Skocz do zawartości

Samochód - hatchback do 15k


Harvi

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko czy 1,4 75km da mi przyjemność jazdy..

Jednak to nie to samo co >100km i 1,9tdi.

Plusem tych seatów jest brak problemów z zakładaniem lpg. Podobno dobrze założona sekwencja super się w ibizach sprawuje.

SeoUslugi.pl - tworzenie tekstów oraz zaplecz. Faktura VAT, kilkuletnie doświadczenie poparte opiniami naszych zadowolonych klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Miałeś jakieś auto przedtem?Z tego co pamietam jesteś w podobnym wieku i mamy podobne doświadczenie drogowe więc nie napałbym się zbytnio na te 1.9 diesel

1.4 ci starczy to fajny silniczek :)

Kiedyś jeszcze byś sobie sekwencje zamontował i tankowanie na orlenie po 2.10 minus vat i dochodowy żyć nie umierać :) tylko zasuwać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie inne silniki - 1,4 benzyna i 1,9 tdi.

Nie znam obu (więc dobrze, że zabieram głos ;)). Nie mniej jednak mam podobnego diesla, a kiedyś miałem podobną benzynę. Różnica jest przeogromna. Diesel jest dużo bardziej elastyczny (za sprawą turbo). Z dolnych obrotów Ci jest w stanie pociągnąć samochód. Benzynę musisz zakręcić przynajmniej do 3-4 tys. obrotów, żeby miała moc. Efekt - wyprzedzanie dieslem jest bajecznie proste (jak masz zapas mocy, to bez redukcji objedziesz samochód przed Tobą), a benzynę najpierw musisz nakręcić (no chyba, że mówimy o jakimś silniku typu V6, najlepiej turbo, to też bez redukcji spokojnie sobie radzi :)).

No i diesle są żywotniejsze. Tylko jedno ale - ponad połowa firm, szczególnie na zachodzie, kupuje diesle. Więc samochody typowe dla flot (mondeo, 407, laguna, vectra itp) często mają przeogromne przebiegi (mimo zadeklarowanego 150-200k)...

Ale powiem Ci szczerze i uczciwie - o ile z budą się zastanawiać można (de facto czekać na dobry egzemplarz), ale już czy diesel, czy benzyna to musisz wiedzieć wcześniej... :)

Ja wiem jedno - nigdy sobie nie założę gazu. Złe doświadczenia (może zbyt nowoczesny silnik na lata, kiedy to było robione - teraz podobno wiele się zmieniło i jest sporo lepiej, ale wiesz jak to jest - raz się sparzysz, więcej nie dotkniesz). Diesel - rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pffshop.pl o czym Ty piszesz, nowoczesne diesle żywotniejsze od benzyny ? nie wiem czy miałeś doświadczenie z autami flotowymi, ale w Polsce żadna firma nie brnie w diesle ponieważ są niezwykle wrażliwe na paliwo, odpalanie bez podgrzania świeć żarowych czy zasuwanie na zimnym silniku - do tego naprawy niektórych podzespołów są niezwykle drogie - pomopowtryskiwacze czy wymiana turbiny ewentualnie jej regeneracja. jako że mój brat zajmuje się flotą ok. pół tysiąca samochodów - więc chyba wie co mówi i dlaczego firma wybiera benzynowe silniki a nie diesle.

niezaleznosc-finansowa.pl - czasami coś napiszę

Hippos - Katalog stron PREMIUM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle są lepsze ale nie na to nasze paliwo. Gaz jest dobry jak się założy samemu bo to 50-70k się przejedzie, później mogą zaczynać się problemy np. z zaworami.

Ta Ibizka to ma rzeczywiście mały silnik, bez rewelacji, ale na miejską jazdę wystarczy. Jak wcześniej nie jeździłeś to powinieneś być zadowolony bo auto przyjemne, dobrze się prowadzi (na miasto rewalka, bo ma za******e wspomaganie). Nie kupuj tylko Ibizy z silnikiem SDI, jak już coś to TDI ;)

Fotografia ślubna: www.marcindrechna.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od około roku nissanem sunny 1,4 75km bodajże i szczerze mówiąc czasem mi kopa brakuje ;) No ale nissan starsza (8 lat od tego modelu) konstrukcja, auto także cięższe i większe od ibizy.

SeoUslugi.pl - tworzenie tekstów oraz zaplecz. Faktura VAT, kilkuletnie doświadczenie poparte opiniami naszych zadowolonych klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sugerowałbym się przy zakupie auta niektórymi wypowiedziami osób w tym temacie, bo większych głupot nie wiedziałem.

Jak choćby te opinie o focusach.. Przecież I generacja focusa, dokładnie 1.6 silnik chyba 100km wygrał z wieloma innymi autami pod względem bezaawaryjności. Ostatnio nawet w Auto Świecie pisali, że to świetny wybór. Poza tym nie znam ani jednej osoby niezadowolonej z focusa.

Lepiej zajrzyj na jakieś forum motoryzacyjne, pogadaj z kimś kto na prawdę zna się na autach, najlepiej ze znajomymi mechanikami oni wiedzą najlepiej, wiedzą jakie auta się najczęściej psują, jakie najmniej, które są proste i tanie w naprawach, bo to co niektórzy tu piszą to na prawdę informacje z kosmosu.

A wracając do temu - audi A4 jest jedną z najlepszych opcji za 15tys. ,w dieslu świetna sprawa(chociaż drożej wychodzi przy naprawach, to naprawy diesla zdarzają się wiele mniej). Znam 3 osoby, które mają A3, co prawda z różnych roczników, ale wszyscy zadowoleni. Więc ja bym się nie zastanawiał ;) Tylko najlepiej A3 ściągać z niemiec, gdzie nie ma dziur i nie trzeba będzie robić na wstępie zawieszenia. Jakbym miał teraz zmieniać auto to kupiłbym A3.

Agencja SEO z Katowic Intoseo - Pozycjonowanie Katowice
Wynajem myjek przemysłowych i warsztatowych - www.myjki360.pl

Dywaniki samochodowe https://topdywaniki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje się ktoś z Was jak wygląda przerabianie auta z osobowego na ciężarowe? : )

Chodzi mi o homologację.

Od któregoś roku Seat Polska sprzedawał ibizy od razu z homologacją, ale widze, że także starsze modele mają homologację.

Jak z auta osobowego zrobić auto z homologacją, kratką itd? Ile takie coś może kosztować?

SeoUslugi.pl - tworzenie tekstów oraz zaplecz. Faktura VAT, kilkuletnie doświadczenie poparte opiniami naszych zadowolonych klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście maiłem A3 1,9 TDI 130KM 2001 rocznik, polecam takie autko, jest bardzo ekonomiczne na trasie zarzucasz 6 i wychodzi do 5l na 100, w mieście ciut więcej ale za to jaki odjazd jest:D

, najlepiej samemu sprowadzić sobie z zachodu, wtedy wiesz co kupujesz. Teraz poluje tez na audi ale S3 xD.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pffshop w jakim aucie montowałeś gaz i kiedy to było?

Vectra 2,5 V6.

Samochód był bodaj z 1999 (sam początek tej poprzedniej budy). A gaz był montowany gdzieś w 2002-2003. Nie pamiętam dokładnie. Wierz mi - po tych doświadczeniach nigdy w życiu gazu (jakieś problemy z podtrzymaniem wolnych obrotów, strzały z rury itp).

---

Dlaczego floty (w Polsce) są na benzyniakach - z prozaicznej przyczyny - są dużo tańsze.

Żadna firma na zachodzie, gdzie robi się po 200k km rocznie nie ma samochód zasilanych benzyną - za drogo to wychodzi. A w Polsce - owszem - dostajesz Opla Corsa 1,2 benzyna, czy inną Fabię 1,4.

Z resztą wiesz - to takie pieprzenie z mojej strony. Specjalistą nie jestem. Ale mniemam, że o to chodzi.

---

Opowieści o ukrytych kosztach (typu filtr cząsteczek stałych) - nie wiem - specem, ani mechanikiem nie jestem, ale w samochodach za 15.000zł nie ma filtra cząsteczek stałych, więc opowieść jest odległa tematowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego floty (w Polsce) są na benzyniakach - z prozaicznej przyczyny - są dużo tańsze.

Żadna firma na zachodzie, gdzie robi się po 200k km rocznie nie ma samochód zasilanych benzyną - za drogo to wychodzi. A w Polsce - owszem - dostajesz Opla Corsa 1,2 benzyna, czy inną Fabię 1,4.

Z resztą wiesz - to takie pieprzenie z mojej strony. Specjalistą nie jestem. Ale mniemam, że o to chodzi.

Nie chodzi o koszta paliwa, ale koszta napraw samochodów z silnikiem diesla, można na zachodzie ludzi dbają bardziej o samochody firmowe, ale w Polsce każdy wie jak jest - najlepsza marka samochodu ? firmowy, nikt o nie dba jak o swoje więc po testach wyszło że lepiej płacić więcej za paliwo niż wymieniać turbinę co 80 tysięcy i inne rzeczy, które kosztują więcej niż te dodatkowe litry paliwa.

Heh, floty u nas to najczęściej focusy z faktu że przy większych zamówieniach dostaje się bardzo duże zniżki

niezaleznosc-finansowa.pl - czasami coś napiszę

Hippos - Katalog stron PREMIUM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się czytać całego tematu, polecę jednak focusa z silnikiem TDCI. Mój ma pojemność 1.8 i 115 KM a turbina ze zmienną geometrią łopatek zapewnia fajne przyspieszenie już od około 1200 obrotów/min. Przy mieszanym cyklu na zimowych 15" było 5,5 litra, teraz w lecie na 17" jest 6-6.5 - ale fakt wszystko zależy od jazdy. Nie jeżdżę jak emeryt ale i nie cisnę ile wlezie żeby zaraz ostro hamować.

To co w focusie jest jeszcze godne uwagi to zawieszenie - na prawdę przyjemnie się prowadzi. Jedyne co czasem mnie zdenerwuje to jakiś plasticzek czy schowek który drga i się tłucze ale nie wymagajmy już nie wiadomo czego..

Może mi dopisało szczęście przy wyborze może nie ale znajomi którzy mają/mieli focusa chwalą go sobie, ja również polecam ;)

Przy wyborze każdego auta jednak trzeba uważać żeby się nie naciąć na ładnie wypolerowanego trupa ale to inny temat...

Drukarka przestaje już drukować? Kup tusze i tonery na inkhouse.pl !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem kilka autek w swojej kadencji ale najmilej polecam honde civic

zakupiona w salonie w 97 roku - zagazowana w 99 (przy przebiegu okolo 20k km)

nakulalem tym tym 400 k km przy bezawaryjnej jezdzie poza standardowymi wymianami (plus filterki do gazu) wymieniane byly tylko i wylacznie poduszki w zawieszeniu

2 miesiace temu sprzedawalismy z zona to cudo i jestem pewny, ze pojezdzi to kilka lat jeszcze

-----------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności