Skocz do zawartości

Ogólnotematyczne zaplecze za niewielkie pieniądze

moody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym stworzyć sieć stron internetowych, które będą na tyle dobre żeby na siebie zarabiały, a jednocześnie będą mogły służyć jako ogólnotematyczne zaplecze. Załóżmy, że dysponuje budżetem 1000 - 2000zł. Nie mam doświadczenia w temacie więc proszę o pomoc. Przeznaczenie tego projektu jest... nieznane. Coraz bardziej mnie wciąga pozycjonowanie i pomyślałem, że własne zaplecze się przyda :) Zawsze można je w razie czego sprzedać.

Nie chciałbym tworzyć katalogów bo jest potem dużo roboty z moderacją, a pozatym katalogów jest całe mnóstwo. Myślałem raczej o zamkniętej sieci blogów/precli w liczbie 10-20 + np. 5 stron na tematy na których się znam. Wszystko na oddzielnych domenach zagranicznych (ewentualnie część blogów na subdomenach) i postawione na SEO hostingu np. w OmniMax (20 różnych IP). Pytania jakie mi się nasuwają co do wykorzystania zaplecza i samego pomysłu:

1. Czy opisywane strony mogę częściowo wykorzystać jako zaplecze pod StatLinka, ale bez ryzyka utraty pozycji? Innymi słowy: jeśli umieszczę np. 2-3 linki statlinka na normalnych stronach www to polecą one w wyszukiwarkach?

2. Czy mając 5 opisywanych "normalnych" stron (1 strona = 1 temat) na przeróżne tematy + kilkanaście blogów ogólnotematycznych mogę uznać, że mam swoje zaplecze i zacząć odnosić sukcesy na średnie/średniotrudne frazy? (Wiem, że nie da się tego dokładnie określić).

3. Jakieś sposoby na zmniejszenie kosztów całego projektu? Czy np. kupno tylko 10 domen i postawienie całości na tych 10 domenach głównych i ich subdomenach będzie wielkim grzechem?

To z grubsza tyle. Wszelkie sugestie i porady mile widziane. Jak ktoś sądzi, że moje zamiary nie mają żadnego sensu to też dajcie znać :)

Z góry dzięki za pomoc

pozdrawiam