Skocz do zawartości

Reklamowanie bukmacherów vs. ustawa hazardowa


moody

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 320
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Przecież większość serwerów jest poza krajem. Język strony nie determinuje prawa, do jakiego administrator ma się dostosować. I jeszcze mała reklama - jeśli ktoś posiada serwisy bukmacherskie, na których z jakichś przyczyn nie wrzuca już reklam - bardzo chętnie je odkupię po przyzwoitej cenie.

pozdr.

Serwery pod Xrumera z Rosji, 100% BP :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odkopie temat, pewien Pan dostał wezwanie do urzędu celnego w charakterze podejrzanego o popełnienie czynu zabronionego określonego w art. 110a § 1 k.k.s. (Zlecenie lub prowadzenie reklamy z naruszeniem przepisów ustawy). Rozmowa 15 lutego :)

Prowadził (bo kilka dni temu sprzedał) mały portal bukmacherski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jednak w temacie nie dzieje się tylko w Polsce. Mam trochę stronek na Czechcach i Słowacji. Otóż najpierw zaczęły się problemy na Słowacjii. Z dnia na dzień dostałem pismo że na wniosek Urzedu Skarbowego w Bratysławie rejestrator zamyka mi domeny .sk . Gdy do nich zadzwoniłem i rozmawiałem na temat ich odblokowania i zrobienia 301 usłyszałem że moga to zrobić pod warunkiem że wpłacę kaucję w wysokości 20 tys. euro. Tak więc mimo że domeny były w całkowitych topach przepadły. Musiałem robić nowe z .com i jes spokój.

Jednak w zeszłym tygodniu dostałem kolejne pismo , tym razem z Czech że reklamowanie bukmacherów jest zabroione i jesli nie zamknę stron to grozi mi kara do 2 milionów koron. Na całe szczęsie nie blokowali domen więc 301 przeszło.

Tak więc powoli wszedzie kombinuja , straszą i nadal nie wiedza jak to ugryść. Już można tylko stawiać na domenach globalnych. Ale ten numer na Słowacji to był hardcore. Kilka topowych domen w jeden dzień mi odebrali.

Czy ktoś miał taki sam przypadek?

wszystko o brazylijskiej piłce nożnej - brasfutebol.com

FreshMed - najlepszy stomatolog w Katowicach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czytam teraz ustawę i a art. 29 jest ciekawe info o zakazie reklamowania...

wychodzi na to, że nie mogę mieć bloga z typami.

Art. 29. 1. Zabrania się reklamy i promocji gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach.

2. Zabrania się informowania o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, przyjmowania zakładów wzajemnych oraz gier na automatach.

3. Dopuszcza się informowanie o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność wyłącznie w zakresie przyjmowania zakładów wzajemnych albo tę działalność łącznie z inną działalnością niepodlegającą ograniczeniom w zakresie reklamy, promocji lub informowania o sponsorowaniu - wyłącznie przez prezentowanie informacji zawierającej nazwę lub innego oznaczenia indywidualizującego sponsora.

4. Zakazy określone w ust. 1 i 2 dotyczą osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, które zlecają lub prowadzą czynności, o których mowa w ust. 1 i 2, umieszczają reklamę lub informację albo czerpią korzyści z takich czynności.

5. Zakazy określone w ust. 1 i 2 nie obejmują reklamy i promocji prowadzonej wewnątrz kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów wzajemnych oraz oznaczenia nazwą podmiotu, logo firmy lub nazwą prowadzonej działalności gospodarczej, na zewnątrz budynku, miejsca, w którym znajduje się kasyno gry lub punkt przyjmowania zakładów wzajemnych, a także, w przypadku zakładów wzajemnych urządzanych przez sieć Internet - reklamy i promocji prowadzonej na określonej w zezwoleniu stronie internetowej wykorzystywanej do urządzania tych zakładów.

6. Przez reklamę gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach rozumie się publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych lub symboli graficznych i innych oznaczeń z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych podmiotów prowadzących działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach oraz informacji o miejscach, w których takie gry lub zakłady są urządzane, i możliwościach uczestnictwa.

7. Przez promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach rozumie się publiczną prezentację tych gier lub zakładów, rozdawanie rekwizytów z nimi związanych, wręczanie żetonów lub dowodów uczestnictwa w tych grach albo ich sprzedaż w miejscach publicznych, a także inne formy publicznego zachęcania do uczestnictwa w nich lub przekonywania o ich zaletach bądź zachęcania do wstępu do kasyn gry lub punktów przyjmowania zakładów wzajemnych.

8. Za reklamę i promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach uważa się również reklamę i promocję produktów i usług, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach, kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów wzajemnych albo z firmą, nazwą lub oznaczeniem podmiotu prowadzącego działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach.

9. Za reklamę i promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach uważa się również reklamę i promocję podmiotów, których wizerunek reklamowy wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsamy z oznaczeniem gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach, kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów wzajemnych albo z firmą, nazwą lub oznaczeniem podmiotu prowadzącego działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do takich oznaczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z moją interpretacją możesz mieć bloga z typami. Jednak nie możesz informować użytkowników o tym, gdzie zawrzeć zakład (o np. podanym kursie obok typu). Ponadto nie możesz wstawiać linków i reklam bukmacherów.

od prawnika starałam się dowiedzięć czy jesli na blogu będzie informacja o tym, że nie namawiam do zawierania zakładów, nie reklamuje itd, to wszystko zależy bezpośrednio od interpretacji sądu, czyli jak moją treść odbierze Sąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności