Skocz do zawartości

Artykuły o SEO/SEM w Polskim internecie


lordbart

Rekomendowane odpowiedzi

Przedwczoraj zapytałem Rzeczpospolitą, czy opublikowałaby kolejne artykuły na temat SEO (przedstawiające opinie innych osób ze środowiska, w tym dyskutantów z tego Forum). Otrzymałem następującą odpowiedź (mam zgodę na zacytowanie jej na tym Forum):

Dzien dobry

Oczywiscie, mozemy opublikowac kolejny tekst na ten temat. Ale miejscem publikacji jest dodatek Dobra Firma przeznaczony dla malych i srednich firm, zamieszczajacy teksty poradnikowe. Interesuje mnie wiec tylko to, jak niewielka firma moze zadbac o pozycje swojej strony w Google. Odbiorca jest raczej przecietny wlasciciel czy pracownik malej firmy, ktory nie zna sie na tej tematyce, trzeba mu przekazac wiedze prosto i tylko uzyteczna.

Prosze, aby autor tekstu wzial pod uwage te wymagania.

Pozdrawiam

Bozena Zulawnik

Jak widać są pewne ograniczenia, ale kto się czuje na siłach - może spróbować, a potem poddać się konstruktywnej (niewątpliwie) ocenie Forum. :)

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Tak na szybko - to nareszcie cos w miare sensownego ;)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem, artykuł ogólnie całkiem niezły, ale zawiera kilka punktów, z którymi się nie zgadzam:

W Polsce liczą się właściwie tylko trzy wyszukiwarki: Google oraz podobne serwisy w portalach Onetu i Wirtualnej Polski. Pierwsza posiada ponad 70 proc. zasięg, a WP i Onet po ok. 30 proc. zasięgu w rynku wyszukiwań.

Obecnie jest to 82% Google do 11% w sumie Onet i Wp. Dość znaczna różnica w wynikach, przy nowych danych wiele osób poprostu ignoruje Onet i Wp.

Przed podpisaniem umowy dotyczącej pozycjonowania warto więc zapoznać się z tymi dokumentami, by sprawdzić, czy dana firma w swojej ofercie nie zaplanowała niedozwolonych technik.
Kodeks etyczny SEO to temat na osobny artykuł, jednak po krótce uważam, że klient ma prawo decydować, jakimi technikami będzie pozycjonowany. Jeżeli mu się to opłaci, to techniki niezgodne z tym kodeksem nie będą mu raczej przeszkadzać ;) Oczywiście musi być rzetelnie o wszystkim poinformowany.
Pozycjonowanie polega m.in. na zmianach w kodzie HTML (po angielsku: hyper text markup language, czyli hipertekstowy język znaczników stosowany do pisania stron www). Często obejmuje również warstwę tekstowo-graficzną serwisu, żeby została nasycona właściwymi słowami kluczowymi.
Inna definicja pozycjonowania, będzie o tym niżej.
Ostateczna cena pozycjonowania musi być uzależniona od efektów, czyli koszt powinien wynikać z pozycji, jaką zajęła promowana strona. W umowie warto wyraźnie wskazać, jaką pozycję strona musi osiągnąć przy użyciu konkretnego hasła, by firma pozycjonująca dostała wynagrodzenie. Konieczne też jest ustalenie progów pozycji i przypisanie im konkretnych kwot. Za pozycje od 1 do 5 płaci się np. najwyższą stawkę od hasła, a za pozycje od 6 do 10 nieco niższą. Wszystkie te pozycje znajdują się zwykle na pierwszej stronie wynikowej. Pozycje od 11 do 20 wynagradzane mogą być najniższą przewidzianą stawką.
Płacenie za konkretną pozycję jest nieporozumieniem. Pozycjoner na pewno nie może zagwarantować konkretnej pozycji, poza tym, jest to praktycznie niemierzalne. Jak podczas Google Dance interpretować postanowienia umowy, mówiące tylko i wyłącznie o pozycjach 1-5, gdy strona w zależności od DC zajmuje pozycję 1-555 ?
O nieuczciwości może świadczyć także próba rozbicia opłaty na kwotę za optymalizację oraz za samo pozycjonowanie. Niektórzy tłumaczą to tym, że zoptymalizowanie serwisu wymaga dużego nakładu specjalistów. Tymczasem oznacza to tylko, że firma boi się o końcowy efekt i pragnie zabezpieczyć swoje dochody. A pamiętać trzeba, że optymalizacja jest tylko jednym z elementów pozycjonowania i sama w sobie nie gwarantuje wysokiej pozycji serwisu.
Dlatego nie można ufać firmom, które oferują pozycjonowanie bez jakichkolwiek zmian w kodzie HTML serwisu.

Niestety, tutaj chyba największy minus arta - pozycjonowanie i optymalizacja to dwie zupełnie inne rzeczy. Optymalizacja witryny powinna nastąpić przed pozycjonowaniem, ale nie musi! Wbrew opinii autora artykułu może przecież się zdarzyć, że trafi do naszej firmy pozycjonującej świetnie zoptymalizowana witryna. Przykład z praktyki - jedna z firm z naszego forum, zajmująca się budową CMS'ów przygotowuje świetnie zoptymalizowane strony, których kodu firma pozycjonerska ruszać już nie musi.

Jestem zdecydowanym zwolennikiem oddzielenia optymalizacji od pozycjonowania. Ta pierwsza może być i jest czasami przeprowadzana przez osoby spoza firmy pozycjonerskiej, o czym była mowa w jednym z tematów na forum. Jest to oddzielna usługa i powinna być płatna oddzielnie.

Na koniec, art całkiem niezły, zawiera kilka cennych uwag, które na pewno pomogą w wyborze firmy SEO. Jak dla mnie na czwórkę ;)

Dała matka rozum? To kombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostateczna cena pozycjonowania musi być uzależniona od efektów, czyli koszt powinien wynikać z pozycji, jaką zajęła promowana strona

Tu dałem wyraz swemu oburzeniu :blink:;);):angry:

O nieuczciwości może świadczyć także próba rozbicia opłaty na kwotę za optymalizację oraz za samo pozycjonowanie

Tu trafil mnie szlag

Dlatego nie można ufać firmom, które oferują pozycjonowanie bez jakichkolwiek zmian w kodzie HTML serwisu.

Tu skasowałem, żeby nikogo nie obrażąć

Edytowane ze względu na poprawność polityczną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nimek, wyluzuj - ten artykuł zawiera także wiele cennych wskazówek, które dla nas są oczywiste, a dla klienta nie koniecznie. Bardziej skup się na merytorycznej ocenie artykułu, a z tego co widzę, nie wymyśliłeś nic więcej, niż było w moim poście ;)

Jeżeli tak bardzo chcesz "skopać du**ę" Autorowi, to pod artem był jego mail ;)

Dała matka rozum? To kombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sir Nimek

Parę postów wczesniej jest zachęta do napisania artykułu do Dobrej Firmy.

Hellz

Mówiąc o zasięgu wyszukiwarek autor sięgnął pewnie po dane ranking.pl. Ten ranking rozróżnia od jakieś czasu dwa pojęcia: zasięg i udział odsłon. Dane podane przez Ciebie są bliższe temu, co ranking.pl prezentuje jako udział odsłon.

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yeden myślisz, że powinienem napisac ten art o SEO. Pomyślę.

Skrobnę coś w weekend dam Tobie do wglądu i poprawy a później wspólnie wystawimy się na lincz pokazując artykuł na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o zasięgu wyszukiwarek autor sięgnął pewnie po dane ranking.pl. Ten ranking rozróżnia od jakieś czasu dwa pojęcia: zasięg i udział odsłon. Dane podane przez Ciebie są bliższe temu, co ranking.pl prezentuje jako udział odsłon.

Masz rację, źle wytłumaczyłem o co mi chodziło. Sposób, w jaki przedstawił to autor w domyśle zakłada, iż poza tymi trzema wyszukiwarkami już nic nie ma. Zasięg miesięczny jest IMHO bardzo słabym wskaźnikiem dla pozycjonera, który powinien kierować się tylko i wyłącznie udziałem w ilości odsłon. Dzięki temu wiemy jaki, statystycznie rzecz biorąc, procent odsłon tracimy, nie pozycjonując onetu i wp. Poza tym przy sprawdzaniu zasięgu nadal widzę nieco inne dane, ale bez zagłębiania w aż takie szczegóły.

Dała matka rozum? To kombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrobnę coś w weekend dam Tobie do wglądu i poprawy a później wspólnie wystawimy się na lincz pokazując artykuł na forum.

Szkoda, że Prima Aprilis minął, można by skrobnąć coś baaardzo kontrowersyjnego. Zanim by się ktoś kapnął, już nasze d**y wisiałyby na gałęzi.

A tak poważnie, to moim zdaniem np. pewien człowiek z Łodzi (chyba) ma dobry styl i odpowiedni zasób wiedzy, no i trzyma nerwy na wodzy.

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności