Skocz do zawartości

pozycjonowanie filmu w Google powyżej YouTube


webowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Staram się ostatnio zrozumieć mechanizm oddziaływania linków na www.sevenload.com na wyniki Google. Temat poruszyłem wcześniej na: https://www.forum.optymalizacja.com/index.p...enload&st=0 i choć rzeczywiście każdy aktywny link na sevenload.com jest automatycznie powielany na 22 witryny tego portalu - w różnych językach, w różnych krajach, i rzeczywiście przy każdym linku jest "NoFollow", to jednak coś ciekawego jest w tym portalu i mam wrażenie, że działa na roboty Google tak jak trzeba. (Moja strona opisana w ww. poście w ostatnich 2 tyg. wskoczyła już z 10 na 9 pozycję w wynikach Google).

Ale chcę opisać tutaj inny, ciekawy mechanizm, który zauważyłem - może ktoś coś ciekawego mi podpowie.

Ok. rok temu robiłem viral video dla akcji społecznej i wrzuciłem film do kilku portali: youtube, tvn24, interia.tv i interia.pl, sevenload, etc. Porównywałem szybkość indeksowania filmu w Interia i sevenload. Do obu tych portali wgrany został ten sam film dokładnie w tym samym czasie - pół godziny później Google zaindeksował oba filmy. Pierwszy wynik był na en.sevenload.com, potem była Interia, potem był au.sevenload.com i w dalszych wynikach Google klika innych sub-domen sevenload. Wtedy zauważyłem, że raz wgrany plik, wpisany komentarz lub link pojawia się na wielu międzynarodowych witrynach tego portalu.

Teraz zauważyłem inny ciekawy mechanizm. W grudniu 2009 robiłem komercyjny viral video. Klient poprosił mnie o skopiowanie jego filmów z YouTube (bo tylko tam miał ich kopie w High Definition) i wgranie do sevenload (https://pl.sevenload.com/audycje/Poradnik-Wypoazenia-Wnetrz). Po wgraniu filmów na sevenload.com są one widoczne jako filmy użytkowników, które potem można "włączyć" do tzw. Audycji w jednym z kanałów WebTV (lewe menu na sevenload). Gdy film zostaje włączony do Audycji, wtedy jest dostępny tylko w jednej sub-domenie i znika z pozostałych witryn. Założyłem z tych filmów Audycję dopiero klika dni po wgraniu (bo trzeba wysłać wniosek do ich admina o Audycję), więc Google je zaindeksował.

Ku mojemu zdziwieniu, gdy w Google wpisałem hasło witek poradnik, trzeci wynik wyszukiwań to były propozycje filmowe (2 miniaturki filmów pomiędzy wynikami tekstowymi). Pierwszy film był z YouTube (wgrany w kwietniu 2009), drugi z de.sevenload.com (wgrany w grudniu 2009). Filmy na stronie własnej tego klienta (choć wgrane wcześniej) były pominięte.... Gdy włączyłem wszystkie filmy z sevenload do Audycji, wtedy Google przez 2 - 3 tyg. wciąż pokazywał miniaturkę w wynikach, ale po kliknięciu łączył z niemieckim sevenload (gdzie nie było filmu, tylko link do Audycji na pl.sevenload.com), a po czasie zaczął pokazywać tylko 2 propozycje filmowe na YouTube.

Screen z początku stycznia 2010:

bnejcgiflkji.jpg

Dlatego teraz wgrałem dodatkowo kilka kopii tych filmów na tym samym koncie w sevenload, ale nie włączam ich do audycji. Wpisując w Google hasło: Witek Poradnik pojawia się jako pierwszy filmowy wynik en.sevenload.com, jako drugi YouTube.

Screen z 30.01.2010:

iwzydhiflkji.jpg

Co ciekawe, film na sevenload zobaczyło na razie tylko kilkadziesiąt osób i już w Google znalazł się nad YouTube! (dlaczego ?)

Sprawdziłem zatem klika innych filmów, czy sevenload zapewnia im takie pozycjonowanie... Moje wnioski:

1. Jeśli film wgramy tylko do sevenload i będzie on tam miał dość dużą oglądalność, to nasz film będzie w wynikach filmowych Google. Przykład: wpisałem w wyszukiwarce dokumentalne.pl ER: Jako pierwszy wynik (nad linkami tekstowymi!) to dwa filmy (miniaturki filmów). Oba na pl.sevenload.com (wynik Google tutaj)

Pierwszy film obejrzało tylko 1200 os. (ale ten użytkownik wgrał ten sam film 3 razy i chyba to jest przepis na sukces) - tu są wyniki oglądalności na sevenload. Drugi film, który zapewnił zaindexowanie w Google (jako wynik filmowy) zobaczyło tylko 500 osób (oglądalnośc na sevenlaod).... Co ciekawe, wyniki tekstowe pod spodem wskazują linki do tych lub podobnie opisanych filmów na innych portalach - AOL, YouTube.

2. Jeśli film wgramy do sevenload, a nie ma zbyt dużej oglądalności, to Google nie wskazuje go jako wynik video (tzn. video w wynikach tekstowych, ale będzie on w wynikach z samym video - nawet jeśli zobaczy go tylko kilka osób ).

3. Jeśli film wgramy do sevenload, a był on już na innym dużym portalu video (Np. YouTube) i miał tam dużą oglądalność, to Google będzie pokazywał 2 filmy w wynikach tekstowych: na YouTube i na sevenload.

Nie wiem, czy komuś przyda się takie pozycjonowanie viral video. Na pewno link do naszej strony lub pod-strony jest czytelniejszy (i aktywny) na sevenload niż YouTube. Słyszałem też, że Google ogranicza (lub blokuje?) reklamy AdSense na stronie z duża ilością filmów, jeśli są one embedowane z YouTube, a filmy embedowane z sevenload są traktowane jako unikalne i kontent premium. Ale nie sprawdzałem tego jeszcze z AdSense.

Postaram się przetestować jeszcze inne mechanizmy w zakresie viral video na sevenlaod, dopiszę tutaj jak coś znajdę. Będę zobowiązany za wasze wnioski / podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności