będzie Cię dotyczyła. Nie ma co płakać, ponieważ w dalszym ciągu 95% fraz, których poszukuje normalny user, będzie dla niego niespersonalizowana i pozycjonowanie będzie miało w dalszym ciągu takie same znaczenie jak miało. Jeżeli częśc ludzi (w co wątpię) przesiądzie się na Binga to też nikt płakać nie będzie, ponieważ u mnie, tak jak i pewnie u Was, pozycje w Bingu są wyższe od tych w Guglu. Cokolwiek się stanie, SEO zawsze będzie istniało. Może w kilku kwestiach zmieni się nieco strategia ale jakby nic się nie działo, to nie byłoby o czym dyskutować na PiO.

Ile można patrzeć na tematy o filtrach, banach i innych pierdołach :) Tak przynajmniej coś się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak richti007 napisal. Dziwi mnie radosc ludzi, ktorzy twierdza iz wkoncu pozycjonowanie stanie sie jedynie czyms dla wybitnych specjalistow bo jak dla mnie zbyt duzych zmian nie bedzie, niektorym sie oczywiscie oberwie ale bez tragedi, moglo byc gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się z całym zamieszaniem. Nikt nie piał, że tragedią są spersonalizowane wyniki po zalogowania, to dlaczego ma być tragedią jak będzie ich kilka razy więcej. Niektórzy zyskają, a niektórzy stracą. Zyskają strony z dobrą treścią i otwiera się do nas kolejne pole do zarobku. Audyty i consulting...

Jeśli rzeczywiście Google będzie wypychał duże serwisy, to będzie robił to z głową. Bardzo nie na rękę jest Wielkiemu G, by takie molochy jak Ceneo, Allegro i chociażby Amazon znajdowały się na najwyższych pozycjach pod jeszcze większą liczbą haseł. Tacy giganci mają największe budżety AdWordsowskie i byłby to po prostu strzał w kolano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z innnej beczki, niezauwazyliście, że nawet jak się wyłaczy personalizację to po jakimś czasie znowu jest ona załączona? Dodam, że nie robie hokusów pokusów, nie wywalam tmp, cache i innych rzeczy jakie mogły by mieć na to wpływ.

- Reklama -

Podatki we Wrocławiu: biuro podatkowe wrocław

Miejscówa do parkowania przy Okęciu: parking okęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogolnie, klienci beda widzieli wlasne strony coraz wyzej w topie? bez dodatkowej pracy z naszej strony tylko dlatego ze najczescie sami je odwiedzaja?

Ciekawe uprawnienie pracy SEO wg. mnie

seo tools reverse IP, duplicate class C IP range, IP to domain, IP to country,whois IP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogolnie, klienci beda widzieli wlasne strony coraz wyzej w topie? bez dodatkowej pracy z naszej strony tylko dlatego ze najczescie sami je odwiedzaja?

Ciekawe uprawnienie pracy SEO wg. mnie

Haha wszyscy będą zadowoleni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogolnie, klienci beda widzieli wlasne strony coraz wyzej w topie? bez dodatkowej pracy z naszej strony tylko dlatego ze najczescie sami je odwiedzaja?

Ciekawe uprawnienie pracy SEO wg. mnie

Haha wszyscy będą zadowoleni:)

Tylko nie klient z pozycjonowania, ktore bedzie mu przynosilo zerowa ogladalnosc strony. Odejdzie od pozycjonowania do adwordsa ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale o czym wy mowicie? Przykladowo mamy firme sprzedajaca bramy w Olsztynie.

Klient pozycjonuje sie na hasla:

bramy olsztyn

bramy segmentowe olsztyn

.. itd

I myslicie ze on ucierpi na personalizacji? Bo wedlug mnie nie.

Zwykle gdy ktos bedziesz szukal tego hasla to nie bedzie o tym czytal przez rok, tylko wpisze w googlarke frazy i ujrzy po raz pierwszy wyniki. Wiec zmian tu chyba niema tak? Jezeli byl juz na jakiejs stronie wczesniej to byc moze wybierze jej oferte, jezeli nie bedzie mu pasowala to automatycznie zejdzie nizej, wiec warto byc wysoko.

Oczywiscie bedzie trzeba powiadomic, ze pierwsza pozycja w przypadku klienta nie jest zawsze pierwsza w rzeczywistosci i jak to sprawdzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności