Skocz do zawartości

Kopia sklepu w subdomenie portalu polskiego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam sklep od kilku lat, chcę się związać z dużym polskim portalem (pr8).

Mam pytanie odnośnie duplikacji treści.

Jak sądzicie co będzie po wstawieniu u nich dokładnie kopii sklepu na ich subdomenie?

Znając życie po postawieniu subdomeny będzie pr 6.

Niekorzystnie to wpłynie na istniejący już sklep? Kto będzie wyżej w wynikach?

Jak zachować się w takim przypadku jeśli chodzi o opisy, title? Co byście Państwo wy zrobili na moim miejscu? Jak to rozegrać?

Prośba o poradę w tym zakresie

Będę bardzo wdzięczny za sugestie i własne przemyślenia na temat tego, co mam zrobić i jak to rozegrać, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wstępnie widzę dwie drogi wyjścia:

1. Przerzucasz sklep pod ich subdomenę, a dotychczasowy sklep po prostu przekierowujesz na tą subdomenę.

2. Tworzysz osobną bazę produktów dla nich, zostawiając obecną u siebie.

Jeżeli skopiujesz identycznie tą samą strukturę strony to możesz liczyć na wyindeksowanie swojego dotychczasowego sklepu, jeżeli googiel zdecyduje, że subdomena będzie lepsza niż Twoja obecna domena. Zdarzają się również przypadki, gdy oba adresy widnieją w google i mają się nieźle, jednak mi nie udało się tego "sztucznie" odtworzyć.

Możesz spróbować tymczasowego przekierowania 302 o ile dobrze pamiętam, wtedy oba adresy siedzą w serpach, jednak jak sama nazwa wskazuje jest to tymczasowe rozwiązanie.

Mhm... tęskniłem?

Jeżeli szukasz kogoś, kto zrobi profesjonalne zdjęcia, to zapraszam! Fotografia Produktowa - klik klik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO już jakieś zróżnicowanie, ale struktura strony nadal będzie identyczna. Pozmieniaj przynajmniej ilość kategorii, podkategorii, czy takie rzeczy. Nazwy url też pasowałoby podmienić, przynajmniej jakieś szczegóły...

Mhm... tęskniłem?

Jeżeli szukasz kogoś, kto zrobi profesjonalne zdjęcia, to zapraszam! Fotografia Produktowa - klik klik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam doświadczenia z podobnymi przypadkami.

Musisz liczyć się ze spadkiem ruchu na właściwym sklepie.

W 3 przypadkach, które miałem okazję obserwować sklepy na subdomenach portali wykazywały nawet 2-3 krotnie gorszą konwersję niż na sklepie "właściwym", po "badaniach" okazało się, że dobre i mocne marki portalowe czy społecznościowe (onet, wp, interia) nie przekładają się na zaufanie sprzedażowe. Czyli np.: "chętnie czytam interię, ale kurde nie będę tam kupował ksiażek, bo od tego są księgarnie".

Sklepy partnerskie na mocnych subkach mocnych portali prawie zawsze zmniejszały ruch naturalny na sklepie właściwym.

Czy wobec tego oznacza to, że należy zrezygnować z takiego rozwiązania?. NIe - albo przynajmniej nie bez zastanowienia się i policzenia całości. W jednym ze znanych mi przypadków firmie udało się utworzyć taką ilość sklepów partnerskich na mocnych serwisach, że obrót sprzed tej akcji stanowił kilkanaście % sumarycznego ruchu. I nie przeszkodziła tu gorsza konwersja. Po prostu kiedyś miał 30K ruchu i konwersję 1,5%, teraz ma 340K i konwersję 0,5%.

Więc najpierw dobrze sobie policz ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności