Skocz do zawartości

Jak zarabiać na AdWords


stojacy_kon

Rekomendowane odpowiedzi

4. Za poprawne przeprowadzenie całej kampanii od początku do końca.

Czy to oznacza, że ustalasz kwotę z klientem niezależnie od ilości kliknięć w reklamę lecz bierzesz pod uwagę inne czynniki (czy przedstawiasz klientowi jakieś raporty z AdWords, jakie kryteria bierzesz pod uwagę)? Co według Ciebie oznacza poprawne przeprowadzenie kampanii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe porównanie. ;-)

Nigdy nie miałem klientów którzy zlecali mi kampanie, a sam mam jedynie kilkumiesięczne doświadczenie w adwords. Co do mojej myśli

to najbardziej rozsądnym wyliczeniem marży wg. mnie jest "stała (za zaplanowanie całej kampanii, dobranie słów kluczowych) + procent [np. 5%] od wartości kampanii wg. Google."

Trudno tu mówić o szczegółach, bo jedni gorzej dobiorą słowa kluczowe, a inni lepiej. Jedni będą promować jedynie kilkanaście fraz płacąc bajońskie stawki za klik, a inni dodadzą cały long tail, który będzie za grosze. Wszystko zależy też od czasu (np. małe strony firmowe rozłożą kampanię bardziej w czasie) i tematyki (od np. budownictwa można wyciągnąć więcej kasy).

Najlepiej po prostu wycenić

swoją pracę - tak żebyś przeżył, a nie był naciągaczem. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne że możesz brać więcej kasy od klientów i tą nadwyżkę sobie ulokować np. w banku by mieć kapitał np. na inwestycje.

Z tym naciąganiem to chodziło mi o np. żądanie drugie tyle kasy co warta jest kampania - ale trochę świadomy przedsiębiorca nie da się na taki numer. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na swoim blogu opisałem plusy i minusy różnych modeli rozliczeń za reklamę adwords. Może Ciebie to zainteresuje. Faktycznie dużo zależy od skali przedsięwzięcia.

Przy niedużych kampaniach najlepiej sprawdza się "opłata za dzieło" Tworzysz kampanię i ona później sama sobie chodzi. Przy większych rozwiązaniem dość korzystnym dla obu stron są progowe prowizje z wartością minimalną.

Blog - marketing internetowy, reklama w wyszukiwarkach, SEO, SEM, Usability

Darmowe kursy do pobrania: Google AdWords, zaktualizowany kurs Google Analytics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności