Skocz do zawartości

nieuczciwy sprzedawca


wizner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o pomoc, borykam się z takim problemem. Kupiłem za pobraniem sprzęt RTV od sklepu internetowego poprzez Allegro. Firma po wielu moich monitach łaskawie wysłała towar po 16 dniach roboczych. Sprzęt przyszedł, ale w obecności kuriera okazało się, że posiada fatalną wadę, DZIURĘ w panelu LCD. Karton był również uszkodzony. Folie na samym sprzęcie wyglądały jak częściowo odklejane i przyklejone ponownie.

Zgodnie z literą prawa zapłaciłem kurierowi za sprzęt i przesyłkę. Spisaliśmy protokół, który posiadam w oryginale (firma sprzedająca zażyczyła sobie ten dokument w oryginale, jednak nie zamierzam się go pozbywać). Dzień później ten sam kurier odebrał sprzęt, który miał wrócić do nadawcy na zlecenie sprzedawcy. Ale sprzedawca wciąż nie potrafi odpowiedzieć kiedy wyśle towar pełnowartościowy.

Mam wrażenie, że sprzedanego towaru po prostu nie posiada i liczy na "wciśnięcie" komuś bubla. Dodam, że towar został kupiony ok. 12% taniej niż ceny sklepów internetowych, ale miał być pełnowartościowy. Mam dosyć czekania i grania "na zwłokę".

Czy przy odstąpieniu od umowy kupna (od kiedy teraz liczyć te 10 dni?) muszę czekać znowu 2 tygodnie na zwrot pieniędzy?

Co proponujecie w takiej sytuacji?

Z góry dziękuję za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@M_a_T - Nie mozesz tak zrobic. Najpierw musisz zaplacic kurierowi, a dopiero pozniej mozesz z nim sprawdzac. Jak nie zaplacisz to kurier nie otworzy paczki.

@wizner - w ogole to widze, ze dolaczyles dzisiaj na forum chyba tylko po to, zeby ten temat napisac... Cos Ci sie musialo pomylic, bo to nie jest forum prawnicze.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spisaliśmy protokół, który posiadam w oryginale (firma sprzedająca zażyczyła sobie ten dokument w oryginale, jednak nie zamierzam się go pozbywać).

Brawo.

Pozbawiasz sprzedawcę możliwości przeprowadzenia skutecznej reklamacji w firmie kurierskiej.

Tym samym siebie pozbawiasz możliwości otrzymania nieuszkodzonego towaru.

...liczy na "wciśnięcie" komuś bubla.

Oczywiście, sprzedawcy to [ nierzetelni partnerzy ] i pakują uszkodzony sprzęt w uszkodzone opakowania.

Z tego co piszesz, towar nie miał wady a został uszkodzony. To mała różnica.

Pozdrawiam,

Mariusz

Ps. Gdzie tu tytułowa nieuczciwość sprzedawcy?

Co proponujecie w takiej sytuacji?

Proponuję lekturę:

- kodeks cywilny

- ustawa prawo przewozowe

- ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

Tam znajdziesz odpowiedzi na zadane pytania. Wymienione przeze mnie ustawy dosyć precyzyjnie określają prawa i obowiązki obu stron w e-handlu.

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności