Skocz do zawartości

kolor adresu url w reklamie


luman

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy, co chcesz osiągnąć...

Jeśli podnieść CTR, to raczej powinien być taki sam, jak kolor tekstu, by się nie rzucać w oczy i nie zachęcać do ręcznego przepisywania adresu.

Jeśli obniżyć CTR, to powinien się wyróżniać. !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor linka powinien się wyróżniać. Wszystkie największe portale wyróżniają adres www i nie jest to przypadek tylko wynik badań marketingowych. Wyróżniony adres www uświadamia "klientowi" że tytuł reklamy to link i skłania podświadomie do kliknięcia. Sam robiłem testy i mogę to potwierdzić. Google w domyślnych szablonach na blogspocie też zawsze wyróżnia adres strony i bynajmniej nie po to by obiżyć nam ctr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lis, zdaje się, że zakładasz, że należy 'zmylić' odwiedzającego i nie pokazywać mu, że reklama to reklama.

Gdzieś, nie tak dawno widziałem badania Google'a, gdzie wręcz twierdzili, że najlepszą klikalność mają niebieskie (naturalny kolor) linki. Ktoś to może badał?

A tak przy okazji. Jestem zdania, że projektowanie stron tak aby były jak najbardziej przyjazne dla usera procentuje bez dwóch zdań i tyczy się to też wyglądu reklam. Wszelkie zmyłki, to działanie na krótką metę. Myśląc nad kolorem linka, pomyśl więc jak postrzega Twoją stronę odwiedzający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@okna - ale tutaj mówimy o kolorze URL a nie tytułu

Gdzieś, nie tak dawno widziałem badania Google'a, gdzie wręcz twierdzili, że najlepszą klikalność mają niebieskie (naturalny kolor) linki. Ktoś to może badał?

Owszem, najlepszą klikalność mają niebieskie linki, ale nie tyczy się to reklam!! To są badania na temat widoczności linków na stronie i tego czy user rozróżnia klikalne odnośniki od reszty tekstu. W takim wypadku są bardziej klikalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyróżniony adres www uświadamia "klientowi" że tytuł reklamy to link i skłania podświadomie do kliknięcia.

Przyznam, że nie bardzo rozumiem, jak to miałoby działać. Wyróżniony URL pod reklamą miałby uświadomić, że podkreślony tytuł jest linkiem i zachęcić do kliknięcia? A co ma jedno z drugim wspólnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie bardzo rozumiem, jak to miałoby działać. Wyróżniony URL pod reklamą miałby uświadomić, że podkreślony tytuł jest linkiem i zachęcić do kliknięcia? A co ma jedno z drugim wspólnego?

Działa to w ten sposób, że użytkownik szybciej zauważa link www.strona11.pl, niż np link: Strona 11. Wyrózniony url przykłuwa jego uwagę i kieruje wzrok na tytuł. Są to oczywiście ułamki sekund. Jest to zachowanie podświadome i skłania użytkowników do przyciągania wzroku na tytuły reklamowe w gąszczu linków wewnętrznych strony. Jeśli jednak reklama jest obramowana lub tytuły są w innych kolorach niż pozostałe linki strony, to url-e lepiej chyba zrobić w kolorze tekstu reklamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... Co szybciej przyciągnie wzrok -- jedna podkreślona i wyróżniona kolorem linia (tytuł reklamy), czy dwie -- tytuł i kolorowy URL? Sądzę, że ta pierwsza. Im mniej elementów się wyróżnia, tym łatwiej zmusić czytelników do ich zauważenia.

Taka przynajmniej jest moja teoria, ale dodam, że kompletnie nie jest podparta porządnymi badaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności