Skocz do zawartości

Opłacalność pozycjonowania w stosunku do AdWords


FancyFactory

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dokonałem małego porównania. Porównanie dotyczyło kosztów reklamy jakie ponoszę w związku z pozycjonowaniem, a kosztów jakie musiał bym ponieść by ten sam efekt uzyskać w oparciu o AdWords. Pozycjonowanie wykonuję samodzielnie, więc poza kosztami utrzymania zaplecza doliczyłem również koszt pracy własnej w stawce 20,00 zł/1h. Porównywanym "efektem" była ilość unikalnych odwiedzin dla zestawu 8 fraz dla których strona bez pozycjonowania nie wyświetlała by się w top 50. Dla tych 8 fraz ustaliłem również orientacyjne stawki w AdWrods. Co prawda spodziewałem się iż pozycjonowanie będzie znacznie bardziej opłacalne, ale nie sądziłem że aż tak bardzo. Pozycjonowanie w moim przypadku okazał się 15-krotnie tańsze niż AdWords. Tematyka strony: biznes , firma.

Ciekawym czy również wykonywaliście tego rodzaju porównania i z jakimi wynikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie AdWords wychodzi przeciętnie 20-30% drożej niż SEO.

W AdWords polecam tylko sieć wyszukiwania, bo z partnerskiej ruch jest śmieciowy, w słowach kluczowych tylko dopasowania dokładne. Wpisanie słów kluczowych bez [...], ewentualnie "..." znacznie zwiększa koszt kampanii, a konwersję tylko minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy o jakich hasłach mowa...

Łatwiej, taniej i szybciej jest promować serwis z konkursem na hasło "konkurs"... skuteczność też jest wysoka ;)

Dla przykładu: Promowałem w AdW konkurs:

https://kazdy-wygrywa.co.cc/konkurs/

Konkurs (I edycja/zamknięta) miała wystartować w ciągu 3 miesięcy... nikt nie dawał gwarancji nawet na top50, więc zlecili AdW

Szybka Naprawa błędów WordPress - od ręki i profesjonalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem roznica jest minimalna.Jezeli przychodzi "klasyczny" klient,ktory chce placic za "efekt" to ja mu odpowiednio mowie ile efekt wynosi.W ryczalcie wyszlo by taniej.Inna sprawa jak ktos to robi sam,a inna gdy firma to robi i chce na tym dobrze zarobic,bo chyba nikt nie chce zarabiac po 3-6 miesiacach 100 zl.

LOK - LIGA OBRONY KRAJU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jakaś fraza jest trudna do wypozycjonowania, a równocześnie rzadko poszukiwana (mało kliknięć), to AdWords opłaci się bardziej; to porównanie wbrew pozorom nie jest łatwe, a ograniczanie się tylko do ceny zamazuje nieco inne różnice... próbujemy stworzyć taką uniwersalną tabelkę porównującą pozycjonowanie i linki sponsorowane, jednak zdaję sobie sprawę, że to i tak jest to duże (za duże?) uproszczenie... tym bardziej, jeśli zechcemy porównywać konwersję, a ta zależy również od pozycji adresu...

co do rozliczania, to oczywiście chodzi o rozliczanie w przypadku pośrednictwa agencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdW tylko pod frazy, na które pozycjonowaniem do TOP będziesz walczył długimi kwartałami

Jednym słowem na frazy "na dziś, na jutro" będącymi po za zasięgiem

AdW tylko dla fraz sezonowych, dla których pozycjonowanie oferujące dłuższe/trwalsze rezultaty się nie opłaca/mija z celem

przykład: "skup truskawek" fraza istotna w określonym czasie, nic po topowej pozycji w wrześniu gdy potrzeba było w czerwcu

a klient nie pomyślał o pozycjonowaniu w stosowną porę wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdWords oczywiście razem z pozycjonowaniem i tylko w wynikach wyszukiwania G, na dokładną frazę. Można też np ustawić koszt na 10 gr. Reklama będzie najprawdopodobniej wyświetlana na samym końcu, gdzie przy minimalnym koszcie zawsze buduje się jakąś tam świadomość istnienia waszej strony. Pewnie wszyscy wiedzą, że największą klikalność ma Top 1, 2, 3, 10. Daje niezłe efekty jak na koszt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności