Skocz do zawartości

świadomość marki - pozycjonowanie słów


pallao

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę pokonkurować trochę na rynku, nazwijmy to na potrzeby tej dyskusji aukcji internetowych. Temat czy warto się w to angażować zostawmy na boku, ja podjąłem już decyzję, nie on jest przedmiotem niniejszego wątku.

Chcę poznać Wasze zdanie na temat, nie wiem czy to dobrze określę - budowania świadomości marki w umyśle potencjalnego użytkownika. Konkretniej mówiąc zastanawiam się nad nazwaniem tego typu przedsięwzięcia właściwą frazą, dzięki czemu zostanie nadana mu tożsamości od samego początku.

Podam przykład wydaje mi się zarezerwowanych i wypozycjonowanych już fraz ze słownika w świadomości użytkowników.

aukcje, aukcje internetowe -> allegro, ewentualnie ebay lub świstak

wyszukiwarka internetowa -> google, ewentualnie bing

portal społecznościowy -> nasza klasa, ewentualnie facebook

ze świata rzeczywistego

odtwarzacz mp3 -> ipod

buty sportowe -> nike, adidas ewentualnie puma

fastfood -> mcdonald, ewentualnie kfc

Według mnie, nie wiem czy się ze mną zgodzicie, pole do manewru w tym zakresie jest już minimalne, dodatkowo niesamowicie utrudnione ze względu na ogrom korporacji i potężnej rozpoznawalności wyżej wymienionych marek, które należą do bardzo bogatych koncernów. Pisząc iż pole do manewru jest minimalne na myśli mam odniesienie porównywalnego sukcesu do już istniejących marek bez gigantycznych nakładów finansowych i nowatorskich rozwiązań.

Czy nie lepiej jest na przykład zamiast kopać się z koniem (w przypadku konkurowania z allegro o słowa aukcje czy aukcje internetowe) po prostu zaistnieć od samego początku pod inną frazą np. platforma handlowa?

Mam nadzieję, że udało mi się w wystarczająco jasny sposób opisać interesujące mnie zagadnienie i dobrze je odczytaliście. Dodam jeszcze dla jasności, że nie chodzi mi o zagadnienie zaistnienia w wyszukiwarkach internetowych pod frazami aukcje i aukcje internetowe, chodzi mi o zaistnienie w świadomości użytkowników pod określoną frazą, czyli zrobienie tak, aby ktoś wypowiadając jakieś słowo lub frazę, automatycznie kojarzył ją z określoną rzeczą, w tym wypadku z serwisem internetowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci odpowiem troche nie do konca na temat ale powinno Ci sie przydac. Jakbys startowal z portalem aukcyjnym to popatrz czego Allegro zakazuje sprzedawac na swoich aukcjach i z czym robi problemy. Sa tam rozne normalne przedmioty. Udostepnij mozliwosc ich sprzedazy na swoim portalu i zawsze powinno przyjsc troche ludzi, ktorzy moga przyciagnac innych i przy okazji zaczac sprzedawac zupelnie inne rzeczy ;)

Allegro robi problemy z niektorymi towarami mimo, ze prawo nie zakazuje ich sprzedazy. Np. ostatnio podobno dogadali sie z Microsoftem, ze nie bedzie mozna oferowac przerobek Xboxow. Z inncyh spraw jakie znam to zakazali sprzedazy magnesow neodymowych, bo ludzie uzywali ich do oszukiwania licznikow z woda (w tym przypadku nie wiem czy jest taki zakaz w prawie).

Allegro tez sporo problemow robi jak ktos chce sprzedawac wlasne ebooki, poradniki itp.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę poznać Wasze zdanie na temat, nie wiem czy to dobrze określę - budowania świadomości marki w umyśle potencjalnego użytkownika. Konkretniej mówiąc zastanawiam się nad nazwaniem tego typu przedsięwzięcia właściwą frazą, dzięki czemu zostanie nadana mu tożsamości od samego początku.

Pamiętam ciekawe zdanie dotyczące tego tematu. Nie pamiętam dokładnego brzmienia, ale sens jest taki: zamiast być drugi lub trzeci w danej branży, stwórz własną kategorię i bądź w niej pierwszy. Wracając do twoich przykładów, to trochę podobnie postąpił Świstak. Moim zdaniem nie do końca jest w tej samej kategorii co Allegro, bo reklamują się jako darmowa platforma aukcyjna. To ich odróżnia od lidera.

Zastanów się, co może wyróżniać twój serwis i od razu buduj świadomość marki, podając ten wyróżnik w sloganach reklamowych. Być może pomysł Carnagge nie jest taki zły, choć podejrzewam, że w sprawie przerobionych Xboxów prędzej czy później zapukałby do ciebie Microsoft :wacko:

Aktualne promocje na domeny i hosting. | Blog o domenach, który da się czytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności