Skocz do zawartości

Jak sprawdzić programistę?

Daniello

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taką sytuację - właśnie skończyłem studia wyższe. Od kilku lat interesuję się grafiką komputerową, pracuję w sumie od 3 lat jako freelancer. Nie zarabiam kokosów, ale 1000-1500zł na miesiąc mi wpadnie, co dla studenta było fajnym dodatkiem do życia :)

Postanowiłem spróbować sił we własnym biznesie. Skończyłem zarządzanie i marketing, jak mówię, w grafice jestem oblatany, ale kompletnie nie mam pojęcia nt. programowania. Postanowiłem otworzyć firmę, która będzie oferowała tworzenie stron internetowych (layouty sam jako tako potnę) i mam wielki problem: jak sprawdzać programistów?

Jak mówię - kompletnie się na tym nie znam, strony będą wykonywane dla klientów, skąd mogę wiedzieć, że pracownik (zatrudniony na umowę zlecenie na początku, bo firma będzie w AIP) zrobi robotę najlepiej, jak tylko potrafi?

Myślę, że wielu z Was ma podobne dylematy. Być może jakieś małe cmsy ktoś z was napisze, ale pewnie jako właściciele firm (których na forum pewnie paru jest), zatrudniacie programistów,a sami np na pozycjonowaniu się skupiacie.

Da się w ogóle tak działać? Da się stworzyć swój własny cms, zlecając go pracownikom, a nie mając pojęcia, jak tak na prawde można to sprawdzić? Bo coś może działać, ale ja nie wiem, czy np kodu nie dało się lepiej napisać, może jakoś bezpieczniej, bardziej zoptymalizowanego..

Nie mam niestety żadnego znajomego programisty i to chyba jest kłopot. Z drugiej jednak strony, chyba wielu właścicieli firm bezgraniczne ufa swoim pracownikom..Nie mowie tylko o branzy internetowej, ale także takiej 'przyziemnej', np dużo firm ma własnych księgowych itd..

Jak sądzicie, da się jakoś to pogodzić, pogodzić brak wiedzy nt programowania, a więc poniekąd brak możliwości obiektywnego i dokładnego sprawdzenia pracy pracownika z założeniem własnej firmy?