Skocz do zawartości

Co można odliczyć od podatku VAT


bestos

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Drobna korekta:

Samochód nie musi być "zarejestrowany na firmę". Może być zarejestrowany na osobę prywatną, a tylko wciągnięty w majątek firmy.

Wtedy można go dodatkowo amortyzować, co też jest stałym miesięcznym kosztem. Podobnie jak ubezpieczenia itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tym remontem pokoju w którym się prowadzi działalność? Firmę prowadze w mieszkaniu w którym mieszkam, śpię, chciałem zrobić remont żeby w zimie nie wiało chłodem przez drzwi i by zaoszczedzic na ogrzewaniu, by kolory na ścianach odprężało wzrok a ni wpędzały w monotonnie pracy, regał chcę mieć taki by móc w niego wkładać segregatory, książki, papiery, faktury, a nie jego brak... powiedzmy. Czy to przejdzie?

Dodam że w pokoju też mam łóżko, obok kuchnię i jest to pomieszczenie firmowo prywatne.

A w wolnej chwili forum-budowa.pl ew. praktycznie Uwaga awaria!

A to: portal branży budowlanej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie trochę to ryzykowne wliczać remont w mieszkaniu w koszty, bo zawsze mogą się uczepić. Oczywiscie parę mebli typu biurko pod komputer, szafa na segragatory jak najbardziej, ale kilka stów oszczędności chyba nie jest warte potem zastanawiania się czy US nie będzie miał nic przeciwko.

Chociaż są oczywiście tacy, co na firmę remontują/budują cały dom - biorą np. wanny w koszty i się specjalnie nie przejmują, bo liczą że nikt ich przez te 5 lat nie odwiedzi...

Skuteczne pozycjonowanie stron www | Nowe randki internetowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, garnituru się nie wliczy, za wyjątkiem branż, w których to jest niezbędne (prawnik, ubezpieczyciel itp.).

Za to zawsze możemy wliczyć ubranie, które ma charakterystyczny dla naszej firmy krój lub logo (o ile dobrze pamiętam, to logo może być nawet odczepiane /np. na rzep/).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz się jakoś prezentować klientom, więc ubranie robocze też Ci się przyda

( czytaj: garnitur, buty )

Hehe, to też nie jest takie oczywiste. U mnie przyczepili się do garnituru, pomimo że kupiony on był dla przedstawiciela. Co prawda nie zgodziłem się z ich interpretacją i chyba mi odpuścili, ale jakbyś garnitur kupił dla siebie, to nie masz prawa go odliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jest, chyba że udowodnisz, że jest on związany z reklamą czy promocją firmy, a to nie zawsze zrobisz :)

ale jak sobie wymaluje samochód w barwy firmowe, to chyba już jest. Możesz napisać, że jeździsz po mieście i reklamujesz w ten sposób firmę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ptaq Naprawdę? akurat planuje remont pokoju, tzn biura tak można powiedzieć bo tu pracuje...

Czyli farbę, pędzle, karnisz, zasłonki, okno, hmm może nawet meble. Ale to chyba za piękne żeby było prawdziwe...???

Oczywiście - jeżeli tylko to jest TWOJE biuro - w sensie jak np. mieszkanie rodziców - to potrzebny papierek urzeczenia - i wtedy możesz śmiało remontować. Tyle, ze w przypadku kontroli teoretycznie musisz pokazać to co kupiłeś - gdzie to zostało "użyte" gdzie to jest. Czyli jak np. wejdzie kontrola z 3 mc po remoncie - musisz jej faktycznie pokazać pomalowany pokój, karnisze, zasłony itd.

Oczywiście bez przegięć - byś mając 1 pokój nie kupował farby jak na pomalowanie 300m2.

Stąd branie faktur od znajomych na zbyt dużo mebli / materiałów budowlanych - prawdopodobnie w trakcie kontroli Cie zgubi... ale jeżeli faktycznie remontujesz to śmiało bierz na FV.

Dobrym sposobem jest również wzięcie samochodu w leasing - najlepiej z kratką, tyle - że nasze państwo ma zakusy już na kratkę i z tego co wiem prawdopodobnie tylko do końca tego roku te z kratką będą jeszcze ciężarówkami.

Tak ogólnie polecam uderzyć do swojego biura księgowego (jak nie masz to polecam, bo teoretycznie te 150zł dasz ale masz rozliczenie z głowy + sprytna księgowa doradzi Ci co możesz kupić, co nie i ona to jeszcze odpowiednio zaksięguje).

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym sposobem na koszty w "małych domowych firmach" - jest po prostu remont mieszkania/biura.

Ptaq Naprawdę? akurat planuje remont pokoju, tzn biura tak można powiedzieć bo tu pracuje...

Czyli farbę, pędzle, karnisz, zasłonki, okno, hmm może nawet meble. Ale to chyba za piękne żeby było prawdziwe...???

Dokładnie tak jak piszesz, farby, okno, zasłonki, karnisze, parapety, panele podłogowe, możesz odliczyć.

Dalej mi księgowa wytłumaczyła również że przykładowo w łazience masz zlew, gdzie klient jak przyjdzie to może sobie ręce umyć, więc zlew, jak i kran do tego zlewu również, mydło, mydelniczkę. Jednak przykładowo kran do wanny już nie.

Remont wc, też odpisałem ze wszystkimi płytkami, klejami, itd.

Można odliczyć drzwi wejściowe do mieszkania, remont przedpokoju, wieszak na ubrania, szafkę na buty.

Dalej kawa, herbata, cukier, zestaw filiżanek do kawy, szklanki, płyn do naczyń, gąbkę do naczyń, płyn do mycia szyb. Praktycznie całą chemię jaką kupuje się do domu.

Tak przynajmniej jest u mnie w mieście, w zależności od urzędu odpisywanie różnych rzeczy może być różnie interpretowane.

Zajmuję się optymalizację oraz pozycjonowaniem stron internetowych, wystawiam F.Vat. Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

https://websy.pl/ kontakt@websy.pl, tel: 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz biuro w pokoju to wyliczasz ile m2 zajmuje twoje biuro i tyle % mozna odliczać. remont tylko w zakresie tychże przypadających metrów. przynajmniej moja ksiegowa powiedziała ze jak wylicze procentowy udzial biura w mieszkaniu to moge sobie to w koszta wrzucić. de facto czynsz/gaz/remonty u mnie na koniec orku stanowią 10% całości wydatkow :P

w sumie dobre i 10% ;)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności