Skocz do zawartości

o12.pl - opinie o hostingu


niezawodny

Rekomendowane odpowiedzi

Najgorsza firma hostingowa z jaką miałem w życiu do czynienia. Z powodu utraty mojej całej poczty zrobię im duuuuużo kłopotów.

Kiedyś pytałem dlaczego w cPanelu nie ma narzędzia do robienia kopii zapasowej, odpowiedzieli, że zbyt obciąża serwer :)

Dziś tak odpisali w sprawie utraty mojej całej poczty:

W dniu wczorajszym była przeprowadzana interwencja techniczna na serwerze, na którym znajduje się Pana konto. Niestety uszkodzeniu uległ dysk twardy serwera, na którym przechowywane są m.in. pliki poczty. Z wykonywanych każdej nocy kopii bezpieczeństwa został odtworzony stan konta z godzin porannych dnia wczorajszego. Niestety nie mamy możliwości odtworzenia utraconych wiadomości pocztowych z uszkodzonego dysku.

Aktualnie praca serwera jest przez nas monitorowana oraz planujemy wymianę serwera i przeniesienie wszystkich kont na nową maszynę. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

W razie dalszych pytań pozostaję do dyspozycji.

--------------------------------------

Firmy hostingowe nie wiedzą, że lepiej się od takich wypadków ubezpieczyć. O12 się niedługo dowiedzą, że lepiej było to jednak zrobić :)

Elektryczne ogrzewanie podłogowe https://elektrasklep.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

A zaakceptowales regulamin, sla i warunki świadczenia usługi ? ;)

o12 wykonuje nocne kopie zapasowe serwerów współdzielonych i resellerskich, jednak te kopie zapasowe są przeznaczone wyłącznie do celów administracyjnych o12, i w żadnym wypadku nie są zagwarantowane! Klienci są odpowiedzialni za utrzymanie kopii swoich danych na swoich komputerach osobistych. o12 nie przewiduje jakichkolwiek odszkodowań za utracone lub niekompletne dane w przypadku gdy procedury kopii zapasowych nie zadziałają poprawnie (nawet jeśli awaria była wynikiem zaniedbania ze strony o12).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o12 na dziwną zależność utraty swoich danych. Nie tak dawno w jednej swojej "marce córce" nastąpił wybuch bazy :)

Baza danych bloA.pl przez 12 miesięcy funkcjonowania urosła do rozmiarów, które utrudniały czy wręcz uniemożliwiały sprawne nią zarządzanie i optymalną dystrybucję danych wewnątrz platformy (miliony tabel w jednej bazie). W efekcie kilka dni temu uszkodzeniu uległa część z nich co spowodowało także utratę niektórych blogów za co wszystkich, których ta sytuacja dotknęła najmocniej przepraszamy. Rozumiemy wasze poirytowanie. Dla nas to również dotlkiwe wydarzenie, które jednak pozwoliło zrobić kolejny, bardzo istotny krok w rozwoju bloA.pl,

Pełne źródło - https://bloa.pl/2013/09/08/zmiany-w-infrastrukturze-bloa/

http://spinning.com.pl - przynęty spinningowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dużo mógłbym pisać, ale podstawowe atuty tejże firmy:

1. Awaria dysku twardego przez co usługi nie działają 2 dni [!] nie jest podstawą do rekompensaty czy choćby przeprosin, firma w ogóle nie czuje się w obowiązku czegokolwiek z tym robić więcej niż naprawić (choć raczej robią to technicy z ovh)

2. Bezprawne opłaty za usługi typu generacja backupu z cpanel, co zablokowali wszystkim użytkownikom, mogą to robić jedynie oni za 59zł netto

3. Support telefoniczny zwykle prosi o wysłanie maila, na większość ciężkich spraw odpowiada "Pan Prezes", który zwykle uważa, że prędzej tsunami czy wiatr od zachodu w Zimbabwe jest przyczyną tego, że coś nie działa, niż to, że jest jakaś awaria lub cokolwiek innego po ich stronie.

Generalnie nie polecam. Ostatnie pół roku wygląda tak, że wystąpiło kilka przerw po 1-2 dni, które kończyły się zmianą serwera, zwykle te przerwy są poprzedzane jakimś "przerywanym działaniem" poszczególnych usług, jak np. działanie tylko połowy kont pocztowych, albo brak możliwości wysyłki poczty i oczywiście to też nie jest ich wina.

Podpisuję się pod tą opinią obiema rękoma. Poziom świadczenia usług przez firmę o12.pl jest ŻADEN. Mamy tam od ok. 2 miesięcy stronę + pocztę i nonstop są jakieś cyrki. Średnio raz na 2 tygodnie przez 1-3 dni nie ma dostępu do www i @. Składałem tam już z 10 reklamacji, grożąc wypowiedzeniem umowy, ale oczywiście ich prezesika to nie interesuje i nie zamierza oddawać nikomu pieniędzy (usługę opłaciliśmy na rok z góry). Ponadto odpisuje w bezczelnym tonie o jakichś wyimaginowanych niezależnych przyczynach.

W ŻYCIU NIC U NICH JUŻ NIE KUPIĘ !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w tej firmie od początku jej istnienia.Nie znam innych hostingów,ale tutaj spotkałem się z prawdziwym zaangażowaniem i olbrzymią pomocą.Pan Krzysztof Wojteczko potrafił pomagać mi w budowie strony w wolnym czasie(sobota i niedziela).

Pan Artur Łasocha ma wyjatkową cierpliwość w podpowiadaniu co zrobić.Muszę nadmienić,ze mam 66 lat i mam zerowe

doświadczenie w budowie stron.Nie mam pojęcia o informatyce.Na swojej stronie mam kilka tysięcy sygnatur i prowadzę forum.

Aby nie było niedomówień to jest adres mojej strony ,która zbudowałem przy pomocy wymienionych osób.

antiques.szczecin.pl

Nie miałem nigdy problemów ze stroną ani hostingiem,o przerwach na konserwacje ,które odbywały sie w nocnych godzinach byłem zawsze informowany wczesniej.Obsługa telefoniczna jest miła i sympatyczna.Polecam ta firmę z cała odpowiedzialnością.

pozdrawiam wszystkich

Mariusz Chruścinski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up bla bla bla

wyniosłem się bo tak aktualizowaliście bazy danych że szlag trafił bardzo istotne dane a potem nie potrafiliście tego naprawić a wystarczyło dać znać bym zrobił backup bo zmieniacie wersję mysql

nie polecam bo jak już coś się dzieje to nie ma "pana" co naprawi lub powiadomi klienta że mogą być problemy by sobie zabezpieczył dane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


potrafił pomagać mi w budowie strony w wolnym czasie(sobota i niedziela)

Aby nie było niedomówień to jest adres mojej strony ,która zbudowałem przy pomocy wymienionych osób.
antiques.szczecin.pl

Auć. Jak takie strony budują to nie pytam o jakość hostingu.

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jestem w tej firmie od początku jej istnienia.

Muszę nadmienić,ze mam 66 lat i mam zerowe doświadczenie w budowie stron.Nie mam pojęcia o informatyce.

Od ponad 10 lat (bo tyle istnieje firma prot) prowadzisz stronę i masz zerowe doświadczenie w jej budowie?


Pan Krzysztof Wojteczko

Artur Łasocha

Przez 10 lat problem jest się nauczyć pary tagów w HTML, ale już zapamiętać imiona i nazwiska pracowników jest banalnie prosto.


Nie miałem nigdy problemów ze stroną ani hostingiem,o przerwach na konserwacje ,które odbywały sie w nocnych godzinach byłem zawsze informowany wczesniej.Obsługa telefoniczna jest miła i sympatyczna.Polecam ta firmę z cała odpowiedzialnością.

Nikogo to nie dziwi, że akurat musiałeś zarejestrować się i odkopać wątek z pażdziernika zeszłego roku, aby to nam powiedzieć w szczególności, że większość osób tutaj jest zgoła odmiennego zdania. Zupełnie przypadkowo też ten wątek na frazę "o12 opinie" jest na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Google i zapewne pasowałoby go troszkę podkolorować.

http://spinning.com.pl - przynęty spinningowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Również ODRADZAM zdecydowanie hosting na o12.pl

Miałem wiele lat tam sklep, i to co zrobiła ta firma to było straszne. Sklep z dnia na dzień upadł.

ŻADNEj woli szybkiego rozwiązania sprawy (oczywiście nawet odpłatnej).

Przerzucanie odpowiedzialności na mnie, robienie z klienta barana, grożenie sądami w przypadku niepochlebnych opini to tylko drobnostki.

i co się okazało. Po wielu walkach znalazłem serwer, który nie tylko przeniósł całą bazę za darmo (w o12. było to płatne), ale dziwnym trafem sklep na nowym serwerze działał bezproblemowo (mowa tu o kylos.pl).

A w o12 - płatne zwiększenie hostingu ( to znaczy sama usługa zmiany parametrów na wyższe, nie roczne opłaty), przenisienie sklepu (opłata). Sam serwer i przedłużenie domeny też droższe niż u wszystkich hostingodawców, których brałem pod uwagę.

Reasumujac - kiedyś serwer był bezproblemowy w moim przypadku, ale to było kiedys. Zdaje się,że nabrali klientów, obrośli w piórka i w efekcie jakość obsługi zdechła.

Certyfikowana Odzież dla straży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą jest to dość interesujące, jak opinie z PiO mogą się tak diametralnie różnić o tych cukierkowych z WHT, gdzie w rankingu firm hostingowych według opinii o12 zajmuje 5 miejsce. Czyżby PiO to tylko samo zło? czy po prostu szczera prawda?

Niedawno znajomy przesłał mi wiadomość, że o12 chce mu coś na koncie usuwać. Poniżej info, które otrzymał mailem.

" [...]
Wszelkie aplikacje internetowe, które są nieaktualne i aktywnie używane zostaną usunięte z serwera w trybie natychmiastowym bez uprzedniego powiadomienia. Klient jako webmaster lub zlecający opiekę nad swoją stroną osobie trzeciej lub innemu podmiotowi powinien umieć ocenić wykorzystane przez siebie aplikacje internetowe i skrypty. Klient powinien na bieżąco je kontrolować oceniając ich stan, aktualność i poziom bezpieczeństwa.
[...] "

Okazało się, że plugin w WP (ContactForm 7) ma nieaktualny. Temat bezpieczeństwa maszyny wydaje się być uzasadniony, ale to jest chyba lekka przesada. Koleżka, który nie ma pojęcia o detalach technicznych przeraził się takim powiadomieniem i siłą rzeczy przeniósł usługę gdzie indziej.

http://spinning.com.pl - przynęty spinningowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie Panowie sobie spokój z tym wieszaniem psów na o12. Ten wątek jest tak wiarygodny jak to, że Google pokocha ślepą miłością SWL-e. Pan Mariusz chciał dobrze, a wyszło jak wyszło.

Czytuję sobie PiO i choć nigdy się nie rejestrowałem, nie miałem potrzeby, to widząc ten watek nie mogłem się oprzeć pokusie, a już tłumaczę dlaczego. Znam bardzo dobrze właściciela o12 Pana Krzysztofa i w poniedziałek zapytałem go wprost dlaczego nikt z prota nie reaguje na ten wątek, który jak zresztą lament słusznie zauważył jest dość dziwnie odbiegający swoim wydźwiękiem od opinii w innych miejscach jak chociażby na WHT, ale nie tylko. W końcu firma ma tu swój profil więc dlaczego milczy? Pan Krzysztof powiedział jedno krótkie zdanie "Spójrz na avatar użytkownika lament, a zrozumiesz". Zrobiłem to i dosłownie mnie zatkało. Tak, tak Panie Pa... "lament". Z Panem także miałem przyjemność się poznać, gdy jeszcze pracował Pan w o12. Być może osoby czytające ten strumyk negatywnej energii jaka skumulowała się w tym wątku nie wiedzą, że jest Pan bardzo bliską rodziną Pana Krzysztofa (czytaj: właściciela o12).

Nie roztrząsam o co się poprztykaliście, to wasza prywatna sprawa, ale faktem jest, że jeszcze rok temu był Pan także bliskim współpracownikiem Pana Krzysztofa, który ufał Panu bezgranicznie. Panie Mariuszu jeśli jest Pan od dłuższego czasu Klientem o12 to nie wykluczone, że Pan również miał styczność z lamentem jak i pewnie inne osoby, które korzystały lub korzystają z o12 przynajmniej od roku. Lament w o12 pracował jakieś 2 lata zajmując się marketingiem w tym SEO. Zdaje się, że w pewnym okresie swojej aktywności był Pan Panie lament pracownikiem BOK więc również swoją postawą i kompetencją miał Pan wpływ na zadowolenie Klienta.
Biorąc jednak pod uwagę to ile szkód wyrządził Pan tej firmie zwłaszcza w ciągu ostatniego roku, co jak widać nadal z pasją Pan uprawia gdy tylko nadarzy się okazja, ma Pan najmniejsze prawo do wypowiadania się na jej temat.
Jest Pan w tym temacie jak i wielu innych najmniej wiarygodną personą - o czym warto aby inni wiedzieli, a dzięki temu także ten wątek stał się zdeformowanym odbiciem w krzywym zwierciadle. Jeśli ktoś uważa że ściemniam, albo jeszcze lepiej, że zostałem najęty przez firmę niech obejrzy na o12 filmik z grudnia 2012 z życzeniami świątecznymi, gdzie lament stoi po prawicy Krzysztofa. To mój pierwszy post na forum więc nie da sie wstawic linku, ale jak ktoś chce to w dziale Wiedzodajni na o12 można wpisać w wyszukiwarce hasło "życzenia" i tak dotrzeć do wpisu z grudnia 2012 gdzie jest wspomniany film.

Natomiast żeby nie było, że nie piszę na temat, to co do jakości hostingu o12 nie mam żadnych zastrzeżeń. Monitoruję co minutę swoje konto pingdomem z opcją kontroli zwracanego ciągu znaków co gwarantuje mi, że dane uptime faktycznie dotyczą dostępności mojej strony a przede wszystkim jej treści, a nie tylko serwera jak to niektórzy podają dla polecenia ping. Miesięczny uptime to najczęściej 100% w niektórych miesiącach 99,98%. Kiedyś było nieco gorzej, bo uptime zdarzało się dobijał na poziom 99,7%, ale sporo pracy włożyli i wkładają w to aby usługi były coraz lepsze i stabilniejsze i to widać.
Jeśli komuś coś co chwila nie działa to zapewne co chwila blokuje sobie dostęp ze swojego ip-ka (przyczyn może być kilka), wystarczy jednak odrobina chęci aby zauważyć, że blokadę nałożoną na IP np. za błędne próby logowania etc... można sobie zdjąć w kilka sekund w panelu klienta. Jak to mówią chcieć znaczy móc, ale niektórzy mogą mieć z tym problem.

Pan Panie lament gdy pracował w o12 serwery mieli jeszcze w OVH, a od bodajże ponad pół roku bazują na ATMANIE gdzie migrują maszyny (chyba jeszcze wszystkiego nie zmigrowali). Ja czuję kolosalną różnicę w stabilności, wydajności i szybkości. Do tego wiele nowych funkcji jak możliwość samodzielnego odtwarzania danych z backupu z kopii dziennej lub tygodniowej gdzie można sobie odtworzyć wszystko, a jak ktoś chce to choćby tylko jeden wybrany plik. Bardzo wygodne - miałem potrzebę skorzystać [ :)] Varnish Cache daje porządnego kopa stronie, itd, itp... nie będę wymieniał bo nie miejsce na to. Jak ktoś chce to sobie sam sprawdzi.
Wiadomo, że w każdej firmie mogą się zdarzyć problemy i się zdarzają. Nie wiem czy słyszeliście o problemach w nazwie gdzie zaledwie tydzień temu przez trzy dni z rzędu był jakiś pogrom. Więc zdarzyć się to może dosłownie każdemu i małym i dużym. Konkurencja i osoby "życzliwe" tylko na takie sytuacje czekają żeby dać upust swoim emocjom w różnych zakątkach sieci tudzież wykorzystać chwilę od strony marketingu. To zupełnie naturalne i chyba nikogo kto śledzi życie w sieci to specjalnie nie dziwi, a każdy myślący przefiltruje te dane setki razy zanim wyrobi sobie własną opinię.

Jak mniemam bawi lamenta, że znajomy dostał powiadomienie o nieaktualizowanych skryptach. Faktycznie treść dość ostra warto zasugerować jej złagodzenie, ale w mojej ocenie - także jako Klienta - informacja o tym, że o12 goni ludzi, którzy nie aktualizują swoich skryptów jest raczej dobrą nowiną. Także w tym wypadku mogę Panu szczerze podziękować za tego newsa [:)] Chyba nikt nie chciałby hostować czegokolwiek na serwerze gdzie jest wolna amerykanka, a dam sobie rękę uciąć, że zdecydowana większość użytkowników hostingu w każdej firmie instaluje coś i potem o tym zapomina sądząc że jak działa to nie ma co ruszać i psuć, a to wisi i czeka aż ktoś zrobi z tego użytek. Jeśli więc dbają o to aby na serwerach było jak najmniej dziurawych skryptów (przecież nie będą aktualizować ich za kogoś), to tylko należy się im pochwała, a nie bicie po łbie. Niech nieodpowiedzialni użytkownicy idą ze swoimi śmieciami gdzie indziej, osobiście o to proszę. Miejsc do wyboru jest dużo [:)]
Jeśli o12 celuje w użytkownika świadomego, to Klienci tej firmy jedynie na tym zyskają, a sam dostawca w rankingach zaufania będzie piął się w górę czego im szczerze życzę. Poza tym umówmy się Panie lament, aktualizacja modułu w wordpress-ie jest czynnością tak banalną, że przeprowadzi ją siedmiolatek. Powinien Pan nieco wyedukować swojego znajomego w tym temacie chyba że sam Pan uważa, że aktualizacje to strata czasu. Ale przecież... po co edukować lepiej poradzić znajomemu żeby zabrał swoje zabawki z o12 w końcu masz Pan w tym swój interes.

marco. Mam odmienne doświadczenia o czym już po części wspomniałem powyżej. Nie znam realiów Twojego problemu więc nie ma sensu abym się do niego odnosił, krytykował czy go popierał. Nie ma sensu o nim dyskutować bo widać, że jesteś negatywnie nastawiony i do niczego nie dojdziemy, a ja ani nikt z czytających ten wątek nie zna sprawy od podszewki. Tobie się nie podoba że Cię nie dopieścili, a ja jak i wielu innych czujemy się dopieszczeni i dobrze nam z tym. Wszystkim nie sposób dogodzić. Każdy operator ma swoich fanów i zajadłych wrogów, nic w tym nadzwyczajnego.
W przeszłości o12 miało trochę niedociągnięć, ale odkąd zaczęli ostro inwestować w infrastrukturę (co kosztuje, tak dla przypomnienia), to sytuacja zaczęła się pięknie klarować i teraz widać, że firma nie stoi w miejscu, a na tym zyskują Klienci końcowi. Jeśli ktoś mi powie, że to zła doga, to pytam się jaka jest dobra.

Reasumując. Dzisiejsze o12 to nie ta sama firma jaką była chociażby jeszcze rok temu w tym za Pana czasów Panie lament, które to czasy czy się to Panu podoba czy nie już minęły, a w o12, dam sobie rękę uciąć, nikt za Panem nie tęskni. Cen nie mają najniższych na rynku jak bywało w przeszłości (pierwsze swoje konto kupiłem za niecałe 30 zł brutto na rok), ale chyba po prostu poszli po rozum do głowy, a nam zwykłym śmiertelnikom nic do tego. Poza tym patrząc obiektywnie w tym także na rynek, to ceny mają umiarkowane więc nie wiem w czym problem.
Ja polecam w ciemno o12 każdemu kto chce korzystać ze stabilnych usług z dużymi możliwościami w przystępnej cenie i dobrym supportem, który jak zauważył Pan Mariusz jest naprawdę życzliwy i pomocny. Natomiast Panu Panie lament, dawny pracowniku i wciąż członku rodziny właściciela o12 sugeruję zająć się swoimi sprawami i nie zatruwać innym życia swoją osobą. Co miał Pan zrobić to już Pan zrobił i nie muszę chyba o tym publicznie pisać, zresztą nie czuję się upoważniony.

Doskonale Pan wie, a przynajmniej jako marketer powinien Pan wiedzieć, że na forach w tego typu wątkach najchętniej udzielają się albo PR-owcy albo osoby takie jak Pan, które czerpią satysfakcję z faktu, że mogą komuś dokopać bo potem mają lepszy sen, a tylko od czasu do czasu pojawiają się takie osoby jak Pan Mariusz, który w swojej naiwności chciał dobrze, a został przez lamenta i jego kolegów z forum zwyczajnie wyszydzony. Gratuluję poziomu.

W mojej ocenie ten temat jest do zamknięcia, nie reprezentuje on kompletnie żadnej wartości. Ewentualna riposta np. szanownego lamenta pozostanie bez mojej odpowiedzi bo nawet nie będę tego wątku śledził. Już i tak targnąłem się na rejestrację dwa dni temu i straciłem czas w sobotnie popołudnie na wklepanie tej odpowiedzi, ale telepnęło mną jak uświadomiłem sobie kto tak chętnie w tym wątku uczestniczy. Proszę o wybaczenie jeśli kogoś uraziłem. Mam tylko cichą nadzieję, że myślący ludzie po tym co tu przeczytają zrozumieją jak bardzo ten temat dzięki osobie lamenta jest zdeformowany. Mam też nadzieję, że wybaczysz mi Krzysztof (o ile tu w ogóle zajrzysz), że nie wytrzymałem i wrzuciłem swoje trzy grosze. Mam alergię na pewną odmianę ludzi i nic na to nie poradzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności