Skocz do zawartości

Dmoz


szymonsz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Sporo grzebałem na forum i często pojawią się tematy dotyczące lepszego traktowania stron, które są w katalogu dmoz.org.

Na czym polega fenomen tego katalogu. Dodałem swoje strony do niego i czekam już ponad 3 tygodnie i dalej nie są zaindeksowane.

Gdzie mogę coś więcej poczytaj na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dmoz.org to katalog Google ... i wierz mi, że nie dodałeś stron do katalogu, a jedynie zaproponowałeś wpis :P

Na dodanie do dmoz.org czekam od ponad 2 lat i jeszcze się nie udało :D Taki Święty Gral ...

... który w gruncie rzeczy jest ostatecznie zwykłym kuflem :P

Pozdrawiam B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto patrzeć w konkretna podkategorie gdzie dodaliście stronę, bo często w wyszukiwarce jej i tak nie będzie gdyż aktualizacje są niezbyt częste czasami nawet 2-3 miechy:) Oto ostatnia: Search database last updated on: Tue Jan 19 06:44:22 EST 2010. I często tak jest że strona dodana jest już w katalogu, a nie odnajdziecie ją poprzez wyszukiwarkę DMOZ:)

Sam nie wiem czym się kierują tam ehh

Proszę:

Tytuł powinien identyfikować stronę, a nie opisywać ją. Powinien być jednocześnie treściwy i zwięzły.

Dobry tytuł:

* Jest oficjalną nazwą strony. Zwykle taka nazwa jest oczywista i wyraźnie rzuca się w oczy po wejściu na stronę.

* Jest oficjalną nazwą firmy lub organizacji, jeśli strona jest na temat jakiejś firmy lub organizacji (np. oficjalna strona firmy).

* Zawiera nazwę firmy (organizacji, itp.) zarówno w wersji pełnej, jak i jej skrót, jeżeli firma znana jest pod obu tymi nazwami i obie występują na stronie.

* Jest zwięzłym sformułowaniem stworzonym na podstawie treści strony, jeżeli nazwa jako taka jest wieloznaczna lub mogłaby sprawiać wrażenie spamu.

* Jego każdy wyraz pisany jest wielką literą, za wyjątkiem przedimków, przyimków i spójników, chyba że rozpoczynają one tytuł lub nowy fragment złożonego tytułu. (Ten punkt nie dotyczy opisów w polskiej części Katalogu - patrz niżej.)

Star Wars: The Phantom Menace

Cold Snow: The Fluffy White Stuff

Sunlight on Snow: The Dangers of Glare and Eyestrain

Uwaga: W drzewie World/Polska stosujemy reguły zgodne z polskimi zasadami pisowni. Pierwszy wyraz tytułu piszemy wielką literą, pozostałe według ogólnie przyjętych reguł. Kilka przykładów:

Polska Akcja Humanitarna

Zamki, pałace i katedry świata

Umowy w Internecie

* Nie zawiera nadmiernej ilości słów kluczowych, niekoniecznych symboli i liter oraz sloganów reklamowych i języka promocyjnego.

* Nie zawiera słów i wyrażeń takich jak: "Witam na stronie", "Strona domowa", jeżeli nie jest to integralna część oficjalnej nazwy strony.

* Nie zawiera znaków przestankowych lub niekoniecznych symboli, liter, znaków specjalnych na początku. W większości przypadków wpisy są sortowane alfabetycznie i czasami niektórzy próbują dostać się na początek wykazu nieuczciwie. Jeżeli zgłoszona została strona pod tytułem "aaa Witryna", ale w istocie nazywa się ona "Witryna", to najbardziej odpowiedni tytuł brzmi "Witryna".

* Nie jest NAPISANY SAMYMI WIELKIMI LITERAMI (za wyjątkiem skrótów nazw).

* Nie kończy się wykrzyknikiem ani innym niepotrzebnym znakiem przestankowym

Opis podaje szczegółowe informacje o treści i/lub temacie strony. Powinien być treściwy i zwięzły, zwykle nie dłuższy niż 1-2 linie. Podstawową receptą na dobry opis jest: opis = temat + zawartość.

W niektórych przypadkach zawartość wszystkich stron w twojej kategorii będzie taka sama. Dla przykładu, strony firm lub organizacji zawierają zwykle te same informacje, np. "O firmie", "Produkty" albo "Usługi", i tym podobne. W takim przypadku dobrze jest po prostu opisać, co dana firma robi, skupiając się na jej produktach, usługach, profilu działalności (czyli na temacie strony).

Dobry opis:

* Jest zwięzły, treściwy i obiektywny, informując użytkowników końcowych, co znajdą na danej stronie.

* Jest logicznie i prawidłowo sformułowanym zdaniem lub równoważnikiem, z użyciem prawidłowej interpunkcji - tak aby użytkownikom łatwo się czytało kolejne wpisy.

* Jest zdaniem, rozpoczynającym się z wielkiej litery i kończącym się kropką.

* Jest napisany w trzeciej osobie.

* Jest tak napisany, by zwracać uwagę na unikalne tematy i treści na stronie, aby użytkownik mógł łatwo określić, czy to właśnie go interesuje.

* Zawiera terminy i pojęcia kluczowe, pozwalające użytkownikowi zorientować się, czy strona jest tym, czego poszukuje.

* Nie jest sloganem reklamowym czy promocyjnym. (Unikać należy przymiotników w stopniu najwyższym, jak: "najlepszy", "największy", "najwspanialszy", "najtańszy". ODP nie reklamuje stron internetowych, a określenia takie jak powyższe są nieistotne dla użytkownika katalogu. Użytkownicy określają trafność rezultatów swych poszukiwań na podstawie kluczowych słów i wyrażeń, a nie na podstawie języka promocyjnego.

* Nie używa agresywnej interpunkcji (np. ";)" ), WIELKICH LITER, znaków "&" zamiast "i" oraz wielokropka jako niedomówienia.

* Nie używa zaimków pierwszej lub drugiej osoby, tj. "ty", "twój", "my", "nas", "nasz", "ja", czy "mnie".

* Nie zawiera osobistych opinii lub subiektywnych recenzji.

* Nie powtarza tytułu strony ani fragmentów nazwy kategorii.

* Nie powtarza niepotrzebnie słów kluczowych i fraz ani nie nadużywa przymiotników.

* Nie zawiera dat, cen i innych zmiennych w czasie informacji. Użytkownicy nie lubią znajdować odnośników z nieprecyzyjnymi lub nieaktualnymi adnotacjami.

* Nie zawiera nadużywanych zdań i wyrażeń typu: "Na stronie...", "Strona...", "... i inne", "itd.", "itp.".

* Nie zawiera odniesień do nielegalnie pozyskanej treści (np. pirackich wersji oprogramowania lub muzyki).

* Nie zawiera błędów ortograficznych (istnieje możliwość sprawdzenia pisowni, pozwalająca uniknąć takich błędów).

* Nie używa skrótów, chyba że są one powszechnie zrozumiałe dla potencjalnego użytkownika kategorii.

* Nie zawiera adresu pocztowego lub e-mail, numeru telefonu/faxu, godzin urzędowania, cen, innych adresów URL.

* Może zawierać ograniczone cytaty ze strony (np. ze strony z informacjami o firmie), jeżeli przeredagowanie ich wydaje się zbyt trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dodanie do dmoz.org czekam od ponad 2 lat i jeszcze się nie udało ;) Taki Święty Gral ...

Pozdrawiam :placze:

może sprawdź Grim czy kategoria gdzie dodałeś wpis ma w ogóle redaktora, lub też kiedy ostatnio były jakieś zmiany, aktualizacje w kategorii:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio dodałem 2 strony:

1. wartościowy serwis, domena.pl zaindeksowany z PR=3

2. zaplecze dla pierwszego serwisu, hosting darmowy 60free, zwykła witryna na darmowym szablonie html

i co... druga strona zaakceptowana a ta pierwsza (dużo lepsza) nie została zaakceptowana. Co lepsze, to zaplecze stoi na równi mocno w wynikach jak ten pierwszy wartościowy serwis którym codziennie się zajmuje (pozycjonuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności