Skocz do zawartości

1,5 netto PLN za 1000 odsłon w agencji reklamowej - możliwe?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie mówię o stronach mających po 100mln odsłon, ale tak do 10-15mln miesięcznie.

1.) Zauważyłem, że strony będące w arbo, idmnet mają widoczne cały czas reklamy nawet przy zrobieniu 10-15 odsłon. Czyli można się dogadać z taką dużą siecią i zawsze ok. 10 pierwszych odsłon będzie obłożonych stawką 1,50 netto?

2.) Możecie mi podać nazwy takich mniejszych sieci?

3.) Oczywiście proszę kolejne osoby o pisanie swoich spostrzeżeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Masz racje, ale ostatnio sporo kampanii (niekiedy ponad połowa u mnie) rozliczana jest w modelu CPC za klik :). Naturalnie mozesz sie nie godzic na takie kampanie. Generalnie patrzac na moich stronach (tematyka kobieca) i liczac wszystkie odslony wg google analytics to mi wychodzi w zaleznosci od miesiaca (duza rozbieznosc niestety) miedzy 0,40 gr a 2,2 zł netto za 1k odslon.

2. Dla stron kobiecych np. glossymedia, a o reszte to musisz googlowac. Ostatnio sie sporo tego namnozylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyczy sie to wstawienia 3 kreacji +intertextu. Na gorze 750x100/200, po prawej skycrapper i do tego kwadrat jeszcze gdzies na dole. To jest juz stawka prosto dla mnie. Srednio pewnie lekko wyzej niz 1zł netto, ale trzeba zaznaczyc, ze to "prosty" i maly sajt. Nie lider w branzy itp, weic nie ma co sie dziwic, ze jedzie tylko na zasiegowkach. Jesli masz dobry, rozpoznawalny brand to wyniki beda lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od miesiąca. Ja przy 0,5mln odsłon miesięcznie mam duże zróżnicowanie. Czasem 180zł netto (miesiąc np. marzec), czasem po 1300zł netto (maj-czerwiec i listopad-grudzien). To że zagwarantują Ci stawkę nie oznacza że będzie cały czas sporo reklamodawców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary szkoda twojego czasu. Nie daj się dymać sieci i nie psuj rynku. Jak ktoś mi proponuje 1,5 zł to ja mu macham rączką i karze wyłączać takie kampanie.. Z siecią się nie dogadasz żeby mieć tak jak to sugerujesz. Najpierw pójdzie to na czym oni zarobią najwięcej nie ty. Nie zdziw się jak podadzą ci jakieś gratisy albo bartery gdzie ty nie jesteś stroną barteru. 1,5 zl to jest nic innego jak okradanie cię z twojej ciężkiej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) nie dawaj się dymać sieciom reklamowym 1mln odsłon to dla nich dużo. Walcz o swoje i pamiętaj, że każde ich słowo dobrze jest sobie podzielić przez 4 lub 6

:) jeśli mas wartościowy kontent to sam sprzedawaj powierzchnie firmom. Dużo lepiej na tym wyjdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz trochę pojęcia. Firmy, które wymieniasz to są sieci reklamowe. Taka siec zrzesza witryny, współpracuje z domami mediowymi lub gdy klient jest mniejszy to bezpośrednio z klientem.

Widzisz łańcuszek? jak myślisz czy klient kupuje reklamę w domu mediowym za 1,5 zł za 1 tyś.?

Dlatego jeśli firma(klient) zatrudnia w dziale marketingu kogoś komu chce się pracować to warto podbić do takiej firmy i zaproponować reklamę w dobrej cenie z pominięciem całego łańcuszka ale jest to niezwykle trudne.

Klienci wolą zlecić wszystko w domu mediowym, dostają potem media plan a na koniec statystyki.

Możesz też spróbować uderzyć do domu mediowego, ale dom mediowy woli wspolpracować z jedną siecią lub kilkoma niż z setkami witryn a potem ogarniać statystyki.

Zdarza się tak, że dom mediowy pyta sieć o reklame na danej stronie, sieć reklamowa pyta witrynę o cenę ta mówi np 5 tyś. za tydzień flat free. Sieć przekazuje informacje do domu mediowego oczywiście dając swój narzut np 8tyś(a słyszałem o większych narzutach). Dom mediowy idzie z informacjami do klienta z cenami powiększonymi o kolejne tysie. Klient klepnie budżet i media plan. Dom mediowy z racji tego, że kryzys, że mają taki system zachowań zgłasza się bezpośrednio do witryny i pyta ile za reklame flat free na tydzień. Ty nie wiesz, że to ta sama reklama, o którą pytała sieć. Mówisz tą samą cenę. Dom mediowy mówi okej kupujemy. I tu pytanie. Jak myślisz. Klient domu mediowego ile płaci za reklamę u ciebie? twoje 5 tyś. + narzut domu mediowego czy np 8 tyś.+ narzut domu mediowego.

Jednak tak jak pisałem wcześniej, współpraca z dużym klientem bezośrednio jest bardzo trudna. Choć można znaleść się w budżecie po osobistych kontaktach. Spotkania, obiady, wino czy wódeczka.:)

Od tego kiedy sieć zacznie z tobą rozmawiać zależy od tego jak wartościową masz zawartość. Możesz mieć kilka milionów a i tak wbiją pręta bo serwis nie będzie kaloryczny.

A poważnie to zaczną cię traktować tak szybko jak ty swoim podejściem takie poważne traktowanie wymusisz:)

Ogólnie nie ma się czym jarać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności