Skocz do zawartości

ceny za słowo?


bioforge

Rekomendowane odpowiedzi

To trochę złożone zagadnienie. W skrócie i uproszczeniu- Google sugeruje jakąś minimalną stawkę, jest to oczywiście różne dla danej frazy. Jak wejdziesz do adsense możesz kombinować. Ostatnio zasugerował mi na pewną frazę 3,60 PLN, czy nie wzbudził mojego entuzjazmu. :)

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę złożone zagadnienie. W skrócie  i uproszczeniu-  Google sugeruje jakąś minimalną stawkę, jest to oczywiście różne dla danej frazy. Jak wejdziesz do adsense możesz kombinować.    Ostatnio zasugerował mi na pewną frazę 3,60 PLN, czy nie wzbudził mojego entuzjazmu. :)

80881[/snapback]

czyli jak google zasugeruje jakaś cenę to nie można dac mniej tak? bo rozumiem że jesli wyskoczyła ci cena 3,60 to raczej nie ma szans wykupienia reklamy na to słowo za 20 groszy?

wnioskują tym sposobem mozna by sprawdzić ile warty jest klik w dane słowo w kampani AdSense?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak kogos bardziej interesuje zagadnienie ustalnia realnej ceny przez Google do ceny zadeklarowanej jako max CPC, wklejam fragemnt artykułu z Magazynu Interent 09/2005:

Załóżmy, że jest 4 reklamodawców konkurujących między sobą o najwyższą pozycję dla danego słowa kluczowego. Każdy z tych reklamodawców ustalił Max CPC a jego reklama charakteryzuje się pewną klikalnością CTR. Wskaźnik RN (Rank Number) to iloczyn MaxCPC i CTR (RN=MaxCPC * CTR). Wskaźnik RN2 to iloczyn Zapłaconego CPC i CTR. Na jakiej podstawie wyliczany jest Zapłacony CPC?

Reklamodawca/MaxCPC /Miejsce w rankingu/CTR/RN/ RN2 / Zapłacony CPC

A 1 zł 1 3% 3 1,41 0,47 zł

B 0,70 zł 2 2 % 1,4 0,52 0,26 zł

C 0,50 zł 3 1 % 0,5 0,11 0,11 zł

D 0,10 zł 4 1 % 0,1 0,05 0,05 zł

Reklamodawca D ma najniższy zdeklarowany koszt CPC. Ponieważ w przykładzie nie ma piątego reklamodawcy, system SMART Pricing redukuje jego koszt do najniższej możliwej stawki, czyli 5 groszy. Maksymalny RN jaki może osiągnąć to 0,1. Reklamodawca C znajdzie się powyżej D, jeżeli tylko jego RN2 przewyższy RN poprzednika o chociażby 0,01 punkta. Tak też jest w podanym przykładzie. Już dla 0,11 zł za kliknięcie jest to możliwe, RN2 reklamodawcy C wynosi 0,11. Analogicznie jest z reklamodawcą B, który znalazł się na drugim miejscu, gdyż jego RN2 jest wyższe od RN reklamodawcy C. Reklamodawcy A, który ustalił bardzo duży koszt MaxCPC, do znalezienia się na pierwszym miejscu wystarczy opłata 47 groszy (a nie 1 zł).

System SMART Pricing dba więc o to, aby redukować koszt do minimalnego poziomu, jednocześnie utrzymując rankingi na możliwie najwyższym poziomie.

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masło maślane, tylko CTR

nie stawka najwazniejsza, ale dobry copywriter

Zgadza się. Mam reklamy, które kosztują $1 i są na pozycji 1-2, a jak tworzę nową reklamę na te same słowa to na takie pozycje trzeba wydac koło $3.

CTR reklamy jest najważniejszy w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności