Skocz do zawartości

efektywne title - prośba o sprawdzenie :-)


seogeek

Rekomendowane odpowiedzi

Wklejam jeszcze raz, bo coś się spieprzyło.

heh czuję się jakbym pisał wypracowanie i potem leciał do mamy - mamo, mamo sprawdzisz mi.

mam nadzieję, że mnie nie zgnębicie przeczytacie i dacie swoje komentarze, muszę ćwiczyć ogólnie język i zagłębić się w tematyce seo dlatego napisałem sobie krótki 3 tys art o efektywnych titlach (odnośnie moich osobistych doświadczeń).

Jestem geekiem więc userzy PiO - looz 

Efektywne title kluczem do sukcesu?

Tytuł strony umieszczany w zaznacznikach <title> ...</title> jest jednym z najważniejszych elementów na stronie pod kątem SEO. Jego prawidłowo optymalizacja w znaczący sposób ułatwi nam uzyskanie wysokich lokat w Google.

W sieci istnieje kilka schematów tworzenia efektywnych tytułów strony, ogólnie najbardziej popularnym modelem jest zasada mocnej trójki czyli, wstawianie do wspomnianego wcześniej zaznacznika „title” - trzech słów kluczowych, które zestawiając każdy z każdym tworzą dodatkowe słowa kluczowe, ale o tym więcej w późniejszej części tekstu.

Ogólnie na początku trochę przyjrzyjmy się co to w ogóle jest title, z ilu znaków powinien się składać, gdzie umieszczać słowa kluczowe etc.

Title, czyli inaczej tytuł strony umieszczany jest w HTML'owskim zaznaczniku title (pomiędzy zaznacznikiem otwierającym <title> i zamykającym </title>. Jeśli korzystasz z różnego typu CMS'ów tytuł poszczególnych stron możesz zmienić w panelu administracyjnym strony (w zależności od skryptu) lub z przysłowiowego z „palca” w kodzie strony.

Podstawy budowy tytułu już znasz, teraz zajmijmy się jego długością. Standardowo nie powinien on być dłuższy niż 80 znaków, dodatkowo tytuł dla poszczególnych podstron powininny być zróżnicowane. Mimo, że zalecany jest 80 znakowy tytuł - to przeglądarka Google w swoich wynikach pokazuje tylko 65 pierwszych znaków, dlatego nie upychaj słów kluczowych na sam koniec.

Jeśli jesteśmy już przy słowach kluczowych to ich kolejność w tytule ma bardzo ważne znaczenie, im bliżej początku umieścimy słowo kluczowe, tym strona w wynikach wyszukiwarki będzie na znacznie wyższych pozycjach. Dlatego tworząc tytuł, kolejność słów kluczowych możesz uargumentować trudność fraz, na samym początku titla umieszczaj trudne frazy, na dalszych łatwiejsze.

Najczęściej w sieci możemy spotkać dobrze zoptymalizowane title takiego typu:

słowo kluczowe 1, slowo kluczowe 2 - nazwa firmy

lub

nazwa firmy - slowo kluczowe1, slowo kluczowe 2

Jeśli nasza firma nie jest zbyt znana w sieci i tym samym jesteśmy pewni, że większość osób nie będzie wklepywać jej nazwy do wyszukiwarki zachęcam do skorzystania z pierwszego wariantu.

W przypadku jednak, kiedy firma jest znaczącą marką na rynku i statystyki wskazują, że ludzie dość często wchodzą na naszą stronę po wpisaniu w przeglądarkę nazwy firmy warto zastosować schemat drugi.

Jednak bardziej jest to zabieg wizerunkowy (SEO Branding), w każdym razie z takiego rozwiązania korzysta przykładowo empik.com.

Teraz przejdźmy do zasady mocnej trójki, czyli kombinacji słów kluczowych w title, przykładowo skorzystam z wariantu pierwszego podanego powyżej:

Źródlana woda smakowa - Beskidzka Woda

Całość przejrzysta, łącznie 38 znaków. Trzy słowo kluczowe, plus nazwa firmy zawierająca po części też frazę która można wykorzystać.

Dzięki czemu otrzymujemy takie frazy jak (kolejność wg. mocy słów):

-źródlana woda

-woda smakowa

-źródlana woda smakowa

-woda beskidzka

-źródlana woda beskidzka

Ze względu, że dodałem tutaj jeszcze nazwę firmy, to nie jest to taka typowa zasada mocnej trójki, bo wszystkich kombinacji mamy aż 5, ale chyba każdy rozumie o co mi chodzi.

Proszę o sugestię co zmienić, co poprawić. Gdzie palnąłem gafe itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności