Skocz do zawartości

Zmagania o TOP1


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pozycjonuję pewną stronę na frazę "XXX y ZZZ". Od dłuższego czasu (6 miesięcy) moja witryna utrzymuje się na 3/4 pozycji. TOP1-2 okupuje witryna konkurencyjna, gdzie pozycję 1 w Google zajmuje strona główna serwisu konkurencyjnego a pozycję 2, podstrona tego serwisu. Pozycję 3 i 4 zajmują kolejno: podstrona mojego serwisu i strona główna mojego serwisu. Przed miesiącem poczyniłem pewne kroki które w moim mniemaniu powinny mi umożliwić przebicie konkurencji. Zmieniłem m.in. TITLE strony głównej tak że stanowi on obecnie frazę "XXX y ZZZ", oraz dopaliłem inkami stronę główną, z myślą o tym że to ona będzie mogła zająć TOP1. Poniżej przedstawiam szczegółowo sytuację:

FRAZA: "XXX y ZZZ"

TOP1: Strona główna witryny konkurencyjnej. PR3, L:733, LD:1723, Index Google: 300, domena z 2006 roku, w title występuje jedynie część frazy: "AAA XXX BBB CCC", w opisie występuje kluczowa fraza. W adresie strony pojawia się część frazy.

TOP2: Podstrona witryny konkurencyjnej z pozycji TOP1. PR1, L:7, LD:1723, Index Google: 300, domena z 2006 roku, title: "AAA XXX y ZZZ BBB", w opisie występuje kluczowa fraza. W adresie strony pojawia się część frazy.

TOP3: Podstrona mojej witryny. PR3, L:266, LD:1747, Index Google: 120, domena z 2007 roku, title: "XXX AAA BBB", w opisie strony fraza kluczowa występuje, ale jest rozbita. W adresie strony pojawia się cała fraza kluczowa.

TOP4: Strona główna mojego serwisu. PR4, L:883, LD:1747, Index Google: 120, domena z 2007 roku, title: "XXX y ZZZ", w opisie strony występuje całą fraza kluczowa. Brak frazy kluczowej w adresie strony.

Dodam tylko że witryna konkurencyjna jest oparta WordPress, a mój serwis to HTML + PHP, aktualizowany średnio raz na pół roku. Działania które ostatnio podjąłem polegały na modyfikacji title strony głównej mojego serwisu z postaci: "AAA BBB XXX y ZZZ" na postać: "XXX y ZZZ". Do tego doszło linkowanie na stronę główną z kluczowym anchorem, linki z 50 artykułów z zamkniętych presell page + kilkaset marnych linków z katalogów + 30 linków z mocnego i dobrze podlinkowanego serwisu tematycznego (LD:5000, tylko 1 link wychodzący z każdej podstrony w postaci właśnie "XXX y ZZZ" prowadzące na stronę główną mojego serwisu ).

Na dzień dzisiejszy (około 3 tygodni od czasu jak zostały umieszczone linki i 4 tygodni od wprowadzenia zmian na stronie głównej) nie widzę żadnych zmian w wynikach. Przyznam szczerze że nie do końca rozumiem dlaczego konkurencja trzyma się lepiej, i dlaczego w ramach mojego serwisu podstrona jest wyżej od strony głównej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę spekulacji z mojej strony: otóż linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne oraz sama treść to tylko część czynników wpływających na pozycję.

Mam wrażenie, że od pewnego czasu są coraz bardziej ważne także inne czynniki: mianowicie to ile czasu dany użytkownik spędza na stronie, stopień odrzuceń (bouce rate), etc. Serwis który przyciąga użytkowników na dłużej, moim zdaniem od google dostaje dodatkowe punkty.

Możesz zapytać skąd google takie rzeczy wie, jeżeli nie używam np. google-anaytics ?

Google tego nie potrzebuje bo:

1) wielu ludzi ma zainstalowane szpiegujące oprogramowanie google: od chrome począwszy, po toolbar etc.

2) Nawet jak ktoś nie ma toolbara lub nie używa chrome to przecież korzysta z wyszukiwarki google: jeżeli ktoś wpisał frazę wyszukiwania, kliknął w wynik wyszukiwania, następnie po minucie wrócił do wyszukiwarki to już na tej podstawie można wysnuć wniosek, że na stronie którą poprzednio użytkownik odwiedził, spędził nie więcej niż minutę (np. na Twojej) a później idzie na stronę konkurencji i siedzi tam 3 minuty - czyli strona konkurencji przyciągnęła go na dłużej.

Podkreślam - to tylko moje spekulacje, nikt nie musi się z tym zgadzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mala roznica w linkach. Macie prawie tak samo LD - on moze miec znacznie silniejsze linki i stad to wynika. Musisz mocniej wszystko podlinkowac i postarac sie w szczegolnosci o mocniejsze linki np. mozesz kupic jakies linki na stronach z PR 4 i 5.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ktoś wpisał frazę wyszukiwania, kliknął w wynik wyszukiwania, następnie po minucie wrócił do wyszukiwarki to już na tej podstawie można wysnuć wniosek, że na stronie którą poprzednio użytkownik odwiedził, spędził nie więcej niż minutę (np. na Twojej) a później idzie na stronę konkurencji i siedzi tam 3 minuty - czyli strona konkurencji przyciągnęła go na dłużej.

Można także wysnuć wniosek, że na jednej ze stron przebywał krócej ponieważ szybciej dotarł do informacji, której szukał. Wtedy [+] powinna otrzymać strona na której spędził mniej czasu. Tak można spekulować bez ustanku.

Wykonam:

- kodowanie z .psd do HTML/CSS/JS,

- wdrażanie szablonów pod WordPress, SEOKatalog oraz inne skrypty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można także wysnuć wniosek, że na jednej ze stron przebywał krócej ponieważ szybciej dotarł do informacji, której szukał. Wtedy [+] powinna otrzymać strona na której spędził mniej czasu. Tak można spekulować bez ustanku.

Dobrze, ale wyobraź sobie sytuację: jest fraza wyszukiwania "abc" i mamy na 1szej stronie wyniki: strona X, strona Y, strona Z:

I teraz user wchodzi na stronę Y, wraca do google (ta sama fraza) idzie do Y, następnie do Z, i znowu wraca ale już szuka po innej frazie mało związanej z pierwszą: np. abc = "komputery", druga fraza = "biura podróży".

Teraz google może porównać ile spędził czasu user na X, Y i Z i premiować tą stronę gdzie user przebywał dłużej - wiem, że tu można się przyczepić do wielu rzeczy, ale ponoć google bierze pod uwagę przy pozycji 200 czynników... więc jakieś te czynniki muszą byc :P

Druga rzecz: jeżeli korzystasz z google webmasters to zauważyłeś ostatnio dział "Wyszukiwane hasła" i są pokazane frazy i liczba kliknięć - czyli CTR ? Jak sądzisz, google będzie chyba dawać jakieś punkty tym stronom w które ludzie klikają w wynikach wyszukiwania - czyli tym które mają lepszy CTR.

Przy czym strona na 1szym miejscu zawsze będzie mieć lepszy CTR niż strona na miejscu nr 5 - ale przecież można porównać każde miejsce z podobnymi CTR na innych frazach i wysnuć wniosek: jeżeli pod frazą "abc" strona na 1szym miejscu ma CTR 80% a średnia dla 1szego miejsca dla całego google jest 70% to warto ją tam utrzymać, chyba że strona niżej (np. na miejscu 3) ma jeszcze lepszy wskaźnik - to już jest prawdopodobieństwo że pójdzie wyżej i zdetronizuje nr 1. Jednak to byłby tylko jeden z czynników (a jest ich 200).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

it_management Wam calkiem fajny raport pokazal. Jak ktosby mial pytania to wykresy i funkcje z niego pochodza z programu Market Samurai.

Caly klucz tkwi w linkach, a nie w jakims czasie odwiedzin strony. On moze miec 1000 linkow na stronach z PR3, a autor tematu moze miec 1 link na stronie z site 1000 i w yahoo w BL bedzie to tak samo widoczne. Trzeba dokladnie zbadac kto i gdzie jakie linki ma.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego wlasnego doswiadczenia :

80-90 % - linki

5-20 % - wiek domeny, budowa strony

Patrzac na kilku klientow z Usa wprowadzonych do top3 na hasla gdzie konkurencja ma domeny wiekowe (10 latki np. ) jestem sklonny stwierdzic, ze BL to tak naprawde jedyny czynnik, ktory istotnie wplywa na pozycje.

Najczestszy popelniany blad : patrzy sie tylko na ilosc

Ja korzystam z wlasnego kalkulatora, ktorego dzialanie jest nastepujace

1. pobiera slowo kluczowe

2. pobiera 10 wynikow z google

3.dla kazdej strony pobiera 1000 bl z yahoo

4.sprawdza anchory tych bl

5.w momencie gdy anchor zawiera dane slowo dodaje go do tymczasowej bazy

6.Kazdy bl ktorego anchor zawiera slowo kluczowe poddawany jest analizie polegajacej na :

-sprawdzeniu pr domeny glownej z ktorej pochodzi

-spradzweniu pr domeny na ktorej sie znajduje

-sprawdzeniu ilosc bl domeny glownej na ktorej znajduje sie analizowany bl

-sprawdzeniu ilosci bl strony na ktorej znajduje sie analizowany bl

Na podstawie tego otrzymuje jakas wartosc liczbowa ktora przedstawia moc BL zawierajacych dany anchor .

Co ciekawe : bardzo czesto jest tak ,ze wyniki pokrywaja sie z tymi z google (czyli 1 strona ma najwiekszy etc ... )

Oczywiscie system nie jest pozbawiony wad. Aczkolwiek taki automat oszczedzil mi mnostwo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczestszy popelniany blad : patrzy sie tylko na ilosc

no ale cos takiego to tylko moze zrobic osoba poczatkuajca ktora nie odroznia linka z rotacji od linka z silnego katalogu

a ze poczatkujacy robia duzo bledow z punktu widzenia osoby siedzacej juz troche w temacie to nie tyczy sie tylko branzy seo ;)

JA: Miał Pan już nie pisać - tak trudno to zrozumieć, nie życzę sobie już od Pana maili

KLIENT: to po co Pan odpisuje? lubi Pan miec pewnie ostatnie zdanie ..ja również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze wnioskuje:

BL ze słabych stron obnizają ranking strony w wyszukiwarce??

Powiedzmy ze mam przegladając swoje BL - 90% ze stron nietematycznych, pr (jak to ma znaczenie) wynosi 0 na tych stronach.

Ładowanie strony w 2 sekundy, polecam: Lh.pl . Test

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obnizaja. Gdyby tak bylo to zajmowalibysmy obnizaniem pozycji konkurencji a nie pozycjonowaniem klientów.

Tematycznosc : nie ma definicji tego terminu . raczej nalezy patrzyac na anchory bl stron z ktorych masz linki

Dla przykladu :

Masz strone o samochodach dla dzieci ,pozycjonujesz sie na fraze samochody dla dzieci

I masz 2 linki z 2 stron

1. Strona o audi ktora ma duzo anchorow na fraze : samochody audi

2.Strona o zabawkach ktora ma duzo anchorow na fraze zabawki

Mimo ze wedlug analizy ktora przeprowadzi czlowiek tematycznie podobnym serwisem jest serwis nr 2, to wedlug algorytmow google (na podstawie wlasnych obserwacji na duzej grupie klientow ) mocniejsze linki beda ze strony nr 1 (bo jest jakas czesciowa zgodnosc anchorow )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczestszy popelniany blad : patrzy sie tylko na ilosc

no ale cos takiego to tylko moze zrobic osoba poczatkuajca ktora nie odroznia linka z rotacji od linka z silnego katalogu

a ze poczatkujacy robia duzo bledow z punktu widzenia osoby siedzacej juz troche w temacie to nie tyczy sie tylko branzy seo ;)

Patrząc na linki zindeksowane w Yahoo nie widzę przewagi w jakości linków konkurencji. (Oczywiście biorąc pod uwagę to co mogę zobaczyć w Yahoo)

KONKURENCJA: Z tego co widzę 70% linków prowadzących na domenę pochodzi 4 stron zapleczowych nie związanych tematycznie. Pozostałe to wpisy do katalogów, linki na forach dyskusyjnych i trochę prellel page. Zróżnicowane IP.

- zaplecze1: PR:0, BLD:1400, wiek:2002, ilość wychodzących z podstrony: 53.

- zaplecze2: PR:3, BLD:450, wiek:2003, ilość wychodzących z podstrony: 13.

- zaplecze3: PR:n/a, BLD:380, wiek:2006, ilość wychodzących z podstrony: 18.

- zaplecze4: PR:1, BLD:730, wiek:2006, ilość wychodzących z podstrony: 67.

Co się tyczy anchorów, to zaledwie 3-4% linków z kluczową frazą: "XXX y ZZZ".

MOJA STRONA: Z zaplecza około 60% linków. Każda strona inne IP. Co najmniej połowa stron tematyczna i z ruchem.

- zaplecze1: PR:3, BLD:90, wiek:2008, ilość wychodzących z podstrony: 3.

- zapecze2: PR:2, BLD:80, wiek:2008, ilość wychodzących z podstrony: 5.

- zaplecze3: PR:2, BLD:85, wiek:2008, ilość wychodzących z podstrony: 11.

- zaplecze4: PR:3, BLD:90, wiek:2007, ilość wychodzących z podstrony: 5.

- zaplecze5: PR:5, BLD:200, wiek:2007, ilość wychodzących z podstrony: 7.

- zaplecze6: PR:n/a, BLD:560, wiek:2009, ilość wychodzących z podstrony: 7.

- zaplecze7: PR:n/a, BLD:550, wiek:2009, ilość wychodzących z podstrony: 7.

- zaplecze8: PR:3, BLD:370, wiek:2001, ilość wychodzących z podstrony: 3.

- zaplecze9: PR:3, BLD:700, wiek:2003, ilość wychodzących z podstrony: 4.

- zaplecze10: PR:2, BLD:5500, wiek:2007, ilość wychodzących z podstrony: 1.

- zaplecze11: PR:n/a, BLD:1100, wiek:2010, ilość wychodzących z podstrony: 8.

Co się tyczy anchorów, to 10% linków z kluczową frazą: "XXX y ZZZ".

Na moje oko w tym przypadku o pozycji faktycznie wydaje się decydować coś innego niż linki. Co ciekawe podstrona mojego serwisu która wyprzedza stronę główną na frazę "XXX y ZZZ" jest podlinkowana z innymi anchorami niż fraza kluczowa "XXX y ZZZ". Fraza kluczowa nie występuje również w title tej podstrony. Podstrona ta jednak ma dużą liczbę wejść z innej frazy kluczowej, a internauci pozostają na tej podstronie stosunkowo długo i wielokrotnie do niej powracają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności