Skocz do zawartości

Co można odliczyć od podatku VAT


bestos

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jakiś moderator może dokleić tą wiadomość do pierwszego posta??? oczywiście bez zbędnego formatowania

Jeśli ktoś nie ma samochodu na firmę, bo nie jest jego właścicielem, to może podpisać umowę użyczenia tak jak to jest z wynajmem lokalu i wliczać w koszty firmy... więcej informacji? (tymczasowo do księgowości).

Nawet w przypadku biletów Miejskich Przedsiębiorstw Autobusowych, można się zgłosić po fv zbiorczą do biura i dostać na to Fakturę.

Ubiór też czasem jest ważny w prowadzeniu firm, Klienci muszą widzieć osobę reprezentatywną, ubraną w garnitur, lub odzież z logiem firmy, to też ma znaczenie w naszej branży i można to odliczyć.

Barwy firmy, tzn reklama na własnym aucie, też można odliczyć podatek VAT.

Remont biura, budynku pracy, to też można odliczyć: Okna, drzwi, zasłonki, rolety, chodniki, panele podłogowe, parapety itp, szcześliwcy wliczają remont w 100% jednak czasem ważne jest też gdy ktoś wylicza procent powierzchni użytkowej firmy w stosunku do powierzchni mieszkalnej...

Wszystkie infomacje w tym poście NIE są informacjami nie w stu procentach pewnymi, dlatego to forum jak i osoba zakładająca ten wątek nie odpowiada za informacje tutaj zawartę. Wszystkie informacje tutaj zawarte są zbiorem naszych doświadczeń które zostały wykożystane w praktyce ale też nie. Każdy może je stosować na swoją odpowiedzialność.

A w wolnej chwili forum-budowa.pl ew. praktycznie Uwaga awaria!

A to: portal branży budowlanej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Jeśli ktoś nie ma samochodu na firmę, bo nie jest jego właścicielem, to może podpisać umowę użyczenia tak jak to jest z wynajmem lokalu i wliczać w koszty firmy... więcej informacji? (tymczasowo do księgowości).

tylko poprzez tzw. kilometrówkę.

Ubiór też czasem jest ważny w prowadzeniu firm, Klienci muszą widzieć osobę reprezentatywną, ubraną w garnitur, lub odzież z logiem firmy, to też ma znaczenie w naszej branży i można to odliczyć.

Garnituru z całą pewnością nie można, no chyba że będzie logo na plecach ale to też nie na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć,

Trochę czytałem na temat leasingu samochodu. Jednej rzeczy nie wiem albo nie czytam ze zrozumieniem. Przykładowa firma ABC, która miesięcznie ma nastepujące przychody i wydatki:

1. 8000,0 zł - wypłata

2. 1000,0 zł - ZUS,

3. 3000 - podatek dochodowy

4. 4500 - VAT

Z czego pobierany leasing ? Jak to jest "finansowane" w działalności.

Pozdrawiam

P.S kwoty są przykladowe żeby się lepiej liczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierozumieniem Twojego pytania. Koszty lizingu to 100 % koszty prowadzania działalności + VAT z FV jest do odliczenia. Nie wiem co chcesz jeszcze liczyć. Jeśli stać firmę na raty leasingową ( wplata własna obecnie to nie mniej jak 10%) to bierze coś w lizing, jeśli nie to nie.

w przypadku kiedy dochodowego masz 3000 to cala rata lizingowa nie zimniejsze kwotę podatku, a tylko 19% co jest oczywiste,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na raty leasingu otrzymujesz normalną fakturę jak na każdy inny towar czy usługę.

Faktura jest kosztem, który obniża należne podatki (dochodowy i VAT). VAT- ma ograniczenia.

Pozdrawiam,

Mariusz

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mr, strasznie mylisz pojęcia (dochód, przychód, podatki). Albo niejasno się wyrażasz albo musisz trochę jeszcze poczytać ;)

e: Max, pisał o samochodzie.

Piłeś? Nie jedź (i nie loguj się na forum) !

Siciliano: Robić szeptankę tutaj to jak sprawdzać w zbiorniku poziom paliwa zapalniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ktoś mieszka i ma tam zarejestrowaną firmę winien mieć wydzielone pomieszczenie (załóżmy metrażowo, zakładamy pokój) i proporcjonalnie robić odliczenia co do mediów itp. kosztów. Mojemu znajomemu US zakwestionował wrzucenie w koszty kanapy w lokalu użytkowym tylko dlatego że miała funkcje spania. Można jak piszecie bawić się w szukanie kosztów typu zakup śmietanki, mleka wody ale co to da przy podatku kilkunastu tysięcy miesięcznie?. To jest ten poziom którego osobiście nie lubie bo zabawy z materiałami biurowymi nic nie dają a kasa jeszcze za mała żeby uciekać do raju podatkowego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności